וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בארה"ב: מקווה שפולין תעביר את שגרירותה לירושלים

4.12.2018 / 9:40

במהלך אירוע משותף לשגרירויות פולין וישראל בוושינגטון ובנוכחות נציגים מממשל טראמפ, דרמר אמר כי הוא מקווה שפולין תעביר את שגרירותה בישראל מת"א לירושלים. "לממשלת פולין אין תכנית שכזו" אמר שגריר פולין לוואלה! NEWS

צילום: רויטרס ולע"מ, עריכה: שניר דבוש

שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, אמר הלילה (שלישי) כי הוא מקווה שבשנה הקרובה תעבור שגרירות פולין לירושלים. דרמר אמר את הדברים באירוע משותף לשגרירות פולין ושגרירות ישראל בוושינגטון, שנערך בבית השגריר הפולני בנוכחות נציגים מממשל טראמפ, והוסיף: "אני מקווה שבשנה הבאה השגריר הפולני לישראל ידליק נר חנוכה בשגרירות חנוכה בירושלים".

עם זאת, שגריר פולין בוושינגטון פיטור ווילצ'ק, אמר לשאלת וואלה! NEWS על דברי דרמר: "כרגע, לממשלת פולין אין תכנית שכזו. אנחנו מודעים לתקווה הזו ולבקשות הללו, אבל אני לא מעורב בנושאים האלה. עבור פולין זה נושא דיפלומטי מורכב. אני לא מופתע שדרמר אמר את הדברים הללו אבל אין לי מה להוסיף לזה. אני יודע שיש עוד אנשים בממשל האמריקני שרוצים שעוד שגרירויות יעברו, אבל לא יודע אם נעשתה פניה לממשלת פולין".

הוא התייחס למשבר ביחסים על רקע החוק הפולני בנוגע לאזכור אחריותה של פולין לשואה, ואמר כי "למרות המחלוקות, היתה הצהרה משותפת של ראשי הממשלה שהתייחסה לעבר ולשיתופי פעולה בעתיד. מהצד שלנו הבעיה נפתרה".

לקריאה נוספת בנושא
נשיא צ'כיה: אעביר את השגרירות לי-ם - מי שמתנגד הוא פחדן
התקררות מול הפלסטינים? ארה"ב תאחד את הקונסוליה עם השגרירות בי-ם
שגרירות פרגוואי נפתחה בירושלים; נתניהו: "אתם חברים שלנו"

שגריר פולין בארצות הברית פיטור ווילצ'ק, 4 נובמבר 2018. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה!
שגריר פולין בוושינגטון, פיטור ווילצ'ק/מערכת וואלה!, עמרי נחמיאס

האירוע המשותף נערך לציון חג החנוכה, וכן לציון מאה שנות עצמאות לפולין ו-70 שנות עצמאות לישראל. בשנה וחצי האחרונות התחזקו מאוד היחסים בין ישראל לפולין ולמדינות נוספות כמו הונגריה, סלובקיה וצ'כיה הנחשבות לסמן הימני של האיחוד האירופי. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בשנה שעברה בפורום וישיגראד עם ראשי ארבע המדינות, וכן ביקר בהונגריה ואירח בישראל את מקבילו, ויקטור אורבן. בשבוע שעבר ביקר בארץ נשיא צ'כיה מילוש זמאן לרגל חנוכת "בית צ'כיה", ואמר כי הוא מקווה שבביקורו הבא תיחנך שגרירות בירושלים.

השגריר דרמר אמר עוד בנאומו כי "אנחנו חיים בעולם שבו הרבה אנשים מאמינים, בעיקר אנשים צעירים, שצריך לבטל את כל מה שמפריד בינינו. הם מאמינים שהאמונות השונות שלנו, הלאומים שלנו, התרבויות שלנו, כל אלה רק מחסומים מלאכותיים שזורעים שנאה וקונפליקט". לדברי דרמר, "אסור לנו לשכוח שמה שמפריד בנינו זה מה שמייחד אותנו. זה עושה אותנו פולנים וישראלים. יהודים ונוצרים. זה נותן משמעות לחיים שלנו ומטרה לעתיד שלנו. אנחנו צריכים לפעול למצוא מכנה משותף וערכים משותפים, אבל עלינו לא לנטוש את הזהות הייחודית שלנו. אומה שלא מדגישה את מה שמייחד אותה לא תשרוד בתור אומה. ישראל ופולין הן שתי מדינות עם גאווה לאומית, ואם יש זמן לחגוג את הגאווה הלאומית זה בחנוכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר מדבר עם התקשורת במגדל טראמפ 17 נובמבר 2016. AP
מקווה לראות את שגרירות פולין בירושלים. שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר/AP

לדברי השגריר, "אני שמח שהממשלות שלנו היו מסוגלות להגיע להסכם שמאפשר לנו גם לכבד את העבר וגם לעבוד למען העתיד. העתיד נראה ורוד מי פעם. אנחנו מעמיקים את הקשרים בסייבר, טכנולוגיה, חינוך ותיירות. הקשרים שלנו בתחומי המודיעין גורמים למדינות שלנו להיות בטוחות יותר, והקשרים הללו חזקים יותר ממה שאנשים מבינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully