וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: היועמ"ש יאפשר לממשלה לדון במינוי אדרי - למרות הפסילה

גורמים משפטים מעריכים שמנדלבליט יאשר לארדן להביא את ההחלטה על מינויו של הניצב להצבעה בממשלה חרף פסילתו בוועדת גולדברג ואף יגבה את המינוי משפטית. במשרד המשפטים סבורים שיש "שיקולים מיוחדים" שמצדיקים הפעלת שיקול דעת מצד הממשלה להצבעה בעניין

עריכה: טל רזניק

גורמים משפטיים מעריכים כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יאשר לשר לביטחון פנים גלעד ארדן להביא את ההחלטה על מינויו של ניצב משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל המשטרה להצבעה בממשלה, ואף יגבה את המינוי מבחינה משפטית, חרף פסילתו על ידי הוועדה למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג.

מנדלבליט אמר היום (שני) בוועדה לביקורת המדינה כי "מאוד מאוד חריג להפוך את ההמלצה" של ועדת גולדברג. עם זאת, לדברי הגורמים, בשל העובדה שההחלטה על פסילת המינוי של אדרי התקבלה בתיקו בין חברי הוועדה, שמוגדרת כמייעצת בלבד, במשרד המשפטים סבורים שיש "שיקולים מיוחדים" שמצדיקים את הפעלת שיקול דעתה של הממשלה ויש מקום לאפשר לשרים דיון והצבעה בענין. השבוע צפויות להתקיים במשרד המשפטים עוד מספר ישיבות בענין אך לפי ההערכה ההחלטה תתקבל עד סוף השבוע.

השר ארדן עדיין ממתין לחוות דעתו המשפטית של היועץ המשפטי בנוגע לפסילת מינויו של אדרי. במידה ומנדלבליט יאשר להביא את ההחלטה לפתחה של הממשלה היא צפויה ככל הנראה לזכות לרוב בקרב השרים. לפחות תשעה שרים הצהירו אחרי פסילת המינוי כי יתמכו במינוי אדרי במידה ויובא לאישור הממשלה.

טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
יאשר לשר ארדן להביא את המינוי להצבעה בממשלה. השר ארדן וצ'יקו אדרי במסיבת הפרידה למפכ"ל, השבוע/ראובן קסטרו

הוועדה למינוי לתפקידים בכירים בראשות השופט בדימוס גולדברג מוגדרת כגורם מייעץ לממשלה, והשרים הם שמאשרים את המינוי. הוועדה החליטה ביום חמישי בלילה שלא להמליץ על אדרי כמועמד למפכ"ל הבא. זאת בעיקר בשל פגישה בעייתית שקיים כמה ימים לפני שהופיע בפני חבריה עם עורך הדין פיני פישלר, שמייצג את אחד המתלוננים שהעידו בוועדה לקראת מינויו.

כמו כן, הוועדה ציינה גם דו"ח של מבקר המדינה על תקופתו של אדרי כמפקד אגף התנועה במשטרה כאחד מהנימוקים לפסילת המינוי. עם זאת, ההחלטה לא התקבלה ברוב קולות, אלא בתיקו של שני מתנגדים ושני תומכים, והרוב הוכרע בזכות הקות הכפול של יור הוועדה גולדברג. השופט בדימוס וחברה נוספת בוועדה, טליה איינהורן, התנגדו למינוי משום שחשבו כי הפגישה מעידה על "כשל בהתנהגות ובשיקול הדעת המגיע לכדי התנהגות בלתי ראויה". מצד שני, שני החברים האחרים - נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ ומשה טרי, תמכו במינוי ולא חשבו שהפגישה עולה לכדי פגיעה בטוהר המידות.

עוד באותו נושא

סערת מינוי אדרי: גם השופט גולדברג הבין שמישהו מנסה למרוח אותו

לכתבה המלאה
ועדת החוקה - היועמ"ש מנדלבליט מגיע לוועדת החוקה בכנסת. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
יש "שיקולים מיוחדים" שמצדיקים את הפעלת שיקול דעתה של הממשלה. היועמ"ש מנדלבליט/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully