וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא העליון בארה"ב במתקפה חריגה נגד טראמפ: מערכת המשפט עצמאית

21.11.2018 / 22:07

בתגובה לביקורת שהשמיע נשיא ארה"ב נגד שופט שפסל צו שאסר על מהגרים בלתי-חוקיים לבקש מקלט, מסר ג'ון רוברטס - רפובליקני - הצהרה יוצאת דופן: "אין שופטים של אובמה או של טראמפ, אלא חבורה יוצאת דופן של שופטים מסורים". טראמפ לא נותר חייב: "למד את המספרים"

צילום: רויטרס

נשיא בית המשפט העליון של ארצות הברית, ג'ון רוברטס, הגן היום (רביעי) בתקיפות על מערכת המשפט אחרי שהנשיא דונלד טראמפ תקף שופט שפסק נגד מדיניות ההגירה שלו וכינה אותו "שופט של אובמה". זאת הפעם הראשונה שבה רוברט מגיב בפומבי לביקורת התדירה של טראמפ נגד מערכת המשפט.

"אין אצלנו שופטים של אובמה או של טראמפ, שופטים של בוש או קלינטון", מסר רוברטס הרפובליקני, שמונה על ידי הנשיא ג'ורג' וו. בוש, בתגובה לפניית התקשורת. "מה שכן יש זו חבורה יוצאת דופן של שופטים מסורים, שעושים את הטוב ביותר כדי לשפוט בצורה שוויונית את מי שמופיע מולם. על כולנו להודות על עצמאות מערכת המשפט".

יריביו של טראמפ אמרו כי הביקורת שלו נגד השופטים היא מתקפה על שלטון החוק בארצות הברית, אך הוא המשיך בכך גם לאחר הצהרתו של רוברטס. "מצטער נשיא העליון ג'ון רוברטס, אתה טועה", כתב בטוויטר. "אכן יש 'שופטים של אובמה' ועמדתם שונה כל כך לזו של גורמי הביטחון. אנא למד את המספרים, הם מזעזעים".

לקריאה נוספת
בית משפט ביטל צו של טראמפ שאסר על מהגרים בלתי-חוקיים לבקש מקלט
שיירת המהגרים לארה"ב נמצאת כפסע מהגבול, אך מסעה רק החל

נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא בית המשפט העליון ג'ון רוברטס אחרי נאום מצב האומה בקונגרס, 30 בינואר 2018. רויטרס
מונה לתפקיד על ידי בוש הבן. נשיא העליון רוברטס וטראמפ בנאום מצב האומה בקונגרס, ינואר/רויטרס

הצהרה שכזו מצד נשיא בית המשפט העליון, שעומד בראש ההרכב בין תשעת השופטים, בתגובה לנשיא ארצות הברית היא חריגה. על פי החוקה, מערכת המשפט הפדרלית היא אחת משלוש זרועות הממשל, יחד עם הנשיאות ועם הקונגרס, כחלק ממערכת האיזונים ובלמים שנועדה להגן על הדמוקרטיה.

טראמפ תקף את השופט ג'ון טיגר, מבית המשפט הפדרלי לערעורים בסן פרנסיסקו, אחרי שהאחרון פסל את הצו האוסר על מהגרים שנכנסו לארצות הברית באופן לא חוקי מלהגיש בקשת מקלט. הנשיא גם השתלח בכל בית המשפט, שבאמתחתו שורת החלטות שבלמו את מדיניות ההגירה השנויה במחלוקת שלו. היא כינה את בית המשפט, השומע ערעורים מתשע מדינות בחוף המערבי, כולל קליפורניה, "חרפה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא ארה"ב טראמפ בדרכו מהבית הלבן לאחוזתו מאר א-לאגו, 20 בנובמבר 2018. רויטרס
טראמפ בדרכו למסוק הנשיאותי בבית הלבן, שלישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully