וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפחדות ארדואן הצליחו: הקרן של סורוס מפסיקה את פעילותה בטורקיה

26.11.2018 / 15:58

הקרן של המיליארדר האמריקני טוענת לרדיפת הרשויות והתקשורת בטורקיה, אחרי שחבריה נקשרו להפגנות נגד הנשיא לפני כחמש שנים. "מי עומד מאחוריהן? היהודי ההונגרי המפורסם סורוס", אמר ארדואן

ג'ורג' סורוס. AP
אויב הימין בעולם. סורוס/AP

קרן "החברה הפתוחה" של המיליארדר ההונגרי-אמריקני ג'ורג' סורוס הודיעה היום (שני) כי היא מפסיקה לפעול בטורקיה. זאת בשל "טענות חסרות ביסוס" בכלי התקשורת המקומיים שהפכו את העבודה שלה לבלתי-אפשרית.

הקרן נחקרת גם על ידי משרד הפנים המנסה לקשור בינה לבין ההפגנות נגד הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בפארק גזי ב-2013. הקרן, שאחד ממייסדיה בטורקיה - הקאן אלטינאי - נעצר למשך עשרה ימים בגין מעורבותו לכאורה במחאה, מכחישה את הטענות של אנקרה נגדה. אלטינאי היה אחד מ-13 אנשים שנעצרו בטענה שהם תמכו בפעיל זכויות האדם הכלוא אוסמאן קאבלה על מנת להפיל את הממשלה דרך ההפגנות.

בנאום שנשא בשבוע שעבר, קישר ארדואן את העצורים לסורוס. "אותו אדם (קבאלה) שמימן את הטרוריסטים בזמן התקריות בגזי כבר בכלא", הוא אמר במפגש עם אנשי ממשל מקומיים. "ומי עומד מאחוריו? ההונגרי היהודי המפורסם סורוס. זה אדם ששולח אנשים לפלג מדינות ולפרק אותן. יש לו כל כך הרבה כסף וכך הוא מבזבז אותו".

לקריאה נוספת בנושא
ה-FBI חוקר: מי שלח מעטפת נפץ לביתו של סורוס בניו יורק?
מנהיג מפלגת השלטון ברומניה: סורוס אחראי לניסיון התנקשות בחיי

נשיא טורקיה ארדואן בטקס לציון מותו של מייסד טורקיה אטאטרוק, 10 בנובמבר 2018. רויטרס
ארדואן באיסטנבול בתחילת החודש/רויטרס

הקרן אמרה כי "החקירות החדשות" שנועדו לקשור אותה להפגנות לפני חמש שנים. "המאמצים האלו לא חדשים והם מנותקים מהמציאות", מסרה. לטענתה, היא תפנה לסיום ההליך המשפטי נגדה ותפסיק את פעילות החברה במהירות האפשרית.

סורוס והקרן שלו משמשים מטרות עבור חוגי ימין ברחבי העולם, המאשימים אותו בין היתר ב"הצפת" המערב במהגרים. במולדתו הונגריה הוא נחשב לאויב המרכזי של ראש הממשלה הלאומן ויקטור אורבן, ובארצות הברית, שבה הוא מתגורר, הוא קיבל לאחרונה מעטפת נפץ. הוא היה הראשון מתוך שורה ארוכה של דמוקרטים או כאלו המזוהים עמם שקיבלו את החבילות בדואר על ידי תומך של הנשיא דונלד טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully