וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי קרוב שאפשר: מאדים היה הלילה במרחק הקצר ביותר מכדור הארץ

לאחר שצפיתם בליקוי הירח בסוף השבוע האחרון, הלילה בחצות ניתן היה לצפות בכוכב הלכת מאדים, שהיה במרחק הכי קצר מכדור הארץ ב-15 השנים האחרונות - "רק" 35.8 מיליון קילומטרים

עריכת וידאו:ניר חן

במרחק של "רק" 35.8 מיליון קילומטרים היה הלילה (רביעי) מאדים הקרוב ביותר לכדור הארץ ב-15 השנים האחרונות. כוכב הלכת האדום הופיע הלילה (שעון ישראל) בין חצות לאחת בשמיים בגוון בהיר שאותו קשה היה לפספס. לחדי הראייה מביניכם שצפו בליקוי הירח בחמישי האחרון ניתן היה לראות את מאדים בוהק באדום לצד הירח.

המרחק המינימלי של כדור הארץ למאדים הוא 33.9 מיליון קילומטרים. לכדור הארץ ומאדים יש מסלולים אליפטיים ולכן הם מרבית הזמן רחוקים זה מזה, תופעה שמכונה על ידי אסטרונומים "התנגדות". אחת לשנתיים נוצר מצב ההתנגדות אך המצב בו הם הכי קרובים שאפשר זה לזה מתרחש בכל 15 עד 17 שנים.

מאדים - הקרוב ביותר לכדור הארץ ב-15 השנים האחרונות, תצפית מפתח תקווה. ראובן קסטרו
כוכב הלכת מאדים, כפי שנצפה הלילה מפתח תקווה/ראובן קסטרו
GIF - מאדים. ללא, מערכת וואלה!
מאדים/מערכת וואלה!, ללא
ירח ליקוי חמה ה-27 ביולי 2018. ראובן קסטרו
ליקוי הירח בפתח תקווה, שישי האחרון/ראובן קסטרו

הפעם האחרונה שהתרחש אירוע כזה היה בשנת 2003, בו כוכב הלכת האדום היה 34.6 מיליון קילומטרים מכדור הארץ. סוג זה של קירבה לא יתרחש שוב עד שנת 2287. אבל אם במקרה פספסתם את המאורע המרהיב הזה היום, יהיה עוד מחזה דומה באוקטובר 2020, כאשר המרחק בין הכוכב האדום לכדור הארץ יהיה 38.6 מיליון קילומטרים.

ביום שישי האחרון התרחש ליקוי הירח המלא הארוך ביותר במאה ה-21, האסטרונומים וחובבי החלל בישראל וברחבי העולם צפו במופע המרהיב בשמיים.

(עדכון ראשון: 11:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully