וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א הנחיתה גשושית על מאדים כדי לגלות את סודות הכוכב

27.11.2018 / 10:55

אחרי כחצי שנה, הגיעה InSight לכוכב האדום אחרי שהשלימה מסע של 548 מיליון ק"מ מכדור הארץ. היא מצוידת באמצעים מיוחדים וכבר הספיקה לשלוח סלפי מטושטשת

נאס"א מציגה במסיבת עיתונאים את נחיתת הגשושית על מאדים, 26 בנובמבר 2018. רויטרס
נאס"א מציגה במסיבת עיתונאים את נחיתת הגשושית על מאדים, 26 בנובמבר 2018/רויטרס

גשושית של סוכנות החלל האמריקנית נאס"א נחתה אתמול (שני) על מאדים על מנת ללמוד את המבנה הפנימי של הכוכב האדום, במסע ראשון מסוגו. החללית מצוידת באמצעים לזיהוי תנועות סיסמיות שבהם נעשה שימוש רק בכדור הארץ.

המהנדסים במעבדת Jet Propulsion Laboratory הסמוכה ללוס אנג'לס פרצו במחיאות כפיים וחיבקו אחד את השני כשהגשושית InSight's הגיעה לאזור מישורי ונרחב הסמוך לקו המשווה של הכוכב, קצת לפני השעה 15:00 לפי שעון ארצות הברית. דקות לאחר מכן קיבלו הבקרים במעבדה תמונת "סלפי" מטושטשת מסביבתה החדשה, שבה נראית אחת מרגלי הנחיתה של החללית לצד סלע.

הנמכת הגובה והנחיתה של InSight's, שכללה אלף שלבים נפרדים שאותם היה צריך לבצע ללא פגמים על מנת להשלים את המשימה, השלימו מסע של כחצי שנה שאורכו כ-548 מיליון ק"מ מכדור הארץ.

לקריאה נוספת בנושא
נאס"א שיגרה גשושית שתחקור את השמש
הכי קרוב שאפשר: מאדים היה הלילה במרחק הקצר ביותר מכדור הארץ

החללית שוגרה מקליפורניה במאי האחרון, במסע שעלותו כמיליארד דולר. היא תשהה על הכוכב במשך 24 החודשים הקרובים - כשנה לפי הזמן על הכוכב - ותאסוף מידע על הדרך שבה נוצר מאדים ועל יתר מערכת השמש שלנו.

"הסיבה שבגללה אנחנו חופרים במאדים היא כדי להבין גם את כדור הארץ", אמר החוקר הראשי של הגשושית, ברוס בנרדט. השאלה המרכזית היא מדוע מאדים, שהיה בעבר כוכב חם ורטוב, התפתח כל כך שונה מכדור הארץ והפך לכוכב יבש וקר ללא קיום חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully