וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי גינה את צעדי ישראל: "מתנגדים להרחבת ההתנחלויות"

בהצהרה מטעם דוברת מדיניות החוץ של האיחוד האירופי בתגובה להריסת חנויות במחנה הפליטים שועפאט על ידי עיריית ירושלים ולקידום בניית יחידות דיור בשכונת רמת שלמה שמעבר לקו הירוק, נאמר כי הצעדים "חותרים תחת האפשרות למימוש של חזון שתי המדינות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגנים בחריפות את מדיניות ההתנחלות של ישראל. דגל האיחוד האירופי/מערכת וואלה!, צילום מסך

האיחוד האירופי גינה אמש (שבת) בתוקף את הריסת החנויות על ידי ישראל במחנה הפליטים שועפאט ואת התוכניות לבנות בהתנחלויות במזרח ירושלים, וקרא לישראל לחזור בה מצעדים אלה. בהצהרה מטעם דוברת מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, מאיה קוצ'יאנצ'יץ', נאמר כי המעשים חותרים תחת האפשרות למימוש חזון שתי המדינות.

"בשבוע שעבר, הרשויות בישראל הרסו כ-20 חנויות פלסטיניות במחנה הפליטים שועפאט במזרח ירושלים, מספר שבועות בלבד לאחר שעיריית ירושלים קידמה תוכניות לבניית 800 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות ברמת שלמה ורמות במזרח ירושלים. בנוסף, מתנחלים בשכונת סילוואן במזרח ירושלים ממשיכים בהליכים שיכולים להוביל לפינוים של עד 700 פלסטינים המתגוררים באזור", נכתב בהודעה.

"האיחוד האירופי מתנגד בתוקף למדיניות ההתנחלויות של ישראל, שאינן חוקיות במסגרת החוק הבינלאומי, ופעולות המתקיימות בהקשר זה, כמו טרנספר כפוי, פינוי והריסה. האיחוד האירופי מצפה מהרשויות בישראל לשקול מחדש את ההחלטות האלה ולהפוך אותן. המדיניות של הקמת התנחלויות במזרח ירושלים והרחבתן ממשיכות לחתור תחת האפשרות למימוש של חזון שתי מדינות בר קיימא, עם ירושלים כבירה העתידית של שתי המדינות - שזו האפשרות המציאותית היחידה כדי להשיג שלום צודק ויציב".

ביום רביעי האחרון הרסה עיריית ירושלים חנויות במחנה הפליטים שועפאט. עובדי העירייה הגיעו מלווים בכוחות המשטרה ומג''ב לרחוב העסקים המרכזי בשכונה שמעבר לגדר. ההריסה התבצעה זמן קצר אחרי שראש העיר היוצא, ניר ברקת, ביקר במקום ולאחר שאתמול ניתן לחנויות צו התרעה של 12 שעות. לפי ארגון עיר עמים, זו ההריסה המשמעותית ביותר במחנה מאז נבנתה חומת ההפרדה, כאשר בדצמבר 2017 נהרסו מספר קטן של מבנים ומחסנים סמוך לגדר.

עוד בוואלה! NEWS:
אכזבה במערכת הביטחון: אין ירידה במשתתפים במהומות בגבול הרצועה
סיר מרק נשפך בבית בגליל התחתון: בני שנתיים ושלוש נכוו באורח בינוני
מזג אוויר: גשמים בעיקר לאורך החוף | צפו במכ"ם הגשם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully