וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המערכת החורפית: כמעט 6 מטרים חסרים למילוי הכנרת

17.11.2018 / 17:49

בעקבות גשם ישיר על האגם, מפלס הכנרת עלה בחצי ס"מ. אתמול ירדו עשרות מילימטרים של גשם בחוף הדרומי ובשפלה ובעקבות כך נרשמו זרימות נאות באגן לכיש, שורק ואיילון. מעיינות הדן, מקור המים הגדול במדינה, הגיע בסוף השבוע לשפל של כל הזמנים

צילום: יחל"צ עין גדי ורט"ג, עריכה: ניב מעוז

מפלס הכנרת עלה בחצי ס"מ ביממה האחררונה בעקבות גשם ישיר על האגם, והגיע לגובה של 214.655-. אמש (שישי) ירדו עשרות מילימטרים של גשם בחוף הדרומי ובשפלה ובעקבות כך נרשמו זרימות נאות באגן לכיש, שורק ואיילון.

ביום חמישי פקדו השיטפונות את נחלי מדבר יהודה מנחל חצצון בצפון, דרך נחל דוד, ערוגות, חבר וחימר. גם בערבה הצפונית נרשמו שיטפונות בנחלים כגון אשלים, פרס בואך נחל צין, כאשר הזרימה הגבוהה ביותר נרשמה ביום שישי בנחל ערוגות: 96 מ"ק לשנייה.

למרות הגשמים, מפלס האגם נמצא עדיין עמוק מתחת לקו האדום התחתון (1.655 מטר), ורק 21.5 ס"מ מעל הקו השחור. על מנת שהכנרת תהיה מלאה, חסרים 5.855 מטרים. נתון מדאיג נוסף מגיע ממעיינות הדן, מקור המים הגדול במדינה, שהגיעו בסוף השבוע לשפל של כל הזמנים: ספיקה של 2.2 מ"ק לשנייה, הנמוכה ביותר שנמדדה בדן מאז 1949.

לקריאה נוספת:
הבחירות כבר כאן? בליכוד תוקפים את בנט: "תכסיסן פוליטי"
תאונה קטלנית בשרון: רוכב אופנוע כבן 30 נהרג ליד מחלף ירקון

כנרת מתייבשת ומתחברת לאי מול קיבוץ מעגן. אסלן אבגנה, מערכת וואלה! NEWS
אי שנוצר בכינרת בעקבות המחסור במים, חודש אוקטובר/מערכת וואלה! NEWS, אסלן אבגנה

לדברי ד"ר עמיר גבעתי, מנהל תחום מים עיליים בשירות ההידרולוגי שברשות המים, "השפל בדן מתרחש על אף הגשמים האחרונים, וזאת בשל השפעת הבצורת הארוכה ב-5 השנים האחרונות". "גם שנת גשמים ממוצעת בשנה זו, ואף למעלה מכך (כפי שצופים ברשות המים), לא תצליח לאושש את מצב מקורות המים בצפון לאחר הבצורת הארוכה", אמר ד"ר גבעתי.

מרשות המים נמסר כי "בשל שינויי האקלים והמחסור ההולך וגדל של מים במקורות המים הטבעיים, על כולנו לסגל התנהלות יעילה ולהימנע מבזבוז מים כאורח חיים קבוע ולא רק כאמצעי זמני. כן, גם כשיורד גשם, יש להימנע מבזבוז ולהמשיך ולחסוך במים".

עוד באותו נושא

מתקרבים ל''קו השחור'': האי של מעגן התחבר לחוף הכנרת

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיטפונות במדבר יהודה, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
גשם בחדרה ב-16 בנובמבר 2018. שלומי גבאי
גשם בחדרה, אתמול/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully