וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירות פרגוואי נפתחה בירושלים; נתניהו: "אתם חברים שלנו"

21.5.2018 / 12:33

פרגוואי היא המדינה השלישית אחרי ארה"ב וגואטמלה שמעתיקה את מבנה השגרירות לבירה. נתניהו הודה לנשיא קרטס על המהלך. "זה הזמן לעשות יותר ולתת לשיתוף הפעולה שלנו לפרוח", אמר

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: פתיחת שגרירות גוואטמלה בישראל בשבוע שעבר)

אחרי ארצות הברית וגוואטמלה, פרגוואי פתחה את בניין השגרירות החדש היום (שני) בירושלים. בטקס החגיגי השתתפו נשיא פרגוואי הורסיו קרטס, וראש הממשלה בנימין נתניהו, שבירך אותו על המהלך.

"אתה חבר בלתי רגיל", אמר נתניהו במעמד החגיגי. "הגעת לכאן עם משלחת גדולה וחתמנו על הסכמים שונים. פרגוואי תמכה בהקמת מדינת ישראל באו"ם ולא נשכח זאת לעולם. לפני ובעיקר במהלך שלטונך, אימצה פרגוואי עמדה אמיצה ביותר בקהילה הבינלאומית וסירבה לשתף פעולה עם השקרים שמכוונים כלפי ישראל. תמיד נזכור זאת".

"פרגוואי עזרה ליהודים להימלט מגרמניה הנאצית לפני השואה, במהלכה ואחריה", הוסיף נתניהו. "יש בינינו שיתופי פעולה גדולים. זה הזמן לעשות יותר ולתת לשיתוף הפעולה שלנו לפרוח. אנחנו רוצים לעשות עוד ובגלל זה אין לך רק את התמיכה של ממשלתנו אלא גם את הערכת התודה של עם ישראל. אנחנו זוכרים את החברים שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו, רעייתו ונשיא פרגוואי, היום בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרטס התייחס בדבריו ליחסים בין ארצו לבין ישראל. "למעמד זה יש משמעות מיוחדת, כי הוא מבטא את הידידות הכנה והסולידריות האמיצה בין פרגוואי לבין ישראל", אמר קרטס. " אני מעריך מעומק ליבי את המדינה הזאת, המגנה באומץ לב על זכותה לחיות בשלום, והיא בונה מדינה עם שגשוג כלכלי ראוי לשבח ומבטיחה את עתידה ואת עתיד בניה".

זמן קצר לפני הטקס החגיגי נפגש קרטס עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. "פרגוואי רחוקה אלפי קילומטרים מישראל, אך הלבבות שלנו קרובים", הצהיר ריבילין במהלך הפגישה. "במשך למעלה מ-70 שנה, פרגוואי חברת אמת של ישראל ואכן, אנו מציינים 70 שנים לישראל ולכינון היחסים הדיפלומטיים בינינו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טקס פתיחת השגרירות בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא המדינה הוסיף וציין שהוא בטוח שבעקבות פרגוואי, מדינות רבות יעבירו אף הן את שגרירויותיהן לירושלים. "היחסים האיתנים בין המדינות הלכו והתחזקו במשך השנים, הודות לשיתופי הפעולה בתחומי הייצוא והמסחר, החקלאות והביטחון. מדינת ישראל ועם ישראל מודים לך, אדוני הנשיא, על החברות הכנה והעמוקה ועל חיזוק היחסים בין המדינות תחת הנהגתך, כעת אני מקווה שתבוא לביקורים תכופים יותר, שנתיים הם פרק זמן קצר בין ידידים".

נשיא פרגוואי קרטס הודה לנשיא ריבלין על קבלת הפנים החמה. "זהו ביקורי השני בישראל כנשיא, אבל כעת אני בטוח שאבקר לעיתים קרובות יותר, בישראל אני מרגיש בבית", אמר. "רבים שואלים אותי מדוע החלטנו להעביר את השגרירות לירושלים ועל כך אני יכול להשיב - שאנו שמים את הדברים במקום הנכון. אנו לא חבים לכם דבר, ואתם לא חבים לנו דבר, זהו המעשה הנכון לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully