וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "טראמפ דחה ההכרזה על 'עסקת המאה' כדי לרצות את נתניהו"

פואד סלאמה

22.11.2018 / 10:19

גורם המעורה בפרטים מסר לעיתון הפלסטיני "אל קודס" כי נתניהו מעוניין להימנע ממשבר פוליטי נוסף בממשלה, העשוי להיגרם כאשר יתבררו הויתורים הנדרשים מצד ישראל בעסקה. על פי הדיווח, ההכרזה על תוכנית השלום תידחה עד לחודש פברואר 2019

צילום: CNN

(בווידאו: נתניהו בראיון ל-CNN על פתרון שתי המדינות, ספטמבר האחרון)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט לדחות את ההכרזה על "עסקת המאה" לחודש פברואר 2019 על מנת "לרצות" את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת לאור המשבר הפוליטי האחרון בממשלה - כך דיווח העיתון הפלסטיני "אל-קודס", על סמך דברי גורם המעורה בפרטים.

לדברי הגורם, נתניהו מעדיף שלא תהיה הכרזה על התוכנית, אך בפרט לא כעת "בשל המצב המעורפל והתנודתי שפוקד את המזרח התיכון כעת". הגורם הבהיר כי הדברים קשורים במשבר הפוליטי האחרון בממשלה, וטען כי נתניהו מעוניין להימנע ממשבר פוליטי נוסף מול השר בנט לאחר שהאחרון החליט להישאר בממשלה, ולכן מעדיף לדחות כל מבוכה אפשרית שעשויה להיווצר כאשר יפורסמו דרישות לוויתורים מצד ישראל במסגרת התוכנית.

עוד בוואלה! NEWS:
סטירה צורבת לארדן: הפוליגרף שמאיים על המועמד של השר למפכ"לות
גם Waze לא מכיר: הכביש המסתורי החדש שנולד ליד זכרון יעקב
בן 33 נעצר בחשד לרצח אחותו בנגב; אחיהם הורשעו ברצח אחות נוספת

ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא ארה"ב דולנד טראמפ בהצהרות , בבית רה"מ 22 במאי 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
טראמפ ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

המקור המעורה בדברים הוסיף כי טראמפ עודכן "במסגרות הרחבות של תוכנית השלום", אך הפקיד את הנושא בידי חתנו קושנר ושליחו המיוחד ג'ייסון גרינבלט בשיתוף פעולה עם שגריר ארה"ב בישראל, דייויד פרידמן.

עוד דיווח העיתון מפי מקורותיו כי שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר לוחץ על ממשל טראמפ שלא לפגוע ביורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בעקבות פרשת רצח העיתונאי הסעודי חאשוקג'י, וזאת בשל חשיבותו לכל עסקת שלום. על פי הדיווח, דרמר ייעץ גם הוא לתת עדיפות עליונה לייצוב המצב הפוליטי בישראל.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה בועידת הג'רוזלם פוסט אתמול כי היא סבורה כי תכנית השלום של טראמפ היא בגדר "בזבוז זמן", וזאת משום שלדבריה "המרחק בין הפלסטינים והישראלים הוא גדול מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully