וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקלטים החשאיים של נשות עיראק המתחבאות ממשפחותיהן

רשת BBC קיבלה הצצה לאחד המסתורים האלו בבגדאד, שבהן שוהות נשים שנמלטו מחשש לרצח, בשל התעללות פיזית או נישואי קטינים. "זאת משימה מסוכנת מאוד. המשפחה תהרוג לפני שהיא תיתן לך את בנותיהן"

נשים בתוך המקלטים הסודיים של עיראק אשר משמשים הגנה מפני אלימות במשפחה. מערכת וואלה!
המקלט החשאי בבגדאד/מערכת וואלה!

"חייתי בעיר מוסול. נאסרתי על ידי המשפחה שלי במשך שנים. הייתי נתונה לאלימות פיזית יומיומית. הייתי קרובה להתאבדות" - זאת אחת ממאות ההודעות שמקבלת מדי חודש יאנר מוחמד, המנהלת רשת של מקלטים לנשים בעיראק הבורחות מאלימות. הממשלה, מצדה, מתייחסת בחשדנות למקלטים והיא מסרבת להפוך את הבתים הבטוחים לחוקיים.

'רצח על כבוד המשפחה', סחר בנשים, נישואים כפויים, נישואי קטינים והתעללות קשה - אלו הדברים שמהם בורחות הנשים שפונות אליה, וכאלף נשים קיבלו עד היום עזרה. "זאת משימה מסוכנת מאוד. המשפחה תהרוג לפני שהיא תיתן לך את בנותיהן", סיפרה לרשת BBC.

לקריאה נוספת בנושא
דוגמנית, מנהיגת מחאה, בעלות מכוני יופי: גל מעשי רצח של נשים בעיראק

BBC קיבלה גישה בלעדית לאחד המקלטים בבגדאד. במקלט חיים שמונה נשים, שלא נראות בסרטון. הן הגיעו מהעיר נג'ף. אחת מהן, בסמה, שם בדוי, ברחה מחשש ל"רצח על כבוד המשפחה" לפני שבע שנים. היא עדיין במחתרת, אך זה לא מונע ממנה לנהל את המקלט.

"ודאי שאני מפחדת, אבל אנחנו באותה סירה כאן. זאת הסיבה שאני עוזרת להן. אם המשפחה שלי תמצא אותי, היא תרצח אותי. זה יכול לקרות גם לרבות מהנשים כאן", סיפרה. "אני תמיד חוששת מפשיטות המשטרה. היא גם יוצרת קשר עם משפחות הנשים, שבמקרים רבים הם האנשים שמהן הן בורחות".

יש כיום 52 נשים במקלטים האלו ברחבי המדינה - חלק זעום בהשוואה לאלו הזקוקות לעזרה. לפי האו"ם, כמחצית מהנשים בעיראק נחשפו לאלימות מצד קרוב משפחה או בן זוגן. למרות הנתונים הקשים, יאנר אופטימית. "כשאני רואה שיש לנו צבא של נערות צעירות שיכולות לשנות את עיראק, אני לא רק מלאת תקווה, אני גם שמחה", אמרה.

  • עוד באותו נושא:
  • עיראק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully