וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בבית היהודי: "הדרישות של אורי אריאל הן סחטנות"

26.11.2018 / 15:34

בכיר במפלגה טען שחברי סיעת האיחוד הלאומי מחבלים בהמשך הריצה המשותפת. בין הדרישות של האיחוד הלאומי: חופש הצבעה בנושאי דת ומדינה ושריון שליש. "אריאל ניסה בעבר להוביל לפיצול וכשל, הדרישות מוגזמות". האיחוד הלאומי: "הבית היהודי מרחיק ולא מקרב את האחדות"

ראובן קסטרו , וידאו ניב אהרונסון, עריכה ניר חן

בכיר בבית היהודי יצא היום (שני) במתקפה חריפה נגד האיחוד הלאומי, הסיעה שבה חברים השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ', זאת בעקבות הדרישות שהעלו אמש בתמורה לריצה משותפת עם המפלגה בבחירות הבאות. "הדרישות שלו הן סחטנות ואנחנו לא ניתן לזה יד", אמר. "הוא פועל לפצל שוב את הציונות הדתית". אריאל וסמוטריץ' נעדרו מישיבת הסיעה שהתקיימה בצהריים בכנסת.

המתקפה באה על רקע המגעים שמתנהלים כבר תקופה ארוכה בין שתי הסיעות לריצה משותפת בבחירות הבאות. אתמול הודיעה האיחוד הלאומי על דרישותיה, בהן, חופש הצבעה לחברי הסיעה בענייני דת ומדינה, חברות של יו"ר המפלגה בפורום ראשי הקואליציה, ייצוג של שליש ברשימה לכנסת ושותפות מלאה בקמפיין הבחירות.

את המתקפה החריפה כיוונו בבית היהודי נגד אריאל אף שסמוטריץ' גם הוא חבר במפלגה, וכתבו כי "אורי אריאל פועל לפצל שוב את הציונות הדתית, באמצעות העלאת עוד ועוד דרישות, הכל כדי למנוע הסכם איחוד. אריאל מקריב את אחדות הציונות הדתית על מזבח השיקולים הפוליטיים". לדברי הבכיר, "כך לא נוהג מי שמחפש אחדות".

השר אורי אריאל בישיבה מיוחדת בכנסת לכבוד ביקורו של נשיא צ'כיה, 26 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
"הדרישות שלו סחטניות", השר אריאל היום בישיבת הסיעה/ראובן קסטרו

הבכיר במפלגה האשים את אריאל גם בכך ש"ניסה בבחירות האחרונות להוביל מהלך פיצול מהבית היהודי ביחד עם אלי ישי וכשל", וציין כי "אין שום סיבה להעניק את הדרישות המוגזמות שהציבו, זו היתממות במסווה אידיאולוגי. שנה שלמה אנחנו לוחצים לסגור הסכם רציני בין המפלגות לקראת הבחירות הבאות ובאיחוד הלאומי לא משתפים פעולה. עכשיו מנסים לעשות מחטף עם רשימת מכולת בלתי אפשרית".

סיעת הבית היהודי מורכבת משתי מפלגות שונות: המפד"ל החדשה בראשות נפתלי בנט, המונה שישה חברי כנסת, והאיחוד הלאומי בראשות אריאל, המונה שני חברי כנסת. בעבר, נרשם עימות בין השניים כשבנט דרש כי כדי למזג את שתי הרשימות, יתמודדו כל החברים בפריימריז ואילו אריאל דרש לשריין את חברי סיעתו ברשימת המפלגה.

ישיבת סיעת הבית היהודי 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
ישיבת סיעת הבית היהודי/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

אריאל אמר אתמול בוועידת מפלגתו כי "ישנן הצהרות תקשורתיות מהבית היהודי על השותפות ואני מאמין כי כוונת הבית היהודי הינה אחדות, אך במבחן התוצאה הבית היהודי מרחיק ולא מקרב את האחדות נכון לעכשיו. בעת הזאת, קואליציה צרה שכזו וערב הבחירות ובמצב רגיש, כולנו יודעים שאל לנו להיות נחפזים ואימפולסיביים, עלינו לפעול בחכמה, בינה ודעת וכך כנראה גם הבינו יו"ר הבית היהודי בנט והשרה שקד - לא מפרקים סיעה ימנית".

השר אורי אריאל בישיבה מיוחדת בכנסת לכבוד ביקורו של נשיא צ'כיה, 26 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
אורי אריאל בישיבת הסיעה, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully