וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני צעירים שהותקפו בי-ם זיהו את החשוד - אך הפרקליטות סגרה את התיק

לפני כחודשיים תושבים ערבים בעיר העתיקה הכו לטענתם את השניים, פצעו אותם ואחד אף נאלץ לעבור שלושה ניתוחים לשיקום. הפצוע זיהה את אחד החשודים, אך הפרקליטות סגרה את התיק "מחוסר ראיות". הורי הצעיר זועמים: "מאיפה החוצפה לסגור את התיק? לא מוכנים לשתוק"

צעיר התלונן כי הותקף ע"י ערבים - התיק נסגר בתוך כחודש. מערכת וואלה!
"נסגר מחוסר ראיות". הצעיר שהתלונן על התקיפה בירושלים/מערכת וואלה!

צעיר מבני ברק הגיש תלונה על כך שהותקף על ידי כמה תושבים ערבים בעיר העתיקה בירושלים לפני כחודשיים. בעקבות זאת, נעצרו כמה חשודים, אך כולם שוחררו והתיק נסגר מחוסר ראיות, על אף שהצעיר זיהה את אחד העצורים. "נפלנו בין הכיסאות, ואני לא מוכנה לשתוק", אמרה אמו של הצעיר.

בתלונתו, תיאר הצעיר ד' כי לפני יום כיפור, הוא הלך יחד עם חברו מהישיבה בירושלים לכותל, אך השניים ירדו בתחנת אוטובוס לא נכונה ליד שער האריות. "הלכנו בין הסמטאות, ואז חבר שלי אמר לי שהוא לא יודע את המשך הדרך. שאלנו ילדים שהיו שם איך מגיעים והם אמרו לנו להיכנס לסמטה והמשכנו ללכת", שחזר ד'. "ראינו כמה בחורים בכניסה שאחרי זה היו אלה שנתנו את המכות. חברי ואני נכנסנו לסמטה הבאה, והם ישר התנפלו עלינו ונתנו לי מכות בראש, בכתפיים ובפרצוף". עוד סיפר ד' שאחד מהגברים שהיכה אותם אמר "רצית את הכותל - זה הכותל". חברו של ד' הצליח לברוח ולהתקשר למשטרה עד שגם ד' הצליח להימלט מהמקום. השניים פונו לבית החולים הדסה עין כרם ונפתחה חקירת משטרה. לאחר המקרה, ד' זומן פעמיים לתחנת המשטרה כדי להעיד ולזהות חשודים. "זיהיתי אחד מהם, אמרו לי בסדר והלכתי. אבל התחושה הייתה כאילו אני אשם".

עוד בוואלה! NEWS
במחאה על מעצר עריק: חרדים הפגינו וחסמו כבישים בירושלים
עשרות ק"מ מעבר לקווי האויב: חילוץ לוחמי השייטת מעומק לבנון נחשף
"יש לי עניין נגד ארדן": האיש שעומד מאחורי הקמפיין להכפשת אדרי מדבר

העיר העתיקה בירושלים לאחר הפיגוע בעשר האריות והירי בהר הבית, 14 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
טעו בסמטאות והותקפו. הכניסה לעיר העתיקה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

אמו של ד' מתארת כי במשך ימים, בנה היה רדום ובקושי תקשר. "החוקרים אילצו אותי להביא אותו כשהוא במצב קשה ולהעיד", אמרה והוסיפה, "נסענו מבני ברק לתחנת המשטרה בירושלים. הגענו לשם והוא הצליח לזהות אחד מהם בוודאות על אף שהיה מטושטש, אבל לא היו שם מצלמות ואנחנו נפלנו בין הכיסאות", הסבירה.

בני המשפחה לא ידעו מה מצב החקירה, ולפני כשבועיים קיבל עורך דינו של ד', חיים בלייכר, הודעה מראש ענף חקירות מחוז ירושלים, שמוליק בן עמוס, כי התקבל אישור על פגיעה בפעולת איבה ולכן תיק החקירה הועבר לפרקליטות לצורך עיון והחלטה. אך השבוע הודיעה לו הפרקליטות שהתיק נסגר מחוסר ראיות כבר לפני חודש. "הוא עבר ניתוחי לייזר בעין לאחר שנפתחו חורים, וניתוחים באף. זו הייתה תקופה מאוד קשה", אמרה אמו. "הוא עדיין מפוחד, הוא לא רצה לחזור לישיבה ורק אחרי שכנוע קשה וליווי הסכים ללכת, אבל הוא עדיין פוחד. עברנו ימים קשים. הריצו אותנו לבוא לתחנת המשטרה פעמיים ובסוף ככה סוגרים את התיק בלי כלום. זה כואב לי שהבן שלי ככה סובל, ואני לא מוכנה לשתוק", הוסיפה. גם אביו נסער מהחלטת הפרקליטות לסגור את התיק. "הוא עבר שלושה ניתוחים, עברו חודשיים מהמקרה. מאיפה החוצפה של הפרקליטות שמחליטה לסגור את התיק מחוסר ראיות", אמר.

עו"ד בלייכר מארגון "חוננו" פנה לפרקליטות בבקשה לקבל את חומרי החקירה כדי לבחון אפשרות לערעור. "אירוע חבלני כזה, אף שהוסתר ממצלמות האבטחה, ראוי שייחקר בכל האמצעים שאינם פחותים מתיק רצח", אמר בלייכר. "יש לנהל חקירה כנגד כל הנוכחים בזירה באותה עת, ולעשות זאת על ידי יחידות חקירה מיוחדות. החשודים ששוחררו מחוסר ראיות מהווים סכנה, ואנו דורשים לפעול לתיקון מידי של המצב".

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר בתגובה כי "לאחר חקירת החשודים הגיעה הפרקליטות למסקנה כי לא התגבשה תשתית ראייתית לצורך העמדה לדין פלילי ועל כן הוחלט לסגור את התיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully