וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: מי חיסל את המנהיג הדתי שקרא למפגינים להתחמש?

18.11.2018 / 22:58

אלמונים ירו למוות בוויסאם אל-ג'ראווי, דמות בולטת בתנועת המחאה בעיר בצרה הסובלת ממים מזוהמים וממחסור בחשמל. קרוביו דורשים מהמשטרה צדק, והחשד שוב נופל על מיליציות שיעיות המקורבות לאיראן

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

מאות תושבים בעיר בצרה שבדרום עיראק התאבלו היום (ראשון) על איש דת שנרצח אתמול מחוץ לביתו. וויסאם אל-ג'ראווי היה דמות מובילה בין המפגינים בעיר, שדורשים מים נקיים ואספקת חשמל קבועה. הוא אף תמך בחימושם לצורך השגת המטרה. בחודשים האחרונים נרצחו כמה פעילים מרכזיים בתנועת המחאה בבצרה, ויש הסבורים כי מיליציות שיעיות פרו-איראניות אחראיות לכך.

מקורביו ובני משפחתו של אל-ג'ראווי הצעידו את ארונו בכמה מקומות בעיר, ודרשו מהמשטרה לזהות את הרוצחים ולהעמידם לדין. לפי המשטרה, אלמונים ירו למוות באיש הדת השיעי הצעיר בשעות הערב המאוחרות, אך טרם נעצרו חשודים.

"מדוע השייח נרצח? כי הוא ביקש מים נקיים? כי הוא ביקש משרות עבור המובטלים? זה המחיר שהוא שילם על הגן המדינה שלו?", אמר מוחמד אל-ג'רוואי, קרוב משפחה רחוק של איש הדת ופעיל בהפגנות המתמשכות בעיר הדרומית.

לקריאה נוספת על ההפגנות בבצרה
דוגמנית, מנהיגת מחאה, בעלות מכוני יופי: גל מעשי רצח של נשים בעיראק
מהומות בדרום עיראק: הקונסוליה האיראנית בבצרה נשרפה, 11 נהרגו

הלוויית איש דת שיעי שנרצח בעיר בצרה, עיראק, 18 בנובמבר 2018. AP
המשפחה דורשת צדק מהמשטרה. הלוויית איש הדת בבצרה, היום/AP

ביום שישי תועד איש הדת בהפגנה, שבה אמר כי בקרוב יוציאו אנשי דת פתווה הקוראת לתושבים להתחמש. הסרטון שותף בהרחבה ברשתות החברתיות בעיראק.

מחוז בצרה הוא מקור 90% מהכנסות יצוא הנפט של עיראק, אך הוא סובל ממים מזוהמים ומהפסקות חשמל חוזרות ונשנות. חלק מהתושבים קראו קריאות נגד איראן בהפגנות שמתקיימות לסירוגין בחודשים האחרונים, ואף שרפו את הקונסוליה של המדינה השכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully