וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליונים לא יחזרו: מי שנפל עם ענבל אור כבר לא יראה את הכסף

26.11.2018 / 7:24

אם התביעה תצליח להוכיח את ההאשמות נגד מלכת קבוצות הרכישה לשעבר, יתברר שהיא הוליכה שולל לא רק רוכשים תמימים - אלא גם בנקאים מיומנים. רשות המסים עשויה להיות הנהנית העיקרית מהחזרת החובות, אך ספק אם ניתן לגבות סכומים משמעותיים מאור, שנותרה ככל הנראה חסרת כל

עריכת וידאו: ניר חן

פרשת הקריסה של ענבל אור ואימפריית החברות שהקימה עולה שלב. שוב לא מדובר רק בדיון על פשיטת רגל וחדלות פירעון של מלכת קבוצות הרכישה לשעבר, אלא גם בחשדות חמורים למעשי מרמה שיטתיים ומחושבים.

אם תצליח התביעה להוכיח את ההאשמות, יתברר שאור לא הייתה אלא נוכלת משוכללת שהצליחה להוליך שולל לא רק רוכשים תמימים שחשבו שיוכלו לרכוש בעזרתה דירות במחירי הנחה, אלא גם בנקאים ואנשי עסקים מיומנים. אור, על פי החשדות, שיקרה, הונתה וזייפה מסמכים במטרה להוציא כספים בטענות שווא.

המנהל המיוחד שמונה לנכסי אור מטעם בית המשפט, עו"ד איתן ארז, סירב אתמול (ראשון) להתייחס לטענות, אם כי אפשר להניח שהחומרים שאסף במסגרת החקירות נגד אור שירתו את חוקרי המשטרה ושימשו בסיס לחלק גדול מהחשדות. חלק נכבד מהאשמות נגד אור הן השתמטות מתשלומים של עשרות מיליוני שקלים ממס הכנסה וממע"ם. אור, על פי החשדות, גבתה מרוכשי הדירות תשלומי מע"מ עבור הדירות והשירותים שסיפקה להם, אך לא העבירה את המע"מ למדינה כנדרש על פי החוק. היקף החובות לשלטונות המס מצמצם מאד את אפשרויות המנהל המיוחד להעביר את הכספים שיצליח לגבות באמצעות מכירת נכסים או גביית חובות.

עוד בוואלה! NEWS:
נאבקת בטרור וזקוקה לנשק: החשיבות של צ'אד עבור ישראל
התנגשות ימית: רוסיה תקפה ספינות אוקראיניות לחופי קרים והשתלטה עליהן
מאות מהגרים הסתערו על הגבול עם ארה"ב: "אנחנו לא פושעים"

ענבל אור בדיוון בעניינה בבית המשפט בתל אביב 23 ביולי 2017. אבי כהן, מערכת וואלה!
עשויה להתברר כנוכלת משוכללת. אור/מערכת וואלה!, אבי כהן

הסכום המשמעותי ביותר שהצליח ארז לגבות היה דווקא מרואי החשבון של החברה, משרד שטיינמץ-עמינח. ארז הגיש נגד רואי החשבון תביעה בטענה של רשלנות מקצועית בביקורת הספרים שערכו בספרי החברות של אור בין השנים 2014-2012. רואי החשבון כפרו באשמה אך לאחר מו"מ מחוץ לכותלי בית המשפט העדיפות להגיע לפשרה חשאית ועל פיה שילמו (באמצעות חברת הביטוח שלהם) 11.5 מיליון שקל לקופת הפירוק.

על פי הערכות של גורמים משפטיים המעורבים בפרשה, עשויה רשות המסים להיות הנהנית העיקרית מפירוק החברות של ענבל אור. ספק אם מכירת הנכסים שבבעלות אור תניב סכומים העולים על החובות להם טוענת רשות המסים, שהיא הנושה המועדף והראשון שהתייצב לתבוע את חובו, מיד לאחר שהחלה הפרשה להיחשף.

עוד באותו נושא

בכפוף לשימוע: ענבל אור תועמד לדין על עבירות מס ומרמה

לכתבה המלאה
ענבל אור בדיוון בעניינה בבית המשפט בתל אביב 23 ביולי 2017. גנה ירקצי, מערכת וואלה!
קטנים הסיכויים שתחזור לעסקים בקרוב. אור/מערכת וואלה!, גנה ירקצי

בדוחותיו לבית המשפט העריך המנהל המיוחד ארז כי היקף חובות החברות לנושים שונים, בעיקר רוכשי דירות, מסתכם ב-300 מיליון שקל. סך הנכסים בקופת הפירוק, לפני התשלום מרואי החשבון, הסתכם ב-200 אלף שקלים. אם לא יצליח ארז לגייס סכומים נוספים, גם רשות המסים תתקשה לגבות את חובה. ארז הודיע לאחרונה כי השומות שהוציאו רשויות המס לחברות גבוהות מידי ובכוונתו לערער עליהן.

ענבל אור יצאה מהפרשה ככל הנראה חסרת כל, ולא ניתן יהיה לגבות ממנה סכומים משמעותיים. מידי פעם היא מכריזה על כוונתה לחזור לעסקים בתחום הנדל"ן אך נראה שקטנים הסיכויים שהיא תחזור לעסקים בעתיד הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully