וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הסכם הברקזיט: חברי מפלגתה של מיי יזמו הצבעת אי-אמון נגדה

16.11.2018 / 16:44

48 חברים בפלגת השלטון השמרנית בבריטניה נדרשים לפתיחת הליך נגד ראשת הממשלה, שההסכם שאליו הגיעה עם האיחוד האירופי זכה להתנגדות מכל הקשת הפוליטית. טרם ברור אם אכן נאספו כל החתימות, אך סגנה של מיי מבטיח: היא תנצח בצורה מוחצת

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

אחרי המחאה שהתעוררה במערכת הפוליטית של בריטניה על הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי, במפלגת השלטון השמרנית הושגו 48 החתימות הדרושות כדי לפתוח בהליך אי-אמון נגד ראשת הממשלה תרזה מיי - כך דווח היום (שישי) מפי גורם המעורה בנושא.

עם זאת, לפי דיווחים אחרים, לא ברור אם נאספו עוד די חתימות. בטלגרף דווח כי ייתכן שההצבעה תתקיים ביום שלישי. סגנה של מיי אמר כי הוא משוכנע שהיא תנצח באופן משכנע אם אכן תתקיים הצבעה כזו.

טיוטת הסכם הברקזיט, שאושר על ידי השרים ביום שלישי, זכתה להתנגדות מכל צדי הקשת הפוליטית בממלכה והביא להתפטרותם של שר הברקזיט דומיניק ראב ושל שלושה שרים נוספים. עם זאת, בסימן מעודד מבחינתה של מיי, הבהיר השר להגנת הסביבה מייקל גוב, מבכירי מחנה הברקזיט, כי הוא אינו מתכוון להתפטר. על אף שאינו רוצה בתיק השר האחראי על הברקזיט, הוא אמר כי יש לו ביטחון מלא במיי.

אליו הצטרף שר המסחר ליאם פוקס, בכיר נוסף במחנה הברקזיט, שקרא למחוקקים לתמוך בהסכם. זאת לדבריו, מאחר שפרישה מהגוש ללא הסכם היא אפשרות גרועה יותר.

עוד בנושא:
טלטלה בממשלת בריטניה: ארבעה שרים התפטרו, עתיד התכנית לא ברור
מיי עברה משוכה נוספת: ממשלת בריטניה אישרה את הסכם הברקזיט

ראש ממשלת בריטניה תרזה מאי,במהלך הצהרה לתקשורת מחוץ לדאונינג 10. רויטרס
חברי מפלגתה יצאו נגדה. מיי/רויטרס

הקריאות להליך אי-אמון נגד מיי גברו בעקבות הביקורת נגד הסכם הברקזיט, ועמה גבר הסיכוי לפרישה ללא הסכם. בשווקים נרשמו ירידות שערים של הפאונד מול האירו ובמניות של חברות בריטיות. גם חלק ממדינות הגוש העלו התנגדויות משלהן להסכם.

אחרי אישורו של ההסכם, שאורכו 585, נותרה למיי המשוכה המרכזית - תמיכתם של 320 קולות מתוך 650 חברי הפרלמנט. מיי לא נסוגה מעמדתה והזהירה כי בפני הפרלמנט החלטה קשה - לעזוב את האיחוד ללא הסכם, להסתכן בכך שהפרישה לא תקרה או לתמוך בהסכם שלה.

"הבחירה ברורה. אנחנו יכולים לבחור לעזוב מאוחדים ולתמוך בהסכם הטוב ביותר שאליו היה ניתן להגיע", אמרה אתמול מיי, המנהיגה החלשה ביותר של בריטניה בדור האחרון, בתגובה להתקפות עליה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מפגין נגד תכנית הברקזיט מול בית הפרלמנט הבריטי 13 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
הפגנה נגד הברקזיט מול הפרלמנט בלונדון, שלישי/רויטרס, רויטרס

במקביל, התכנסו היום שגרירים של מדינות האיחוד האירופי בבריסל כדי לדון בהסכם עם בריטניה, שהחליטה במשאל עם ב-2016 לפרוש מהאיחוד. ראש צוות המשא ומתן של האיחוד, מישל ברנייה, שיבח את מיי, אך אמר כי על הגוש להגן על עקרונותיו גם אם משמעות הדבר היא משבר פוליטי בממלכה.

האיחוד אמור לכנס פסגה לאשרור ההסכם ב-25 בנובמבר. ההסכם גם אמור לקבל את תמיכת כל הפרלמנטים של 27 המדינות החברות פרט לבריטניה.

(עדכון ראשון: 11:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully