וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשלחת המצרית תגיע לישראל: "הוסכם שלא להפר את הפסקת האש"

פואד סלמה

18.11.2018 / 9:19

בעיתון "א-שרק אל-אווסט" דווח כי משלחת הקצינים שהגיעה לרצועת עזה כחלק ממאמצי הרגיעה בין ישראל לפלגים הפלסטינים, השיגה התחייבות שלא לחדש את הירי. המשלחת תנסה לשכנע את גורמי הביטחון בישראל להרחיב את השטח המותר לדיג, וכן להגדיל את אספקת החשמל

צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

המשלחת המצרית שהגיעה בשבוע שעבר לרצועת עזה השיגה התחייבויות מצד ישראל והפלגים הפלסטינים ברצועה שלא להפר את הפסקת האש - כך דווח היום (ראשון) בעיתון "א-שרק אל-אווסט". אתמול סיימה המשלחת את הדיונים ועזבה את הרצועה בדרכה לתל אביב, שם ייפגשו חבריה עם נציגים ישראלים רשמיים.

לפי המקורות המעורים בפרטים, ראש המשלחת המצרית והאחראי על התיק הפלסטיני במודיעין המצרי אלוף אחמד עבד אל-ח'אלק, ביקש הזדמנות לפתור את הנושאים שטרם נפתרו, כמו התחלת הפרוייקטים ההומנטריים, אך אמר כי תחילה ברצונו לייצב את ההסדרה ולהשיג התקדמות בנושאי החשמל והדיג, מה שיוביל להקלות במצור על הרצועה ולסיומו.

עוד בוואלה! NEWS:
ההחלטה שהצילה עשרות חיילים: פרטים חדשים מהאסון שנמנע בגבול הרצועה
"אין אלטרנטיבה לברקזיט": מיי ממשיכה בניסיונות להציל את ההסכם
ארה"ב מכחישה את הדיווחים: טרם נמצא האחראי לרצח העיתונאי הסעודי

פלסטינים מפגינים ברצועת עזה 16 בנובמבר 2018. AP
ההפגנות בגבול הרוצעה, יום שישי/AP

הרגיעה ברצועה בין חמאס לישראל הושגה לאחר מאמצים שקיימו מצרים, האו"ם, נורבגיה ושוויץ בעקבות ההסלמה. יותר מ-460 רקטות נורו לשטח ישראל וגרמו למותו של גבר באשקלון ולפציעתן של שתי נשים ששהו איתו במבנה מגורים.

אתמול דווח באתר אל-ח'אליג' אונליין על התפתחות במו"מ הבלתי ישיר בתיק השבויים בין חמאס וישראל על פי מקורות דיפלומטיים מצריים המתווך הגרמני השיג התקדמות חשובה בעסקה במסגרת שיחותיו וביקוריו שערך באופן סודי באזור בשבועות האחרונים. המקורות הבהירו כי ישראל הודיעה למתווכים הגרמנים והמצרים כי היא מוכנה למו"מ. גורמים רשמיים בישראל הכחישו אמש את הדיווח בדבר התקדמות במגעים לשחרור הנעדרים ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully