וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מהגרים הסתערו על הגבול עם ארה"ב: "אנחנו לא פושעים"

26.11.2018 / 7:18

לאחר שמאות מהגרים ממרכז אמריקה ניסו לפרוץ את מעבר הגבול בדרום ארצות הברית, סגרה רשות המכס וההגירה את המעבר למשך שעות ארוכות. מקסיקו הודיעה שתגרש משטחה את אלו שניסו לחצות בניגוד לחוק

מהגרים מנסים לחצות את גבול מקסיקו עם ארצות הברית דרך מעבר גבול בעיר טיחואנה, 25 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
מהגרים מנסים לחצות את גבול מקסיקו עם ארצות הברית דרך מעבר גבול בעיר טיחואנה, 25 בנובמבר 2018/AP, אי-פי

בתום יממה סוערת במעבר הגבול בטיחואנה, נפתח הלילה (שני) מחדש מעבר הגבול בין ארצות הברית ומקסיקו. זאת, לאחר שמאות מהגרים ממדינות מרכז אמריקה ניסו לחצות את המעבר בצורה לא חוקית ונבלמו על ידי אנשי רשות המכס וההגירה. בהמשך נסגר המעבר למשך ארבע שעות. מדובר במעבר הגבול המרכזי בין שתי המדינות, בו עוברים מאה אלף איש מדי יום.

המתיחות בגבול התפרצה לאחר שמאות מהגרים ממדינות מרכז אמריקה - הונדורס, אל סלבדור וגוואטמלה, התקרבו אל מעבר הגבול סן יסידרו ודרשו לקבל מקלט בארצות הברית. הם התעמתו עם כוחות הביטחון המקסיקנים המאבטחים את הגבול מצידו הדרומי, ולפי ה"וושינגטון פוסט" בשלב מסויים עשרות מהגרים יידו אבנים ובקבוקים לעבר הכוחות.

המפגינים נשאו דגלים מאולתרים של ארצות הברית ושל הונדורס וצעקו: "אנחנו לא פושעים, אנחנו מהגרי עבודה בינלאומיים". הקבוצה הייתה מורכבת בעיקר מגברים, אך היו גם כמה נשים שדחפו לצדם ילדים בעגלות בתקווה להאצת בחינת בקשות המקלט שלהם.

מהגרים מהשיירה שעברה במרכז אמריקה מסתערים לעבר הגבול עם ארצות הברית בטיחואנה ב-26 בנובמבר 2018. רויטרס
המהגרים שפרצו את הגבול/רויטרס

לשכת משמר הגבול בסן דייגו הודיעה דרך טוויטר על סגירת המעברים הרגליים עם טיחואנה שמעבר לגבול, בזמן שמסוקים חגו בשמי האזור וסוכנים פדרליים נערכו מעבר לגדר התיל. השרה לביטחון המולדת של ארצות הברית, קירסטן נילסן, פרסמה הצהרה ובה נכתב כי מעבר הגבול נסגר "כדי להבטיח את שלום הציבור ובתגובה למספר רב של מהגרים שניסו להיכנס לארצות הברית בניגוד לחוק".

לדברי השרה, "אחרי שנמנעה מהם הכניסה במסוף הגבולות, כמה מהגרים ניסו לפגוע בתשתית הגדר לאורך הגבול ולפגוע בפקחי מעבר הגבול בכך שיידו לעברם חפצים".

בהמשך נפתח המעברים מחדש. במקביל, הודיע משרד הפנים במקסיקו כי המהגרים שזוהו כמי שניסו לחצות את הגבול יגורשו לארצות המוצא שלהם. בהצהרה של משרד הפנים נכתב עוד כי התקרית בגבול הייתה "אקט של פרובוקציה", וכי במקום לעזור למטרתם של המהגרים, נסיונות הפריצה של מעבר הגבול יכלו להסתיים בתקרית חמורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנה נגד מהגרים בעיר טיחואנה, מקסיקו, סמוך לגבול עם ארה"ב, 18 בנובמבר 2018. AP
הפגנה נגד מהגרים בשבוע שעבר/AP

ביקורת המכס והגבולות של ארצות הברית הודיעה כי תתגבר באנשי צוות נוספים את מעבר הגבול מחשש להתמשכות ההפגנות בשני צידי הגבול. "כשההפגנות התקרבו לצד המקסיקני של הגבול, המפגינים התפצלו ופנו לנקודות שונות לאורך הגבול" נמסר בהצהרה מטעם ביקורת הגבולות. "כמה ניסו להיכנס בצורה לא חוקית. אנשים אלו נעצרו והוחזרו למקסיקו". עוד נכתב בהצהרה, כי הגבול נסגר "על מנת להתכונן לאפשרות כי קבוצות נוספות ינסו להתפצל מן המפגינים וייעשו נסיונות נוספים לעבור דרך מעבר הגבול בניגוד לחוק".


יותר מ-5,000 מהגרים התמקמו באולמות ספורט ובסמוך להם ברחבי טיחואנה, אחרי שהגיעו בשבועות האחרונים בשיירה ארוכה שחצתה את מרכז אמריקה דרך מקסיקו בתקווה להגיע לארצות הברית. עם זאת, הרשויות האמריקניות בוחנות רק מאה בקשות מקלט מדי יום במעבר הגבול, ברקע ניסיונו של הנשיא דונלד טראמפ לעצור את זרם ההגירה מדרום.

ביום שישי הכריז ראש עיריית טיחואנה, מנואל גסטלום, על מצב חירום הומניטרי בעיר שבה חיים 1.6 מיליון תושבים. לדבריו, היא איננה מסוגלת להתמודד עם כמות כה גדולה של מהגרים.

(עדכון ראשון 22:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully