וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ דוחה את מסקנות דוח האקלים הממשלתי: "אני לא מאמין לזה"

27.11.2018 / 9:22

הדוח שפורסם בארצות הברית הזהיר כי כל תחומי החיים במדינה יפגעו משינויי האקלים, אולם טראמפ סירב להתרגש ממסקנותיו, שחוברו בידי מדענים של הממשל הפדרלי. "כרגע יש לנו מים ואוויר הכי נקיים שראיתי, וזה חשוב מאוד", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הממשל האמריקני פרסם בסוף השבוע האחרון דוח מטריד לגבי ההשלכות הצפויות של ההתחממות הגלובלית, אולם הלילה (שלישי) הבהיר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא לא מאמין לממצאים. "ראיתי אותו, קראתי חלק ממנו, זה בסדר", אמר טראמפ. הוא דחה את ההערכות שעלו בדוח לפיהן עד סוף המאה הנזקים הכלכליים של ההתחממות הגלובלית יעמדו על מאות מיליארדי דולרים. "אני לא מאמין לזה", אמר.

בסוף השבוע בו פורסם הדוח ציינו בארצות הברית את חג ההודיה, מה שהעלה תהיות בנוגע לעיתוי ולניסיונות לוודא שלא יזכה לתהודה תקשורתית. טראמפ מצדו, לא התרגש מהממצאים. "כרגע יש לנו (את האוויר והמים) הכי נקיים שראיתי, וזה חשוב לי מאוד", אמר. "אבל אם אנחנו נקיים ושאר העולם מלוכלך, זה לא טוב. אני רוצה מים ואוויר נקיים, זה חשוב מאוד".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ,  במהלך הצהרה בבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב, 20 בנובמבר 2018. רויטרס
"לא מאמין לזה". הנשיא טראמפ במהלך הצהרה בבית הלבן בשבוע שעבר/רויטרס

זו השנה הרביעית בה מתפרסם הדוח השנתי בנושא האקלים, אותו מחברים מדענים פדרליים בהתאם להנחיית הקונגרס. במסגרת הדוח פורסמה אזהרה כי כל אזור וכל תחום כלכלי בארצות הברית ייפגע משינויי האקלים. "ככל שיימשך הגידול בשיעור פליטת גזי החממה בהיקפים היסטריים, ההפסדים השנתיים בחלק מהסקטורים הכלכליים צפויים להגיע למאות מיליארדי דולרים עד סוף המאה - יותר מהתוצר המקומי הגולמי הנוכחי של מדינות רבות בארצות הברית", נכתב.

מחברי הדוח טוענים כי ההתחממות תפגע באופן בלתי מידתי בשכבות החלשות, תערער באופן נרחב את בריאותו של האדם, תגרום נזק לתשתיות, תצמצם את הזמינות המים, תשנה את קו החוף ואף תוביל לזינוק בעלויות הנדרשות לתעשייה בשל הצורך לייצור אנרגיה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ 17 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
בני אדם הם אחראיים על התחממות כדור הארץ. טראמפ לפני כשבוע/AP, אי-פי

למרות שהשלכות שינויי האקלים - בהן סערות עוצמתיות תכופות - מורגשות ברחבי העולם כבר בימים אלה, מחברי הדוח טוענים כי ניתן לשנות את תחזיות הנזק אם היקף פליטת גזי החממה יצומצם באופן משמעותי. "הסיכונים העתידיים של שינוי האקלים תלויים בעיקר בהחלטות שמתקבלות היום", צוין בדוח.

הדוח המתבסס על מחקרים שונים קובע כי בני האדם הם האחראים העיקריים להתחממות כדור הארץ, ומתאר השפעות קטסטרופליות על פני כוכב הלכת. עם זאת, ממצאיו של הדוח מתנגשים באופן מובהק עם מדיניותו של טראמפ, המנסה למחוק את צעדיו של קודמו ברק אובמה בכל הקשור להגנת הסביבה, ייצור נפט מפצלי שמן, וכן הסכם האקלים ממנו החליט טראמפ לסגת בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully