וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגשות נוספת? כחלון לנתניהו: לא אתמוך בחוק "גדעון סער"

20.11.2018 / 8:02

ראש הממשלה ממשיך בשיחות בניסיון לייצב את הקואליציה, אבל כבר נתגלו אי הסכמות. שר האוצר הבהיר לנתניהו כי הוא לא יתמוך "בשום חקיקה שאינה תורמת לכלכלה". מטרת החוק, אותו יזם ח"כ אמסלם, היא הגבלת שיקול דעתו של הנשיא בהחלטה על מי להטיל את הרכבת הממשלה הבאה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: איתי עמרם

לקראת התנגשות נוספת בקואליציה: שר האוצר משה כחלון הבהיר אתמול (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא לא יתמוך בחוק "גדעון סער", שיגביל את שיקול דעתו של הנשיא בהחלטה על מי להטיל את הרכבת הממשלה הבאה. נתניהו וכחלון נפגשו אתמול בערב ודנו בהמשך עבודת הקואליציה, ולדברי גורמים בכירים בקואליציה, כחלון אמר לנתניהו כי הוא אינו מתכוון לתמוך "בשום חקיקה או חוק יסוד שאינם תורמים לכלכלה".

אחרי שראשי הבית היהודי הבהירו אתמול שהם אינם מתכוונים להתפטר מהממשלה, קיים נתניהו שיחות עם ראשי הקואליציה במטרה לייצבה ונפגש עם כחלון ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן. היום הוא צפוי להמשיך בשיחות.

כחלון תומך בהקדמת הבחירות, ובשבוע שעבר אחרי התפטרות ליברמן אמר לנתניהו כי טובת המדינה והמשק מחייבות הליכה לבחירות כמה שיותר מהר. נתניהו ניסה בימים האחרונים לשכנע אותו כי אפשר להמשיך בעבודה יציבה גם בקואליציה צרה של 61 חכים אבל גם אתמול בישיבת סיעת כולנו כחלון אמר לחברי סיעתו "קשה לי להאמין שהעסק הזה יחזיק. אנחנו נערכים לבחירות במרץ".

עוד בוואלה! NEWS:
מתקשה לתפקד עם 61 ח"כים בלבד: הקואליציה ספגה תבוסה בכנסת
סקר "חברת החדשות": 28% מהציבור היו רוצים את גנץ כשר הביטחון
נתניהו נגד ליברמן: כולם בקבינט תמכו בהפסקת אש בלי יוצא מהכלל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון בטקס ההכרזה על נגיד בנק ישראל. רויטרס
לא יתמוך בחוק "גדעון סער". כחלון ונתניהו/רויטרס

הצעת החוק המכונה "חוק גדעון סער", אותה יזם יו"ר הקואליציה דודי אמסלם (הליכוד), היא תיקון לחוק יסוד: הממשלה, שקובע כי הנשיא יטיל את התפקיד על ראש מפלגה (ולא ח"כ כפי שהחוק קובע כיום) שמחזיק בתמיכה הרחבה ביותר בקרב חברי הכנסת שנבחרו. ההצעה הייתה אמורה לעלות לפני כשבועיים להצבעה בוועדת שרים לחקיקה, אך הדיון נדחה לאור אי הסכמות בכולנו ובבית היהודי על נוסח החוק.

יו"ר הקואליציה התכוון להעלות את החוק לדיון בישיבת ראשי הקואליציה הקרובה ביום ראשון, אך לאור ההתנגדות של כחלון לא ברור שיש אופק לקידום החוק.

אתמול בבוקר הודיעו שרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת כי לא יתפטרו מתפקידיהם, זאת למרות סירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר לידיהם את תיק הביטחון אחרי התפטרות אביגדור ליברמן. במסיבת עיתונאים מיוחדת, הסבירו כי הם מוכנים לתת הזדמנות לנתניהו, ובכך קטן הסיכוי לבחירות מוקדמות על אף שבממשלה יש רק 61 חברים.

עוד באותו נושא

בנט ושקד לא מתפטרים: מסירים את כל דרישותינו, רוצים להאמין לנתניהו

לכתבה המלאה
נפטלי  בנט ואיילת שקד במסיבת העיתונאים בכנסת. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
לא התפטרו. שקד ובנט, אתמול/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

בתוך כך, הקואליציה הצרה כבר התקשתה אמש לתפקד. הקואליציה החרימה את הצעות אי האמון במליאת הכנסת לאחר שהבינה כי אין לה רוב והפסידה בהצבעות. מאוחר יותר אתמול הצליחה האופוזיציה להפיל הצעת חוק ממשלתית של הקואליציה שעלתה במליאה לקריאה שנייה ושלישית ברוב של חמישה חברי כנסת.

בקואליציה הודיעו כי ההחרמה נעשתה בשל סירובה של האופוזיציה להתקזז עם חברי כנסת מהקואליציה, אבל בפועל, מאחורי הקלעים החליטה להחרים משום שלא היה לה רוב במליאה. שלושה חברי כנסת מהקואליציה - ח"כ יעקב מרגי, ח"כ יצחק ועקנין וח"כ אורן חזן שוהים בחו"ל, ובנוסף אליהם ח"כ ישראל אייכלר נעדר בעקבות חתונת נכדתו. מנגד, האופוזיציה ביטלה את כל הקיזוזים ובשל כך זכו כל ההצעות ברוב במליאה אך מכיוון שעל מנת להפיל את הממשלה נדרש רוב של 61, ההצעות לא התקבלו.

בעקבות התבוסה השנייה ברצף, הקואליציה משכה את כל הצעות החוק שהיו אמורות לעלות להצבעה במליאת הכנסת מחשש שלא יהיה לה רוב. מדובר בשבע הצעות חוק לפחות. כעת, הצעת חוק אחת נדונה במליאה ולא ברור אם בסוף הדיון תתקיים עליה הצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully