וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת החרדים נגד אל על: גזרו את כרטיסי המועדון בנתב"ג

25.11.2018 / 17:30

בצעד שנראה כחרם חרדי אפשרי, הגיעו למשרדי "אל על" קבוצת מוחים שגזרו את כרטיסי החבר, במחאה על האשמות החברה את החרדים באלימות ב"טיסת השבת". הרב סורוצקין, רב מוכר שהיה על הטיסה: "תתנצלו או שנעדיף חברות תעופה אחרות"

קבוצת נוסעים הגיעה היום (ראשון) אל משרדי חברת אל-על בנמל התעופה בן גוריון בלוד, שם גזרו את כרטיסי המנויים שברשותם, במחאה על האשמות חרדים מצד החברה לכאורה, שהתנהגו באלימות ב"טיסת השבת". במחאה השתתפו רבנים ואישי ציבור.

מדובר בצעד ראשון לקראת חרם חרדי אפשרי, זאת בעקבות סירובה של החברה להתנצל על האשמותיה לכאורה בגין אלימות מצד החרדים בטיסה שיצאה מניו יורק לישראל בערב שבת בסוף השבוע שעבר. "טיסת השבת" עלתה לכותרות לאחר שדיילות החברה איחרו לטיסה, והצוות שהיה במטוס לא אפשר לנוסעים החרדים לרדת ממנו למרות החשש שהנחיתה תהיה רק לאחר כניסת שבת בישראל.

עוד בוואלה! NEWS
טיסת השבת: למרות ההצהרות, אל על טרם הגישה תלונה נגד המתפרעים
האלימות ב"טיסת השבת": אל על הודיעה על הקמת ועדת בדיקה

חרדי גוזר את כרטיסי הטופ והפלטינום של אל על, במחאה על היחס המזלזל. ראובן קסטרו
מוחה גוזר את כרטיס המועדון שלו ב"אל-על"/ראובן קסטרו

לפי עדויות הנוסעים, הטייס הבטיח שהמטוס ינחת בישראל לפני שבת, אולם, זמן קצר לפני הנחיתה חזר בו והודיע כי תיעשה נחיתת ביניים באתונה לטובת אותם נוסעים. בעקבות כך, קבוצה גדולה של נוסעים העבירה את השבת בבתי מלון באתונה ובצאת השבת נחשפו להאשמות מצד אל על על כך שההתפרעות מצדם גרמה לעיכוב בטיסה, טענות שהתבררו כשקריות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מטוס של חברת אל על בשדה התעופה בן גוריון. 2018. רויטרס
לכאורה האשימה ציבור שלם בהתנהגות אלימה ב"טיסת השבת", אל-על/רויטרס

ביום שישי שלח הרב שלום בער סורוצקין, רב מוכר בציבור החרדי שהיה על הטיסה, מכתב למנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, ובו הציב לו אולטימטום. הרב אמר כי אם החברה לא תתנצל עד הערב, הוא יוביל מהלך של חרם נגד החברה. לסורוצקין השפעה גדולה במגזר החרדי, והוא נמצא בקשרים טובים עם מנהיגי הציבור החרדי-ליטאי, ולא מן הנמנע כי יגייס אותם למהלך שכזה.

"לצערי חלף שבוע מהאירוע שבו הוכפשו לעיני כל ציבור שומרי תורה ומצוות ושומרי השבת, על דברים שלא היו בשום אופן", כתב הרב למנכ"ל החברה. "יתרה מכך, במקום שבח וגדולה לשומרי השבת שירדו מהטיסה אל הלא נודע וקידשו שם שמיים לעיני כל, לרומם עם מקדשי שביעי ומלך עולם ששבת בו מכל מלאכתו, ניצלתם אירוע שבאשמתכם, וניסיתם להסיט את העניין, לעורר ריב ומדון ולהפריד בין חלקי עם ישראל".

הרב שלום בער סורוצקיi, במסגרת מחאה במשרדי אל - על על היחס המזלזל. ראובן קסטרו
הציב אולטימטום לאל-על, הרב שלום בער סורוצקין/ראובן קסטרו
חרדים צוהלים על רקע ההחלטה לגזור את כרטיסי הטופ והפלטינום של אל על, במחאה על היחס המזלזל. ראובן קסטרו
הרב סורוצקין בריקוד מחאה/ראובן קסטרו

סורוצקין העומד בראש ישיבה שמונה כ-300 בחורים הצהיר כי "לאחר כל המשא ומתן של הימים האחרונים, שבו המשיך ביתר שאת הזלזול בשומרי השבת ושומרי המסורת, באם עד יום א' בערב לא תצא התנצלות והבהרה מפורשת ללא התחכמויות על הפגיעה הנ"ל, וכן תיקון הדברים הנוגעים לציבור הנ"ל, נאלץ לצערנו לפעול בתוך הציבור הקדוש להעדפת חברות תעופה אחרות, שלכל הפחות לא מפלות בין איש לרעהו, לא מבזות את היקר והקדוש לעם השם, ומעריכות את עקרונותיהן".

האיום של סורוצקין מצטרף לתביעה שהוגשה נגד החברה בה הועלו בשם עשרות נוסעים שהיו על טיסה טענות דומות. בחברה נמנעו עד כה מהתנצלות בפני הנוסעים החרדים.

ב'אל על' סירבו להגיב על הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully