וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החולה הצעיר ביותר בישראל: בן שלושה שבועות נדבק בחצבת מאמו

26.11.2018 / 9:20

אמו של התינוק מההתנחלות עמנואל שבשומרון חלתה בחצבת כשהיה בן שבוע, והדביקה את בנה. היא לא חוסנה בעבר, ונדבקה ככל הנראה מבן משפחה. התינוק מאושפז בבית החולים מעיני הישועה בבני ברק

עריכה: ניב מעוז

תינוק בן שלושה שבועות התאשפז לפני שלושה כשהוא חולה בחצבת, כך נמסר הבוקר (שני) מהמרכז הרפואי מעיני הישועה בבני ברק. מדובר בחולה הצעיר ביותר שנדבק במחלה בישראל. התינוק, מעמנואל שבשומרון, נדבק מאמו שחלתה בחצבת כשהיה בן שבוע. האם, שלא חוסנה בעבר, נדבקה ככל הנראה מבן משפחה. מנהל אגף הילדים בבית החולים, פרופ' אלי סומך, אמר כי "חצבת בגיל כה רך היא נדירה, וקיימים דיווחים מעטים בלבד בספרות על תחלואה בגיל הזה".

"התינוק טופל בוויטמין A כדי להקטין את הסיכון לסיבוכים, ובאנטיביוטיקה לווריד בשל עדות לזיהום חיידקי, עם שיפור במצבו שכעת הוא יציב", עדכן פרופ' סומך שהדגיש את הצורך להקפיד על התחסנות לחצבת, אדמה וחזרת לקראת ההיריון, וחיסון לשעלת ולטטנוס בשליש השלישי.

עוד בוואלה! NEWS:
בהלת החצבת: חשש להידבקות עשרות נוסעי תחבורה ציבורית
נתוני התפרצות החצבת: 1,401 חולים ברחבי הארץ, 838 בירושלים
"בסך הכל חצבת": עשרות תינוקות נחשפו - אך מנהל ביה"ח נותר אדיש

גב של תינוק מכוסה בפריחה של חצבת. ShutterStock
התינוק הצעיר ביותר שחלה בישראל/ShutterStock

בשבוע שעבר אמרה הרופאה המחוזית של משרד הבריאות בירושלים, ד"ר חן שטיין זמיר, כי "יותר מ-1,200 מקרי חצבת תועדו במחוז ירושלים מאז תחילת ההתפרצות הנוכחית". בכנס השנתי של האיגוד הישראלי לרפואת ילדים, שהתקיים בגני התערוכה בתל אביב, הודתה ד"ר שטיין זמיר כי "מדובר בעדכון משדה הקרב. לא הצלחנו עדיין להשתלט על המחלה ולכן את הסיכומים נעשה בסוף".

ד"ר שטיין זמיר הסבירה כי "אמנם זאת לא מחלה כל כך קשה, אבל הסיבוכים הם אלה שמטרידים אותנו". לדבריה, פגיעה במערכתה עצבים המרכזית יכולה להוביל הידרדרות בריאותית קשה, פגיעה נוירולוגית ולעתים מוות.

עוד היא הזכירה כי מדובר במחלה המדבקת ביותר בתחום רפואת הילדים: "ביחס לשפעת, סארס, אבעבועות ואפילו אדמת - החצבת בראש מקרי ההידבקות". לאחר שניסו לתרגם את הסיכויים להידבקות של ילדים לא מחוסנים במחלה, הגיעו במשרד הבריאות לנתונים מטרידים שלפיהם "ילד אחד לא מחוסן, יכול בקלות להדביק 15 ילדים שנמצאו בקרבתו. ילד אחד בלתי מחוסן מסכן את כל סביבתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully