וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתקפלות של אל על: תעניק כרטיסי טיסה לאירופה לנוסעי טיסת השבת

לאחר האיומים בחרם חרדי, באל על פרסמו הודעת הבהרה לפיה החברה אינה מאשימה כל מגזר שהוא בהתרחשויות על טיסה 002 מניו יורק לתל אביב, שנאלצה לנחות ביוון לאחר שכמה מנוסעיה התפרעו. "אל על אינה מבחינה בהשתייכות לקוחותיה למגזר, מגדר או לאום"

חברת התעופה אל-על החליטה לפצות את כלל נוסעי "טיסת השבת" לפני כשבועיים, אז נאלצה טיסה 002 של החברה מניו יורק לישראל לנחות ביוון, לאחר התפרעות הנוסעים ומחשש לחילול שבת. בהודעה שפרסמה היום (שני) החברה, בה הבהירה כי היא אינה מטילה כל אשם בציבור החילוני, הדתי או החרדי עליהם דווח במועד האירוע, זאת למרות האשמות לכאורה מסוג זה מטעם גורמים בחברה סמוך למועד האירוע. במסגרת הפיצויים, אל על תעניק כרטיס טיסה הלוך ושוב לאירופה לכלל 400 נוסעי הטיסה נוכח אי הנוחות שנגרמה ללקוחות החברה.

"אל על מוצאת לנכון לשוב ולהבהיר כי היא לא הטילה אשם בציבור החילוני, הדתי או החרדי באירועים עליהם דווח", צוין בהודעה שהפיצה החברה. "כל פרסום אחר לא נעשה על דעת אל על. אל על אינה מבחינה בהשתייכות לקוחותיה למגזר, מגדר או לאום כלשהו. הנהלת אל על מגבה ומוקירה את אנשי צוות האוויר והקרקע שפעלו בטיסה זו באופן מעורר הערכה".

עוד באותו נושא:
מחאת החרדים נגד אל על: גזרו את כרטיסי המועדון בנתב"ג
טיסת השבת: למרות ההצהרות, אל על טרם הגישה תלונה נגד המתפרעים

פיצויים לכלל 400 הנוסעים. המהומות בטיסת אל על לפני כשבועיים

נוסעים בטיסת אל על  שהתפרעו 16 בנובמבר 2018. רוני מייטל, מתוך פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
נוסעים בטיסת אל על שהתפרעו 16 בנובמבר 2018/מערכת וואלה! NEWS, רוני מייטל, מתוך פייסבוק

חברת התעופה פרסמה את הודעת ההבהרה אחרי שאתמול הופיעו ניצנים לחרם בקרב הציבור החרדי. קבוצת נוסעים הגיעה החברה בנמל התעופה בן גוריון בלוד, שם גזרו את כרטיסי ה"נוסע המתמיד" שברשותם. במחאה השתתפו רבנים ואישי ציבור, בהם הרב שלום בער סורוצקין.

גזירת הכרטיסים הייתה צעד ראשון לקראת חרם חרדי אפשרי בשל סירובה של החברה להתנצל על האשמותיה לכאורה בגין אלימות מצד החרדים בטיסה. "טיסת השבת" עלתה לכותרות לאחר שדיילות החברה איחרו לטיסה, והצוות שהיה במטוס לא אפשר לנוסעים החרדים לרדת ממנו למרות החשש שהנחיתה תהיה רק לאחר כניסת שבת בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מטוס של חברת אל על בשדה התעופה בן גוריון. 2018. רויטרס
לכאורה האשימה ציבור שלם בהתנהגות אלימה ב"טיסת השבת", אל-על/רויטרס

לפי עדויות הנוסעים, הטייס הבטיח שהמטוס ינחת בישראל לפני שבת, אולם, זמן קצר לפני הנחיתה חזר בו והודיע כי תיעשה נחיתת ביניים באתונה לטובת אותם נוסעים. בעקבות כך, קבוצה גדולה של נוסעים העבירה את השבת בבתי מלון באתונה ובצאת השבת נחשפו להאשמות מצד אל על על כך שההתפרעות מצדם גרמה לעיכוב בטיסה, טענות שהתבררו כשקריות.

ביום שישי שלח הרב שלום בער סורוצקין, רב מוכר בציבור החרדי שהיה על הטיסה, מכתב למנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, ובו הציב לו אולטימטום. הרב אמר כי אם החברה לא תתנצל עד הערב, הוא יוביל מהלך של חרם נגד החברה. לסורוצקין השפעה גדולה במגזר החרדי, והוא נמצא בקשרים טובים עם מנהיגי הציבור החרדי-ליטאי, ולא מן הנמנע כי יגייס אותם למהלך שכזה.

הרב שלום בער סורוצקיi, במסגרת מחאה במשרדי אל - על על היחס המזלזל. ראובן קסטרו
הציב אולטימטום לאל-על, הרב שלום בער סורוצקין/ראובן קסטרו

סורוצקין העומד בראש ישיבה שמונה כ-300 בחורים הצהיר כי "לאחר כל המשא ומתן של הימים האחרונים, שבו המשיך ביתר שאת הזלזול בשומרי השבת ושומרי המסורת, באם עד יום א' בערב לא תצא התנצלות והבהרה מפורשת ללא התחכמויות על הפגיעה הנ"ל, וכן תיקון הדברים הנוגעים לציבור הנ"ל, נאלץ לצערנו לפעול בתוך הציבור הקדוש להעדפת חברות תעופה אחרות, שלכל הפחות לא מפלות בין איש לרעהו, לא מבזות את היקר והקדוש לעם השם, ומעריכות את עקרונותיהן". האיום של סורוצקין מצטרף לתביעה שהוגשה נגד החברה בה הועלו בשם עשרות נוסעים שהיו על טיסה טענות דומות. עם זאת, הבוקר הספיק הרב סורוצקין לעשות צ'ק אין בטיסת אל-על לניו-יורק, חרף האולטימטום שהציב לאל על כי אם לא תתנצל ותבהיר מפורשת שהאשימה חרדים, מאות לקוחות יטוסו בחברות אחרות.

הרב שלום בער סורוצקין עושה צ'ק אין בטיסת אל על לניו יורק הבוקר - 26/11/18. .
הרב שלום בער סורוצקין, מוביל המחאה, בטיסת אל על לניו יורק הבוקר/.
  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully