וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל כדורי שוקולד: נערה אלרגית לחלב התמוטטה בבי"ס; מצבה קשה

22.11.2018 / 15:25

הנערה פונתה לבית החולים אסף הרופא כשהיא מורדמת ומונשמת. לדברי צוות מד"א שטיפל בנערה, בדרך לבית החולים מצבה התייצב לאחר טיפול מציל חיים. בבית ספרה סיפרו כי אכלה כדור שוקולד ולאחר מכן חלה הרעה במצבה

מזרק אפיפן. 30 בדצמבר 2016. ספק 500
הצוות החינוכי במקום העניק לנערה טיפול ראשוני בהזרקת אפיפן/ספק 500

נערה כבת 15 מלוד הובהלה הבוקר (חמישי) מבית הספר אל חדר הטראומה במרכז הרפואי אסף הרופא בבאר יעקב, בעקבות תגובה אלרגית חריפה לחלב. היא מונשמת, מצבה מוגדר קשה והועברה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים.

מבית הספר בו למדה נמסר כי בכיתתה של הנערה הכינו כדורי שוקולד. לאחר שאכלה הבחינו צוות החינוך כי חלה הרעה במצבה ומיהרו לקרוא לגורמי ההצלה. עיריית לוד ומחלקת החינוך בעיר יצרה קשר עם הוריה.

האלרגיה ללקטוז של הנערה הייתה ידועה לבית הספר. בנוסף לכך, בכיתה היו תלויים שלטים בהתאם לחוק המזהירים מפני הרגישות לחלב. עוד מסרו בבית הספר כי הילדה קיבלה את זריקת האפיפן מיד לאחר שאכלה את כדור השוקולד.

עוד בוואלה! NEWS:
החוקר שצעק והפחד מהאזנות: הימים האחרונים של המקורבת ללבייב
"סכנת חיים": לקראת סופ"ש גשום, במשטרה מזהירים מטיילים מהשיטפונות
בכירי ש"ס במתקפה חריגה: "הפרקליטות שמאלנית; מחסלים את דרעי"

בית חולים אסף הרופא, 2 באפריל 2017. ראובן קסטרו
בית החולים אסף הרופא/ראובן קסטרו

פרמדיקית מד"א, אסתר פקר, והחובש הבכיר יונתן מרציוני סיפרו כי "כשהגענו למקום ראינו נערה כבת 15 בהכרה מעורפלת, לאחר שפיתחה תגובה אלרגית חריפה ככל הנראה לחלב. סיפרו לנו שהצוות החינוכי במקום העניק לה טיפול ראשוני בהזרקת אפיפן. מיד הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים מתקדם, שכלל הרדמה, הנשמה וטיפול תרופתי ופינינו אותה לבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת. לדבריהם, בדרך לבית החולים הגיבה הנערה לטיפול ומצבה התייצב.

מעמותת יה"ל, העמותה לאלרגיות מזון, נמסר בתגובה כי "הפרטים עוד לא ידועים במלואם, אולם מתחילת שנת הלימודים התרחשו במוסדות החינוך מספר לא מבוטל של תגובות אלרגיות קשות. אין ספק כי המקרים הללו מחדדים את החשיבות של תדרוך הצוות החינוכי במוסדות החינוך ומתן מענה מהיר לכל מקרה של חשד ו/או תגובה אלרגית. נושא אלרגיות מזון חייב להיות מטופל באופן מערכתי ומקיף בכל מוסדות החינוך ובכל הגילאים".

לפני כחודשיים מתה בהודו המטיילת הישראלית אורנית מנחם, כתוצאה מתגובה אלרגית לחלב. מנחם, בת 25 מבת שלמה, מתה בעיר דרמסאלה במחוז קאנגרה שבצפון הודו, לאחר שככל הנראה אכלה דבר מה המכיל לקטוז, מבלי שידעה על כך. היא פונתה עם קוצר נשימה לבית חב"ד שנמצא באחד מהכפרים הסמוכים לעיר. אחרי שדיברה עם בני משפחתה הם ניסו להפעיל את הביטוח וסיוע רפואי הגיע - אולם ככל הנראה באיחור. היא פונתה באמבולנס ואולם מתה בדרך לבית החולים.

(עדכון ראשון: 13:47)

עוד באותו נושא

טרגדיה בהודו: ישראלית בת 25 מתה מתגובה אלרגית לחלב

לכתבה המלאה
אורנית מנחם. באדיבות המשפחה
מתה ככל הנראה לאחר שאכלה דבר מה המכיל לקטוז, מבלי שידעה על כך. המטיילית הישראלית אורנית מנחם/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully