וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפליט הסורי שחי שבעה חודשים בנמל תעופה מצא בית חדש

קנדה הסכימה לקלוט את חסן אל-קונטר, שהתגורר בנמל בבירת מלזיה אחרי שהוויזה שלו פגה ושום מדינה אחרת לא הייתה מוכנה לקבל אותו. תושבים מקומיים אספו תרומות, ואחת מהם המתינה לו בנמל התעופה. "ללכת שוב ברחוב זה ריח וצליל של חירות"

רויטרס

פליט סורי שהיה תקוע במשך שבעה חודשים בנמל התעופה בבירת מלזיה קיבל אתמול (שלישי) מקלט בקנדה. חסן אל-קונטר תיעד את סיפורו ברשתות החברתיות, ותיאר כיצד הוא שרד מארוחות של טיסות שהותרמו לו והתקלח והסתפר בתאי השירותים. הרשויות במדינה תכננו לגרש את אל-קונטר, בן 37, בחזרה לסוריה אחרי שאשרת התייר שלו פגה, אך לורי קופר מקנדה התגייסה למענו ואספה אותו מנמל התעופה בוונקובר עם נחיתתו במדינה הצפון אמריקנית.

עם נחיתתו ביום שני בלילה, כשהוא נועל כפכפים ולובש חולצה קצרה, הפך אל-קונטר לתושב קבע אחרי שקנדה כבר הכירה בו כפליט. "בחיים האמתיים, יש רגעים יפים יותר מאשר בחלום", אמר הסורי הנרגש, שאמר כי הוא לא הצליח לישון מאז המעבר. "עבורי, ללכת שוב ברחוב ולהריח את האוויר הנקי, זה לא דבר רגיל. זה צליל וריח החירות", אמר.

עוד ידיעות מהעולם
המסע המופלא הביתה: כלב שאבד לפני שנה וחצי נמצא 1,700 ק"מ מביתו
המחשב גבר על האדם: טייסי המטוס האינדונזי הפסידו למערכת האוטומטית

פליט סורי מסתפר בשירותי נמל התעופה במלזיה, אוגוסט 2018. רויטרס
אל-קונטר מסתפר בשירותים בנמל התעופה בקואלה לומפור, אוגוסט/רויטרס

קופר הסיעה אותו אל ביתה בוויסטלר, שם הוא ישהה עד שחפציו יגיעו אליו. הוא אמור לעבוד בבית מלון מקומי ולהתחיל בחיים חדשים. "אני אהיה בסדר", הוא לחש לעצמו לפני שנכנס למכונית. קופר, בסיוע אגודה אסלאמית מקומית ותושבי עיירת הסקי שבקולומביה הבריטית, אספה כמעט 15 אלף דולר קנדים עבורו של אל-קונטר.

הוא עזב את סורה עוד לפני תחילת המלחמה ב-2011 ועבד באיחוד האמירויות הערביות, אך האו עזב לאחר שהוויזה שלו פגה. אל-קונטר אמר כי הוא לא יכול לשוב למולדתו, שבה נהרגו מאות אלפים במלחמה, מאחר שהוא לא התגייס לצבא. לדבריו, תיעוד אורח חייו בחודשים האחרונים היה הכרחי "מאחר שאנשים נמצאים באפלה בכל הנוגע למשבר הפליטים".

שוואכת חסן, מהאגודה האסלאמית של קולומביה הבריטית, אמר כי אחרי שסיפורו התפרסם, הוא הציע לקלוט אותו. "יש לנו מקום, אנחנו יכולים לפרוס עליו את חסותנו", אמר.

לשכת ההגירה של מלזיה אמרה כי היא קיימה שיחות "מתוך דאגה והומניות עם השגרירות של המדינה שהסכימה לקלוט אותו", מבלי לציין את שמה של קנדה מפורשות.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully