וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקר שצעק והפחד מהאזנות: הימים האחרונים של המקורבת ללבייב

22.11.2018 / 12:42

בעלה של מזל הדדי, מנהלת החשבונות בחברה שנחקרת בפרשת הברחת היהלומים, סיפר כי אשתו הייתה "המומה ומבועתת" מהחקירה, והתקשה להאמין כי התאבדה: "היא לא הייתה יכולה לעשות דבר כזה". המשטרה: "הניסיון לקשור בין המקרה הטראגי לחקירה מצביע על אי הכרת העובדות"

צילום: "כאן", עריכה: איתי עמרם

"היא אמרה לי 'קובי הם התעללו בי'. הם ריסקו אותה. אני זוכר את שיחת הטלפון שלי. החוקר התקשר אליי מחדר החקירות. הוא צעק עלי 'תביא לה עו"ד מהר, היא הולכת לכלא. היא יודעת הכל והיא הולכת לשבת בכלא הרבה שנים'. אמרתי לו: 'מה אתה צועק, היא אישה שברירית'. אתה רואה שעומד מולך אדם חלש, פקידה זוטרה. שאלתי אותו 'למה אתה עושה את זה לאשתי, היא אימא לשלושה ילדים. אין לך לב? מה אתם אנשים רעים?'. את הקול שלו אני לא אשכח", כך סיפר היום (חמישי) בזעזוע קובי הדדי, שאשתו מזל, מנהלת חשבונות בחברת LLD שנחקרה בפרשת הברחת היהלומים ונפלה שלשום אל מותה מבניין סמוך לבורסת היהלומים ברמת גן.

הדדי סיפר כי כשאסף את אשתו לאחר החקירה, היא נראתה "המומה ומבועתת". לדבריו, "היא מלמלה לי 'מה הם עשו לי'. ניסיתי לשאול מה שאלו אותה בחקירה, אבל היא הייתה כל כך מפוחדת. היא חשבה שהשתילו עליה מכשיר האזנה. מרוב שהייתה תמימה, בסוף החקירה היא ביקשה אישור מהחוקר לשתף אותי במה שקרה ואז הוא צעק עליה פעם נוספת ואמר לה שאסור לה לדבר עם אף אחד, אפילו לא עם בעלך".

עוד בוואלה! NEWS:
בכירי ש"ס במתקפה חריגה: "הפרקליטות שמאלנית; מחסלים את דרעי"
"סכנת חיים": לקראת סופ"ש גשום, במשטרה מזהירים מטיילים מהשיטפונות
אחרי שנה של שערוריות: ראש המודיעין הצבאי הרוסי מת מ"מחלה קשה"

מנהלת החשבונות, מזל הדדי המקורבת ללב לבייב שנפלה אל מותה. מערכת וואלה! NEWS
"היא הייתה כל כך מפוחדת". מזל הדדי/מערכת וואלה! NEWS

ביומה האחרון, לפני שהגיעה לבניין בו היא עובדת, דיברה הדדי עם קובי בעלה. לדבריו, היא אמרה לו: "לא כיף לי בעבודה עכשיו בעקבות המצב. אני לא רוצה לעלות, אין לי חשק". "עזבי, חכי שהבוסים ישתחררו ממעצר בית ואז תבקשי להתפטר", ענה לה. "היא הסכימה איתי, התעודדה ועלתה. אמרה שזה מה שתעשה בסוף", הוא מספר. "בצהריים חיכיתי לה בתחנת הרכבת משה דיין. היא התעכבה אז לקחתי את הבן לאימון וניסיתי ליצור איתה קשר טלפוני. היא לא ענתה. חשבתי שאולי היא הגיעה כבר הביתה, אבל היא לא הייתה בבית. חזרתי לרכבת ואז התקשרו אליי חברים ששאלו אם שמעתי מה קרה למזי. אז הבנתי שמשהו לא בסדר קורה, ונסעתי למתחם הבורסה. הגעתי לשם וראיתי את ההמולה. בין האנשים ראיתי את התיק ואת הטלפון וידעתי שנגמרו לי החיים".

באוהל האבלים בראשון לציון ישבו בני המשפחה וחברים רבים, שהתקשו להאמין שהדדי קפצה אל מותה. "הכל היה בסדר שם עד החודש האחרון שקראו לה לחקירה", אמר הבעל קובי. "ב-15:23 היא ירדה ללובי של הבניין כדי לתת מעטפות לשליח עבורי, אחר כך היא צעדה לעבר הרכבת. אחד החברים ראה אותה ודיבר איתה, הוא אמר לנו שהוא לא התרשם שהיא אובדנית. מדובר באיש שיודע דבר או שניים בנושא. הוא אמר שהיא הייתה חייכנית, והתנהגה בצורה הכי טבעית שיכולה להיות. אבל היא לא הגיעה לרכבת".

עוד באותו נושא

בעלה של המקורבת ללבייב: "התעללו בה"; המשטרה: אין קשר לחקירה

לכתבה המלאה

"מבחיניתנו יש פה תעלומה"

הדדי שיתף בספקותיו לגבי נסיבות מותה וחקירתן. "בשלב מסוים היא עשתה פרסה וחזרה אל הבניין. אם היא קיבלה טלפון או לא - אנחנו לא יודעים. מי הזמין אותה לבניין אנחנו גם לא יודעים. מצלמות האבטחה בבניין לא צילמו. משרדה בקומה התשיעית אבל אומרים שהיא נפלה מהקומה העשירית. מחלון בשירותים בגדול 40*40, שנפתח בצורה כזאת שאדם בגודל של מזי לא יכול להשתלשל ממנו בצורה חלקה. מבחינתנו יש פה תעלומה גדולה. היא אמנם העובדת הזוטרה ביותר שנחקרה, אך הפרשה מגלגלת מאות מיליוני שקלים. רצות לנו מחשבות בראש אבל אנחנו מפחדים לדבר. לצערנו חקירת משטרת ת"א נראית חובבנית מאוד ולא רצינית", אמר.

בני המשפחה כועסים על המשטרה וטוענים שהתנהלות החקירה כלפי מזל איבדה כל פרופורציה. "לא היו לנו בעיות כלכליות או בעיות בנישואים", סיפר הדדי, "היא אהבה את החיים, הייתה אישה פחדנית, היא לא הייתה יכולה לעשות דבר שכזה. לפני שבוע היא הייתה עם הילד בקופת חולים והתעלפה - עד כדי כך פחדנית. חוקרי המשטרה פשוט ריסקו אותה. הם התעללו בה, שברו אותה".

מנהלת החשבונות, מזל הדדי המקורבת ללב לבייב שנפלה אל מותה. מערכת וואלה! NEWS
"היא אהבה את החיים. היא לא הייתה יכולה לעשות דבר שכזה"/מערכת וואלה! NEWS

המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד של משטרת מרחב דן אשר חוקר את מותה של מזל הדדי. צוות החקירה המורכב מהחוקרים הטובים של מרחב דן יבדוק אם הופעל על מזל לחץ של גורמים הנחקרים בפרשת הברחות היהלומים. בצעד חריג הוחלט כי על החקירה יפקח באופן אישי ראש חטיבת החקירות במשטרה. במשטרה מניחים כי לא לחץ החוקרים הוביל את מזל לשים קץ לחייה ולכן הוחלט לחקור לעומק את מותה. החוקרים בודקים כרגע שני כיוונים עיקריים: האם מדובר בהתאבדות על רקע לחץ שהופעל על הדדי כדי לסכל את החקירה, או האם גורם שלישי היה קשור באופן ישיר ופיזי למותה. על הגופה לא נמצאו סימני דקירה, חנק או מאבק.

גורם בכיר במשטרה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי בדיקת חקירתה של הדדי מעלה כי היא הייתה נסערת במהלך החקירה, וכי החוקרים לא חרגו בהתנהגות שלהם כלפיה, ואף להיפך: הם הפסיקו את החקירה, הציעו לה לאכול ולשתות, הרגיעו אותה, שכנעו אותה להתייעץ עם עורך דין ובצעד חריג אף אפשרו לה לשוחח עם בעלה בטלפון. הגורם ציין כי בשל הנחת העבודה כי היא קפצה אל מותה בשל לחץ חיצוני שהופעל עליה בעקבות החקירה, הוחלט על הצעד המחמיר של הקמת צוות חקירה מיוחד.

המשטרה הגיבה אתמול לטענות שהועלו בנושא כי "כל ניסיון מצד גורמים בעלי עניין לקשור בין המקרה הטראגי לניהולה המקצועי של החקירה, מצביע על אי הכרת העובדות לאשורן ויש בו כדי להטעות את הציבור". המשטרה הצרה על "תוצאותיו הטראגיות" של האירוע והוסיפו כי "מטעמי צנעת הפרט ובשל העובדה שהחקירה לקביעת סיבת מותה של המנוחה נמצאת בעיצומה, כפי שמתבצע בכל מקרה מוות דומה, אין בכוונתנו להתייחס לאירוע".

עוד נמסר כי "משטרת ישראל פועלת כל העת ברגישות הנדרשת, תוך הקפדה יתרה על שמירת כבודם וזכויותיהם של חשודים ונחקרים, ולצד זה פועלת באופן מקצועי כל העת בנקיטת פעולות חקירה מגוונות שתכליתן - הבאת מבצעי עבירה לדין וחקר האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully