וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמכרה בפייסבוק: נערה בת 17 תמורת 500 פרות, 2 מכוניות וסירה

22.11.2018 / 0:36

דרום סודאן אמנם אוסרת על נישואי ילדים, אף בפועל המנהג העתיק נמשך ואף הגיע לרשת החברתית, שם התחרו ארבעה גברים על רכישת נערה. היא נמכרה לבסוף תמורת בקר, כלי רכב וטלפונים סלולריים. "הפכו אותה לסחורה"

נערה בת 17 שנקנתה במכירה פומבית, דרום סודאן, אוקטובר 2018. פייסבוק, אתר רשמי
האישה התשיעית. הנערה בטקס חתונתה/אתר רשמי, פייסבוק

500 פרות, שתי מכוניות יוקרה, עשרת אלפים דולר, שני אופנועים, סירה וכמה טלפונים סלולריים היו ההצעה הסופית במכירה פומבית של נערה בדרום סודאן בפייסבוק. לפי הממשלה, זה המוהר הגדול ביותר ששולם אי-פעם במדינה שנקרעה במלחמת אזרחים אכזרית.

הרוכש היה גבר שגדול פי שלושה מהנערה בת ה-17, ששמה ניילונג. פיליפ אניינג נגונג, עורך דין לזכויות אדם שניסה לעצור את ההצעה בחודש שעבר, אמר כי לפחות ארבעה גברים במדינת האגמים המזרחיים התמודדו במכירה, בהם סגן המושל .

"הפכו אותה לסחורה", הוא אמר לסוכנות הידיעות אי-פי. לדבריו, "היה זה המבחן הגדול ביותר לניצול ילדים, לסחר בבני אדם ולמכירה פומבית של בן אדם". הוא אמר כי יש להעמיד לדין את כל המעורבים.

לקריאה נוספת בנושא
דוח חדש: המלחמה בדרום סודאן גרמה לכ-400 אלף מקרי מוות
20 פרות תמורת ילד: המלחמה מחריפה, והחטיפות בדרום סודאן מתגברות

ילדה משחקת בביצת סוד שליד העיירה ניל בדרום סודאן. רויטרס
40% מהנערות במדינה מתחתנות בטרם מלאו להן 18. נערה משחקת בביצה במדינת המחוז ניל/רויטרס

מוקדם יותר החודש הפכה ניילונג לאשתו התשיעית של הגבר שקנה אותה. בתמונות שפורסמו בפייסבוק היא נראתה יושבת לצד החתן, לובשת שמלה יוקרתית ובוהה ברצפה.

לדרום סודאן יש מנהג תרבותי ותיק לתשלום מוהר עבור כלות, במיוחד באמצעות פרות, ונישואי ילדים הם תופעה רווחת במדינה שבמזרח אפריקה. על אף שזה בניגוד לחוק, 40% מהנערות עדיין מתחתנות בטרם מלאו להן 18. לפי מארי אוטיינו, נציגת קרן האוכלוסייה של האו"ם במדינה, המנהג "מאיים על חייהן של הנערות" ומגביל את התפתחותן בעתיד.

המכירה הפומבית יצרה זעם מקומי ובינלאומי, אך פייסבוק הסירה את הפוסט רק כעבור כמה ימים. גם לאחר הפוסט שבו הוזכרה לראשונה המכירה הפומבית, נותרו באוויר פוסטים אחרים ששיבחו את ההליך. "השימוש הברברי הזה בטכנולוגיה מזכיר שווקי עבדים", אמר ג'ורג' אוטים, מנהל הסניף המקומי של ארגון הסיוע Plan International לקידום זכויות ילדים ונשים. "העובדה שנערה יכולה להימכר לנישואים ברשת החברתית הגדולה ביותר בעולם בעידן הזה היא לא-תיאמן", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"צריך להסתכל על זה בעיניים אפריקניות"

הממשלה מגנה את המשך נישואי הילדים בניגוד לחוק, אך היא טוענת כי היא אינה יכולה לפקח על המנהגים התרבותיים של הקהילות, במיוחד באזורים מבודדים.

"אי אפשר לקרוא לזה מכירה פומבית, אלא רק בעיניים אירופיות. צריך להסתכל על זה בעיניים אפריקניות, זאת מסורת שהולכת אלפי שנים אחורה. אין לזה מילה באנגלית", אמר דובר הממשלה אטני ווק אטני לאי-פי.

לעומת זאת, כמה מחוקקים ופעילים מקומיים לא מסכימים עם עמדת הממשלה. לשכת עורכות הדין הארצית הפצירה בממשלה בשבוע שעבר לעמוד בהתחייבותה לסיים את נישואי הילדים עד 2030, כולל עצירת המכירות הפומביות של נערות.

במקרים אחרים, נערות נאלצות או מרומות כדי להתחתן, אחרי שנאמר להן שהן הולכות לחיות עם קרובי משפחה וללכת לבית הספר. "זה ברור שבתוך התרבות שלנו יש מנהגים חבויים של סחר בבני אדם", אמר ראש הוועדה למאבק בסחר בבני אדם בדרום סודאן, ג'ון מיידינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully