וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבועות של אש: השריפה בקליפורניה כובתה; כ-250 איש עוד נעדרים

25.11.2018 / 22:38

השריפה הקטלנית ביותר בהיסטוריה של קליפורניה באה לסופה, כשכוחות הכיבוי הצליחו להשתלט עליה לגמרי. 85 איש נספו ומאות עדיין נעדרים. המחלצים מפחדים מהגשם המתקרב: "החשש הוא ממפולות בוץ"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כוחות הכיבוי הצליחו להשתלט היום (ראשון) על השריפה הקטלנית ביותר בהיסטוריה של קליפורניה, שהשמידה את העיירה פרדייז והרגה לפחות 85 בני אדם. מספר הנעדרים מהשריפה ירד ל-249 איש מ-475 לאחר שרבים נמצאו בבתי מחסה, בבתי מלון או אצל חברים, אחרי שלא ידעו כי הם נמצאים ברשימת הנעדרים.

השריפה "פייר" פרצה ב-8 בנובמבר ומקורה עדיין לא ברו. היא השמידה קרוב ל-14,000 בתים ושרפה קרוב ל-623 קמ"ר, שטח הגדול פי חמישה מהעיר סן פרנסיסקו.

לקריאה נוספת על השריפות
הגשמים חזרו לקליפורניה מוכת השריפות - אבל אלו לא חדשות טובות
"זה לא יכול לקרות שוב": טראמפ ביקר באזור השריפה בקליפורניה
"הכול הלך": "גן העדן" של קליפורניה נחרב בשריפות הענק

גשם באזור השריפות בקליפורניה 22 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
חורבות השריפה, קליפורניה/רויטרס, רויטרס

השריפות באזור הזה אינן דבר חדש עבור האזרחים. בשנת 2008 כמעט 10,000 איש נאלצו לעזוב את בתיהם בשריפה שפרצה בקליפורניה. אחד התושבים, אנטוניו סאנצ'ס, סיפר כי משפחתו התקשרה לספר לו על השריפה ושעליו להתפנות. "הייתי בקליפורניה גם בשריפות ב-2008 אבל זה לא קרוב להיות דומה למה שהיה", סיפר סאנצ'ס, שביתו נחרב כליל. "אני לא מתכנן לחזור לשם. לא נשאר לנו שם כלום, נעבור למקום אחר".

מחרתיים צפוי לרדת גשם באזור השריפה, שיימשך עד יום ראשון. הגשם מלחיץ מאוד את צוותי החיפוש והחילוץ, שחוששים מהצפות וממפולות בוץ. "הפחד הוא שהגשם ירד בעוצמה", אמר בראיין הורלי, מטאורולוג במרכז החיזוי הפדרלי במרילנד. "כל הצמחייה נשרפה כליל, וזה מתכון מסוכן למפולות בוץ".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
השריפה בצפון קליפורניה - 11/11/18. רויטרס, רויטרס
השריפה הקטלנית ביותר בהיסטוריה של קליפורניה/רויטרס, רויטרס

הגשם שהספיק לרדת בשבוע שעבר הפך את האבק והאפר מאלפי הבתים ההרוסים לבוץ סמיך, שסיבך את עבודת המחלצים במציאת הגופות. השריף המקומי הזהיר כי ייתכן ויהיו גופות שלעולם לא יימצאו. העיירה פארדייז היוותה אזור מגורים פופולרי לגמלאים ולבני 65 ומעלה, ועד כה, רוב הקורבנות זוהו כמבוגרים.

אלפי האנשים שנמלטו מפרדייז בעקבות השריפה, בילו את חג ההודיה במקלטים ליד העיר צ'יקו, או עם חברים וקרובי משפחה בערים הסמוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully