וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת "כנפיים של קרמבו": הפגישה שעשויה להציל את העמותה

4.12.2018 / 16:43

לאחר שרבבות חתמו על עצומה נגד סגירתה, בעמותה למען ילדים עם צרכים מיוחדים עדיין מודאגים מעתיד פעילותם, שנמצא במחלוקת תקציבית בין משרד הרווחה לאוצר. לוואלה! NEWS נודע כי מחר צפויה להתקיים פגישה בין כחלון, נציגי העמותה, ח"כ בן ארי מכולנו ונציגי משרד העבודה

רעיית נשיא המדינה, הגברת נחמה ריבלין, נשאה הערב דברים בטקס ''מסדר הכנפיים'' של תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו". פברואר 2015. דוברות בית הנשיא,
בסכנת סגירה. רעיית הנשיא, נחמה ריבלין עם ילדי כנפיים של קרמבו/דוברות בית הנשיא

לאחר שעשרות אלפים חתמו על עצומה נגד סגירתה, ב"כנפיים של קרמבו" עדיין מרגישים בין הכיסאות. עתיד פעילותם, שנמצא במחלוקת תקציבית בין משרד העבודה והרווחה לאוצר, סובב סביב השאלה האם לחדש עמם את חוזה התקצוב או לתת אותו לעמותות אחרות.

תוך יממה נאספו למעלה מ-40 אלף חתימות של הורים, פעילים, תומכים ומתנדבים הדורשים למנוע את סגירתה של תנועת הנוער לילדים עם צרכים מיוחדים. לאחר שהודיעה העמותה כי היא עומדת בפני סגירה, בשל מחלוקות תקציב בין משרד האוצר למשרד הרווחה, פתחו אנשיה בקמפיין רשת תחת ההאשטאג "אל תגזרו לי את הכנפיים", כאשר המטרה היא להגיע למאה אלף חתימות.

עוד בוואלה! NEWS
עשרות חברות הצטרפו למאבק: המדריך המלא למחאת הנשים
גבעתיים ומודיעין בראש - ואיפה העיר שלכם? כל נתוני הגיוס
"פילבר אמר לחוקריו: בנימין נתניהו הורה לי לפעול עבור בזק"

"כנפיים של קרמבו" היא תנועה למען ילדים ונוער בעלי צרכים מיוחדים. היא מספקת פעילויות אחר הצהריים, קייטנות קיץ ונופשונים בחגים. נכון להיום, 30 רשויות פנו לתנועה בבקשה שתפעל באזורם וכ-3,000 בעלי מוגבלויות נמצאים ברשימת ההמתנה שלהם. ב"כנפיים של קרמבו" הבהירו כי הם מעוניינים למצוא פתרון קבע, ולא להתדפק על דלתות האוצר בכל שנה מחדש. נכון להיום, אין ברשויות המקומיות גוף אחר שיכול לתת את המענה שנותנת תנועת הנוער הזו לעשרות אלפי ילדים מדי שנה.

המחלוקת בין משרד האוצר למשרד העבודה והרווחה נסובה סביב השאלה אם לחדש את חוזה התקצוב עם העמותה באופן אוטומטי או שמא לפתוח במכרז תקצוב חדש לעמותות אחרות. במשרד העבודה והרווחה רואים ב"כנפיים של קרמבו" כספק יחיד וייחודי, ומנגד באוצר מעוניינים לפתוח את לתנועות נוער נוספות על ידי מכרז חדש.

במשרד העבודה והרווחה האריכו את החוזה באופן חד-צדדי לשלושה חודשים, עד שיימצא לעמותה פתרון הולם. במשרד מאמינים כי פועלה של העמותה ייחודי, ולכן רוצים להמשיך ולייחד לה את התקציב לו היא זקוקה, העומד על 3.5 מיליון שקלים.

מי שמיהרה לבשר לציבור כי נמצא פתרון לבעיה, מבלי לדעת את הפרטים המלאים, למרות שהוא מוגדר כזמני בלבד, הייתה ח"כ מירב בן-ארי (כולנו) שצייצה בחשבון הטוויטר שלה:

ח"כ מירב בן ארי. אולפן וואלה! NEWS פברואר 2016. ראובן קסטרו
בישרה כי נמצא פתרון לבעיה. בן ארי/ראובן קסטרו

אילן מרסיאנו, יועץ בכיר לשר הרווחה, תיקן את חברת הכנסת והבהיר כי " בשלב זה ניתנה הארכה בלבד":

לוואלה! NEWS נודע כי ביום רביעי הקרוב צפויה להתקיים פגישה בין הגופים הנוגעים בדבר, בהם שר האוצר משה כחלון, נציגי "כנפיים של קרמבו", ח"כ בן ארי ונציגי העבודה והרווחה. שר העבודה והרווחה חיים כץ הגיב להתפתחות ואמר כי "במשמרת שלו" לא תפגע פעילותה של "כנפיים של קרמבו", וכי הכול תלוי ועומד בידי החלטת פקידי האוצר.

ביום חמישי האחרון פורסם כי משרד האוצר עשוי שלא לתקצב את המשך פעילות התנועה, בעקבות היעדר הסכמות שבמשרד. במשך שנים, משרד האוצר העביר לידי התנועה תמיכה כלכלית בגובה של כ-3.5 מיליון שקלים, אך בעקבות מחלוקות משפטיות, נראה שהתקציב נמצא בסכנה וייתכן כי כבר בשנה הבאה, תנועת "כנפיים של קרמבו", תסגור את שעריה.

עצומה נגד סגירת כנפיים של קרמבו. צילום מסך
עצומה נגד סגירת כנפיים של קרמבו/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully