וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הבטחות חמאס: אלפי מפגינים מול גדר הגבול בעזה ללא כוחות ריסון

1.12.2018 / 23:04

סרטון צה"ל שהגיע לידי וואלה! NEWS מתעד את פעילות הפלסטינים ביום שישי ומוכיח שחמאס לא עומד בהבטחותיו וההפגנות האלימות ממשיכות. עם זאת, בחמאס מסרו שהביקורת ברצועה גבוהה ולכן ייקח זמן לצמצם את ההפגנות. במקביל, לא ברור האם ואיך ישראל תאשר את העברת הכסף הקטארי

דובר צה"ל

סרטון צה"ל שהגיע לידי וואלה! NEWS מתעד את פעילות הפלסטינים ביום שישי ומוכיח שחמאס לא עומד בהבטחותיו וההפגנות האלימות ממשיכות. עם זאת, בחמאס מסרו שהביקורת ברצועה גבוהה ולכן ייקח זמן לצמצם את ההפגנות. במקביל, לא ברור האם ואיך ישראל תאשר את העברת הכסף הקטארי

בהתאם להבנות של ישראל עם חמאס בתיווך מצרים, אמורים מנגנוני הביטחון הפלסטינים ברצועת עזה לפרוס כוחות ריסון שתכליתם למנוע פעילות חבלנית עוינת נגד צה"ל בגבול, כולל מאמץ למנוע פגיעה בתשתיות, הפרחת בלוני תבערה ועוד. בתמורה להבנות, אישרה ישראל את העברת מיליוני הדולרים מקטאר לידי חמאס ברצועה, ללא מעורבות של הרשות הפלסטינית. בנוסף, בכפוף להבנות, אמורים קציני מודיעין מצריים לפקח על הנעשה בגבול על מנת להביא להרגעת השטח.

ביום שישי האחרון התקיימו שוב הפרות סדר אלימות במספר מוקדים אליהם הגיעו למעלה מ-11,000 מפגינים, שלמרות ההבנות, היו אלימות נגד כוחות צה"ל. כתוצאה מכך, הלוחמים במקום נאלצו להגיב באמצעים לפיזור הפגנות ובאש חיה. חמאס מצליח לשמור על היקף מפגינים גבוה מאוד במהלך החודש האחרון בו מידי יום שישי השתתפו בממוצע כ-10,000 בני אדם. אותם המפגינים ביום שישי האחרון השליכו מטעני חבלה מאולתרים על הכוחות, ידו אבנים וזרקו בקבוקי תעברה. בנוסף, בוצעו עשרות ניסיונות להגיע למרחב הגדר ולחבל בתשתיות.

כתוצאה מתגובת צה"ל, שכללה שימוש בגז מדמיע ואש צלפים, נפצעו בחודש האחרון עשרות מפרי סדר אלימים. יחד עם זאת, כבר שלושה שבועות שלא נהרג מפגין במהלך ההפגנות ובצה"ל מתאמצים לנקוט במדיניות ריסון מהצד הישראלי.

עוד בוואלה! NEWS
"זה הזמן לצאת לרחובות": עיריות ת"א וחיפה מצטרפות לשביתת הנשים
"הגיעו להילחם": עימותים אלימים בפריז במחאה נגד מקרון
החוק החדש תקוע, עתיד החרדים בסימן שאלה: חוק הגיוס יפוג הלילה

פלסטינים מפגינים ברצועת עזה 16 בנובמבר 2018. AP
ממשיכים בהפרות הסדר. אלפי מפגינים ברצועת עזה/AP

סרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS מציג תיעוד צה"לי שעוקב ומחפש את כוחות הריסון של החמאס בשלושה מוקדי אלימות עיקריים לאורך הגדר, אך לא מאתר אותם. בתום הסרטון נרשם בכותרת כי לא אותרו כוחות ריסון וברקע גם ניתן לשמוע את קולות החיילים שניהלו את התצפית. גורמי חמאס מסרו למתווכים המצריים כי הביקורת ברצועת עזה גבוהה ולכן ייקח לחמאס זמן לצמצם את ההפגנות, אך אלימות המפגינים נגד ישראל תרד בהדרגה.

בתוך כך, בימים הקרובים אמורים הקטארים להעביר את המנה השנייה של הסיוע הכלכלי לחמאס שנאמד ב-15 מיליון דולרים. תמונות העברת מיליוני הדולרים לפני מספר שבועות, במזוודות, דרך מעבר ארז עוררו ביקורת ציבורית קשה בישראל. במקביל היא גם גרמה ליו"ר הרשות הפלסטיני למתוח ביקורת על התהליך העברת הכסף לממשלת חמאס, בזמן שהוא מתקשה לממן את משכורות פקידי הפת"ח. מסרים דומים העביר אבו מאזן לממשלת ישראל בירושלים שאישרה את התהליך.

לדברי גורמי ביטחון, לא ברור מתי וכיצד תועבר המנה השנייה של מיליוני הדולרים. בנוסף, עולות השאלות האם הכסף הקטארי יועבר שוב במזוודות דרך מעבר ארז, והאם ישראל תעלים עין? מה יעשה ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אם הכסף יכנס לרצועת עזה דרך מעבר רפיח? האם הוא יתנגד לתהליך שכזה וימתח ביקורת? בשלב זה עדיין לא התקבלו החלטות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully