וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג מפלגת השלטון ברומניה: סורוס אחראי לניסיון התנקשות בחיי

22.8.2018 / 14:33

ליביו דרגנה, שנחשב לאיש החזק במדינה, אמר כי ארבעה גורמים זרים הגיעו לבוקרשט בשנה שעברה ורצו לחסלו. לטענתו, אלו נשלחו על ידי המיליארדר ההונגרי-אמריקני. באופוזיציה השוו אותו לצ'אושסקו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מנהיג מפלגת השלטון ברומניה, ליביו דרגנה, טוען כי גורמים זרים ניסו להתנקש בחייו. בריאיון שהעניק אתמול בשעות הערב המאוחרות לערוץ "אנטנה 3", אמר מי שנחשב לאיש החזק ביותר במדינה כי ארבעה אזרחים זרים הגיעו לבוקרשט באפריל אשתקד, אולם תכניתם סוכלה. הוא טען כי המיליארדר ההונגרי-אמריקני ג'ורג' סורוס אחראי לכך, אך במשרד התביעה הכללית אמרו כי אין חקירה כזו.

יוג'ין טומה, שעומד בראש מפלגת האופוזיציה "התנועה העממית", השווה היום (רביעי) את דרגנה לרודן הקומוניסטי ניקולאי צ'אושסקו, שאמר לפני הוצאתו להורג בדצמבר 1989 כי סוכנים זרים אחראים לנפילת משטרו.

הפגנת מחאה נגד מנהיג מפלגת השלטון של רומניה בעיר יאשי, מאי 2018. AP
הפגנה נגד דרגנה בעיר יאשי, מאי/AP

מנהיג המפלגה הסוציאל-דמוקרטית אינו יכול לשמש ראש ממשלה, בעקבות הרשעתו בזיוף קולות ב-2016. ממשלתו של דרגנה מתמודדת עם הפגנות קבועות בשל החשש שהיא מחלישה את המאבק בשחיתות ופוגעת במערכת המשפט. ביוני גזר עליו בית המשפט העליון שלוש וחצי שנים בגין הסתת אחרים לנצל לרעה את תפקידם. הוא מכחיש זאת וערער על העונש.

לדברי דרגנה, ההפגנות נגד שלטונו, שבהן נפצעו מאות אנשים, היו ניסיון להפיל את הממשלה. בהפגנה, שהתקיימה ב-10 באוגוסט, הפגינו כמאה אלף איש, רובם המוחלט לא נקט אלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully