וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה של שערוריות: ראש המודיעין הצבאי הרוסי מת מ"מחלה קשה"

משרד ההגנה במוסקבה אמר כי גנרל איגור קורובוב, שעמד בראש ה-GRU מאז 2016, הלך לעולמו בגיל 62 אחרי שסבל ממחלה ממושכת. הסוכנות נקשרה לניסיון חיסול המרגל לשעבר בבריטניה, כישלון שגרר ביקורת על מפקדה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש המודיעין הצבאי של רוסיה (GRU), גנרל איגור קורובוב, מת בגיל 62 אחרי "מחלה קשה וממושכת" - כך מסר אתמול (רביעי) משרד ההגנה במוסקבה. קורובוב עמד בראש הסוכנות מאז 2016, ובשנתיים שחלפו מאז היא הייתה מעורבת, לפי סוכנויות הביון המערביות, בשורת מזימות ברחבי העולם.

בין היתר, ה-GRU נקשר למתקפת גז העצבים בבריטניה נגד המרגל לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה שאירעה במרץ. השניים שרדו על אף שנחשפו לחומר הקטלני נוביצ'וק, ולפי דיווחים שונים, ראש המודיעין הצבאי ספג ביקורת על כישלון המבצע. מוסקבה מכחישה קשר למבצע, אך בלונדון משוכנעים שהיא אחראית לכך.

לפי סוכנות הידיעות הרוסית טאס, קורובוב הצטרף לצבא רוסיה ב-1973 ושירת במודיעין מאז 1985, כשהוא זוכה למדליות ולעיטורים רבים. בידיעה בסוכנות על מותו פורסמה תמונה של הגנרל לצדו של שר ההגנה סרגיי שויגו. הוא תואר על ידי משרד ההגנה כ"אדם נהדר, בן נאמן של רוסיה ופטריוט של המולדת", אך לא נמסרו פרטים נוספים לגבי מותו.

ה-GRU אחראי על המבצעים החשאיים של רוסיה מעבר לים. הוא היה מעורב, לפי מדינות המערב, בהתערבות בבחירות בארצות הברית ב-2016 ובסיפוח חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה
  • GRU

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully