וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התג חדש, הכומתה מנומרת: העוצבה החדשה שתגן על גבול מצרים

28.11.2018 / 14:57

עוצבת פארן הוקמה להגנה על הגבול המערבי ותהיה אחראית גם על גדודי ברדלס וקרקל. המטרה: מענה טוב יותר לאיומים בגבול מצרים. לוחמי העוצבה יקבלו תג יחידה חדש והקמתה תוביל לסגירת החטיבה המרחבית שגיא

דובר צה"ל

עוצבה חדשה בצה"ל תחנך היום (רביעי) בטקס במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ומפקד האוגדה המרחבית 80, תת אלוף גיא חזות. עוצבת פארן, בפיקודו של אל''מ יצחק בן בשט, מוקמת לשם הגנה על הגבול המערבי מאזור חולות חלוצה ועד אילת. העוצבה תהיה אחראית באופן ייחודי, לא רק על מרחב ההגנה אלא גם על בניין הכוח של שני גדודים: ברדלס וקרקל. כתוצאה מכך, תיסגר החטיבה המרחבית שגיא.

במעמד הטקס יעניק המפקד אוגמ''ר 80, תא''ל חזות, תג יחידה ללוחמים והלוחמות בשני הגדודים, החובשים את כומתת מערך הגבולות המנומרת המדברית. לדברי קצין בכיר בפיקוד הדרום, במסגרת ההכשרות הנדרשות, החטיבה סיימה לאחרונה תרגילים באש חיה במטווחי בסיס האימונים של חטיבת גבעתי. עוד הוסיף כי מטרת המהלך היא לבנות כוח שייתן מענה טוב יותר נגד איומים המתפתחים בגבול מצרים ולבניין הכוח והזהות של הלוחמים בשני הגדודים.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: נתניהו נפגש עם בני גנץ בלשכתו בירושלים
המחשב גבר על האדם: טייסי המטוס האינדונזי הפסידו למערכת האוטומטית
בזהות בדויה, בזמנים שונים: "כך חדר הכוח המיוחד לחאן יונס"

גדוד איסוף איתם וגדוד קרקל, גבול ישראל מצרים, 14 במרץ 2018. דובר צה"ל
יוענקו תגי יחידה ללוחמי ולוחמות הגדודים. לוחמי קרקל/דובר צה"ל

בתוך כך, התייחס הקצין הבכיר לירי מהצד המצרי לעבר קצין בכיר בגדוד הברדלס, ואמר כי לאחר שהמקרה תוחקר התברר כי מדובר בירי של שוטר מצרי שלא התכוונן לפגוע בחיילי צה''ל. ''הצד המצרי מתמודד מדי יום עם פעילות דאעש במחוז סיני, וכתוצאה מכך, יש להם נפגעים מידי שבוע וקרטל סמים מצרי שלרוב בוחר לחדור לאזור הגבול בין המוצבים המצריים, תוך כדי הפעלת אש על הכוחות", אמר. ''מדובר באירוע בחריג ונדיר, שמתוחקר לעומק על ידי הצבא המצרי'', סיכם.

על הפעילות נגד מבריחי הסמים בצד הישראלי, אמר הקצין כי האירוע מטופל על ידי משטרת ישראל ומג''ב, ובמקרים בהם בוצעה חבלה בגדר המערכת ובתשתיות הטכנולוגיות, כפי שאירע לפני כשנה על ידי בני מיעוטים תושבי הפזורה, בוצעה חקירה מעמיקה על ידי המשטרה, במהלכה נעצרו מעורבים ובימים אלו מועמדים לדין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גדוד איסוף איתם וגדוד קרקל, גבול ישראל מצרים, 14 במרץ 2018. דובר צה"ל
החטיבה סיימה לאחרונה תרגילים באש חיה. גדוד קרקל/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully