וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התרענו במשך שנים": תושבי הצפון נערכים לשבועות של מבצע צבאי

לאחר הודעת צה"ל על פתיחת מבצע "מגן צפוני", בצפון זועמים שלא פעם התריעו על חפירת מנהרות, אך כוחות הביטחון הרגיעו אותם "שאין כלום". עם זאת אמרו התושבים כי הם סומכים על צה"ל ומפקדיו: "אנחנו אסירי תודה שסוף סוף שמים קץ לאיום הזה"

מערכת וואלה!

"אנחנו לא מופתעים, זה עמד על סדר היום לפני כמה שנים", אמר הבוקר (שלישי) סיוון יחיאלי, יו"ר פורום יישובי קו העימות בצפון לוואלה! NEWS בעקבות הודעת צה"ל על פתיחת מבצע צבאי לנטרול מנהרות התקפיות של חיזבאללה בגבול לבנון. "התושבים שלנו היו מודאגים מאוד מהנושא, ונותרו מודאגים עד היום".
"נאמר לנו תמיד שלא ידוע על מנהרות התקפיות וברור לי שכאשר לצה"ל יש את המודיעין והיכולות הטכנולוגיות לזהות מנהרות כאלה אז יוצאים לפעולה כנגדן. מדינת ישראל לא יכולה להשלים עם שום הפרה של הריבונות שלה בצפון. ברור לנו שכשיש איום מסוג זה הוא מחייב תגובה ופעולה. אנחנו סומכים על חיילנו ואנחנו מחזקים את ידיו של צה"ל", הוסיף.

מוקדם יותר הבוקר הודיע דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס על פתיחת מבצע "מגן צפוני" לחשיפת המנהרות והסביר שצה"ל איתר את המנהרות מבעוד מועד, לפני שהיוו איום מידי על אזרחי ישראל. "חפירת המנהרות מהווה הפרה בוטה של הריבונות הישראלית והוכחה נוספת להפרות החמורות של ארגון הטרור חיזבאללה המתעלם באופן בוטה מהחלטות האו"ם - ובראשן החלטה 1701 - ופועל מתוך כפרים בדרום לבנון, תוך פגיעה במדינת לבנון וסיכון אזרחיה לביסוס תשתיות הטרור שלו", נכתב בהודעה על המבצע.

"במשך שנים התרעתי ואמרתי שיש מנהרות בגבול הצפון, הדברים האלה היו ידועים", אמר גדי שבתאי מקיבוץ ראש הנקרה הבוקר לוואלה! NEWS. "ברור לי למה במשך שנים טרחו להסתיר את העניין הזה, בכדי לא לזרוע פחד ואימה בקרב תושבי קו העימות הצפוני. התרענו לפני זמן רב כי המנהרות שנחפרו במהלך השנים שהגיעו עד לגדר הגבול וכל שנותר היה לחפור את המטרים האחרונים ולחצות את שביל הטשטוש".

עוד בוואלה! NEWS
גבעתיים ומודיעין בראש - ואיפה העיר שלכם? כל נתוני הגיוס
"פילבר אמר לחוקריו: בנימין נתניהו הורה לי לפעול עבור בזק"
עשרות חברות הצטרפו למאבק: המדריך המלא למחאת הנשים

החל מבצע ״מגן צפוני״ להשמדת מערך המינהרות החודרות של ארגון הטרור חיזבאללה, 27 בנובמבר 2018. רויטרס
פעולות הנדסיות של צה"ל בגבול לבנון, הבוקר/רויטרס

"אנחנו סומכים על צה"ל ומפקדיו ואסירי תודה שסוף סוף שמים קץ לאיום הזה שמטריד את שנתנו שנים ארוכות", אמר שבתאי. ראש עיריית נהריה רונן מרלי, בירך על המבצע, ואמר כי "תושבי נהריה והעומד בראשה סומכים על צה"ל ומקבלי ההחלטות, שעושים את הדבר הנכון ביותר עבור מדינת ישראל בכלל ותושבי הצפון בפרט".

מרלי, לשעבר מפקד חטמ"ר 300, החטיבה המרחבית בגזרה המערבית בגבול לבנון, ואח"כ גם קצין אג"ם של פיקוד דרום, אמר כי הוא סומך על צה"ל שיידע להתמודד גם עם המנהרות בצפון, תוך שהסביר כי "זה גבול ארוך ומורכב יותר, הן מבחינת הטופוגרפיה, והן מבחינת האיומים". הוא הדגיש כי "חובה למנוע מעבר של הגבול, ובוודאי מתחת לקרקע. כשיש בעיות מבצעיות צריך לטפל בהן כשהן קטנות. כך ייטב. אחרת, עלול היה להיווצר חלילה מצב של רצף של מינהרות שהטיפול בהן כשהן בשלות מורכב הרבה יותר".

בשל המבצע, הנחה ראש עיריית צפת שוקי אוחנה את הדרגים המקצועיים בעירייה לבדוק את המקלטים ברחבי העיר. יש לציין כי טרם התקבלה הוראה מסוג זה על ידי פיקוד העורף. "עם כניסתי לתפקיד ומיד לאחר הודעת דובר צה"ל החלטתי לבצע בדיקה של רמת מוכנות המקלטים, לאתר מקלטים שאינם מאובזרים ולאבזר אותם מיד וזאת מתוך העלאת רמת המוכנות וההיערכות למצב חירום בצפת, על אף שהשגרה נשמרת ואין כל הנחיות מיוחדות" אמר אוחנה, "אני מחזק את ידי חיילי צה"ל וממשלת ישראל".

ראש המועצה האזורית מעלה יוסף, שמעון גואטה, אמר לוואלה! NEWS כי "אנחנו סומכים על צה"ל שיעשה עבודתו נאמנה, ונמצאים בקשר רציף עם גורמי הביטחון באשר לפעילות בגבול הצפון. השגרה נמשכת ביישובי הגדר, ואנו מחזקים ידי צה"ל בעבודתם המבורכת להגנת הצפון".

גם ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, התייחס למבצע ואמר כי "זה יום חשוב מאוד. חיזבאללה ממשיך בתכנית ההתעצמות והפיכת לבנון לבסיס איראני. צה"ל כאן במלוא עוצמתו".

אמיר שושני, בעל צימרים ממטולה, אמר לוואלה! NEWS כי הם "מוכנים לספוג את הפגיעה הכלכלית, מי שביקש לבטל, הסכמנו. אני מניח שזו התמונה אצל כולם. ידענו שהיום הזה יגיע. התושבים הם אנשי המודיעין הכי טובים. לא היה ברור שיש מנהרות, אבל זו נקודת ההנחה לפיה נערכנו לכך. מה שקורה היום לא גורם לנו להרים גבה". עמי דהאן, חקלאי ממושב אביבים, אמר לוואלה! NEWS כי "עם חיזבאללה נסתדר. סומכים על כוחות הביטחון. בחרנו לחיות פה ולהיאחז בקרקע. אבל חוששים שדווקא המדיניות נגד החקלאות תמוטט אותנו. היו במושב אנשים שאמרו ששמעו קולות במשך השנים, אבל מערכת הביטחון תמיד התייחסה ברצינות לדברים. יש לנו תחושת ביטחון בצבא. עם שלא מעבד ונאחז באדמתו, יאבד אותה".

(עדכון ראשון 08:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully