וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית, מנהיגת מחאה, בעלות מכוני יופי: גל מעשי רצח של נשים בעיראק

28.9.2018 / 10:54

בתוך חודש אחד בלבד, התנקשו אלמונים בארבע נשים ששברו מוסכמות דתיות או נאבקו בשחיתות השלטונית בעת שהיו ברכבן או בביתן. חלק מהאשמה מופנית למיליציות השיעיות, שממשיכות להשתולל גם אחרי תבוסת דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

תארה פארס ישבה במכוניתה בבגדאד, כשחמושים פתחו אתמול (חמישי) באש לעברה ורצחו אותה. נסיבות ההתנקשות בחייה של הדוגמנית וכוכבת הרשת לא ידועות, אך היא האישה הרביעית שנרצחת במדינה בחודש האחרון.

פארס, בת 22, נבחרה השבוע לאחת מכוכבות הרשת הפופולרית ביותר במדינה, עם יותר משני מיליון עוקבים באינסטגרם. בפוסט האחרון בחשבון שלה היא נראית בתמונה בשחור לבן לצד הודעת אבל על מותה. פארס התגוררה בשנים האחרונות בחו"ל ובחבל הכורדי בעיראק, אך בתקופה האחרונה, לפי הדיווחים, בילתה זמן רב יותר בבירת עיראק.

"אני בהלם מהרצח הטראגי של הדוגמנית העיראקית תארה פארס", כתבה משתמשת אחת בטוויטר. "הכרתי אותה דרך חבר".

בחודש שעבר, נרצחו בביתן בבגדאד בהפרש של שבוע רפיף אל-יאסרי, שכונתה "ברבי", וראשה אל-חסן. שתיהן ניהלו סלוני יופי בבגדאד, עיסוקים הנחשבים לבלתי-הולמים לאישה על פי הקיצוניים, השיעיים והסוניים כאחד.

תארה פארס, דוגמנית עיראקית שנרצחה בבגדאד. אתר רשמי
מיליונים עקבו אחריה באינסטגרם. תארה פארס/אתר רשמי

על אף הכרזת הניצחון על "המדינה האסלאמית" (דאעש) בשנה שעברה, עיראק רחוקה מלהשתקם. המשבר עם הכורדים טרם נפתר; ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי, שקיווה להמשיך בכהונה שנייה בזכות הישגיו מול דאעש הפסיד בבחירות והקמת ממשלה חדשה לא נראית באופק; המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן ממשיכות להשתולל; מתקפות הטרור של דאעש מתגברות; והעימות בין ארצות הברית לאיראן נותן את אותותיו.

הקונסוליה של איראן בעיר בצרה, עיראק, עולה באש אחרי שהמון זועם הצית אותה, 7 בספטמבר 2018. רויטרס
הקונסוליה האיראנית בבצרה עולה באש, החודש/רויטרס

לכל אלו נוסף המחסור בתשתיות בסיסיות, שהוציא אלפים לרחובות בדרום המדינה, בעיקר לעיר בצרה האסטרטגית. חלק מהמפגינים כילו את זעמם על הנציגויות האיראניות בעיר השוכנת בלב האזור השיעי בעיראק, והמיליציות שלחמו בדאעש עברו למעצרים שרירותיים ולנקיטת אלימות נגד האזרחים המיואשים.

סואד אל-עלי מספרת על ההפגנות בבצרה

השבוע, רדיפת ראשי המחאה עלתה מדרגה כשחמושים חיסלו את פעילת זכויות הנשים סואד אל-עלי בזמן שהייתה ברכבה עם בעלה. הוא הצליח לשרוד, אך הרצח של אל-עלי בת ה-46, שהייתה מעורבת בארגון ההפגנות, מעורר חשש שחלק מהגורמים המרכזיים בעיר פועלים למחיצת ההפגנות המאיימות על כוחם.

אל-עלי צולמה לפני כחודש עם הקונסול האמריקני בעיר טימי דייוויס, וחלק מאותן מיליציות שיעיות מאשימות את מנהיגי המחאה בבצרה בשיתוף פעולה עם ארצות הברית. וושיגנטון פועלת להקמת ממשלה חדשה בבגדאד שתהיה נטולת השפעה של טהראן, או לפחות השפעה משמעותית.

בימים האחרונים השמיעו בכירי ממשל טראמפ איומים על איראן ולפיהם היא תישא באחריות לפגיעה באנשיה או בנכסיה בעיראק, אחרי שיגורי רקטות ופצמ"רים לעבר הקונסוליה בבצרה והשגרירות בבגדאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully