וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות ב"טיסת השבת": אל על הודיעה על הקמת ועדת בדיקה

19.11.2018 / 21:07

מנכ"ל "אל-על" הודיע כי בכוונתו לפתוח בוועדת בדיקה שתחקור את נסיבות תקרית ההתפרעות בטיסה בשישי האחרון. "נקלענו שלא בטובתנו, לשיח מקטב ולחילופי ההאשמות, ואנו מקבלים בהבנה כל ביקורת גם כשהיא לא נעימה לנו"

נוסעים בטיסת אל על  שהתפרעו 16 בנובמבר 2018. רוני מייטל, מתוך פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
נחקור את האירועים שהתרחשו בטיסה, מנכ"ל אל-על/מערכת וואלה! NEWS, רוני מייטל, מתוך פייסבוק

בעקבות התפרעויות הנוסעים שפורסמו ברשתות החברתיות, מנכ"ל "אל-על" גונן אוסישקין הודיע היום (שני) על הקמת ועדת בדיקה "אשר תחקור את כלל האירועים שהתרחשו בטיסה". ההודעה פורסמה בתגובה להתפרעויות שאירעו בטיסת 002 של "אל על", שהמריאה בשישי האחרון מניו יורק לישראל באיחור.

בהודעה נכתב: "נקלענו שלא בטובתנו, לשיח מקטב ולחילופי ההאשמות בין איש לרעהו ואנו מצרים על כך. אנו מקבלים בהבנה כל ביקורת גם כשהיא לא נעימה לנו. לאורך כל שלבי הטיסה מניו יורק עסקו בכירי החברה במאמץ משותף למצוא פתרון שישלב בין הצורך להביא את כלל נוסעי הטיסה בבטחה ובמהירות האפשרית ארצה, ומנגד להימנע מטיסה שתנחת בשבת".

עוד בוואלה! NEWS
מתקשה לתפקד עם 61 ח"כים בלבד: הקואליציה ספגה תבוסה בכנסת
בצל האיומים מאיראן ומסוריה: המענה החדש של צה"ל בגזרת החרמון
בדרך חזרה מבית הספר: מורה כבן 40 נורה בלקייה שבנגב; מצבו קשה

"טיסות זרות אחרות שאמורות היו לטוס לישראל סמוך לטיסות אל על בוטלו עקב פגעי מזג האוויר. יכולנו לבטל את טיסות אל על, כפי שעשו חברות אחרות, אך בחרנו לעשות כל מאמץ כדי להוציא את טיסותינו לדרך, למען רווחתם וטובתם של נוסעינו וכדי להשיבם ארצה בהקדם האפשרי. שום שיקול אחר לא הנחה אותנו", כתב אוסישקין בהודעתו.

"האירוע התנהל במציאות מתפתחת ודינמית שלא כולה הייתה בשליטת החברה, אך מטרתנו, כל העת הייתה אחת: למצוא את הפתרון המאזן בין רגשות שונים של קהלים שונים. חלק מהעדויות הדגישו את המהומה בטיסה, חלק אחר טען כי המידע שמסרו אנשי אל-על לנוסעים היה שגוי. יש לציין כי מעולם לא האשמנו מגזר זה או אחר באירועים שהתרחשו בטיסה. החלטתי להקים ועדת בדיקה אשר תחקור את כלל האירועים שהתרחשו בטיסה. הוועדה תגיש מסקנותיה והמלצותיה בהקדם ולאחר מכן אקבל החלטות בנושא", סיכם המנכ"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גורם באל-על: "בספק אם יגישו תלונה"

אל-על הצהירה לפני יומיים כי היא מתכוונת להגיש תלונה נגד הנוסעים שהתפרעו, אולם גורם בכיר במשטרה אמר לוואלה! NEWS אתמול כי החברה עדיין לא פעלה להגשת התלונה מולם. גורם המקורב לצוות האוויר בחברה העריך כי אל-על תימנע מלהגיש תלונה רשמית, אלא תקרא לדיילים להתלונן באופן אישי, ולא תעשה זאת בשמה. "אני בספק אם נציגי החברה יתייצבו במשטרה ויתלוננו", אתר הגורם.

לפי כמה מהנוסעים הטיסה המריאה מניו יורק לישראל באיחור של כשלוש שעות. נוסעים שומרי שבת שנכחו בטיסה הבינו כי ייתכן שמטוסם ינחת בישראל לאחר שתכנס השבת, אך צוות המטוס הודיע להם שיגיעו לפני כניסתה. בהמשך הטיסה, לפי הנוסעים, התברר כי המטוס לא יגיע לפני שהשבת תיכנס, וכמה אנשים החלו להתנהג באלימות. הוחלט לנחות ביוון עבור שומרי השבת, ולשאר ניתנה אפשרות להגיע לישראל בטיסה של חברת "ישראייר" לתל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully