וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה בממשלת בריטניה: ארבעה שרים התפטרו, עתיד התכנית לא ברור

אחרי שהתכנית של מיי אושרה על ידי השרים, אמר שר הברקזיט כי היא מאיימת על שלמות הממלכה. גם השר לענייני צפון אירלנד ושרת העבודה התפטרו, והסיכוי של ראשת הממשלה להעביר את הסכם הפרישה מהאיחוד קטן. עתה גוברים הסיכויים לפרישה ללא הסכם

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

שר הברקזיט בממשלת בריטניה דומיניק ראב ועוד כמה שרים הודיעו היום (חמישי) על התפטרותו במחאה על תכנית הפרישה מהאיחוד האירופי של ראשת הממשלה תרזה מיי. ההסכם אמנם אושר אתמול על ידי השרים, אך הוא זוכה להתנגדות רבה מכל צדי הקשת הפוליטית בממלכה. כמה מחברי המפלגה השמרנית מקדמים הליך אי-אמון במיי ועתה גובר הסיכוי לפרישה ללא הסכם. בשווקים נרשמו ירידות שערים של הפאונד מול האירו ובמניות של חברות בריטיות.

האיחוד האירופי, שסיכם עם הנציגים הבריטים עעל הסכם שאורכו 585 עמודים ביום שלישי, אמור לקיים פסגה ב-25 בנובמבר לאישורו. עם זאת, צרפת אמרה היום כי יש להיערך לאפשרות של ברקזיט ללא הסכם. בנוסף לכך, גורמים דיפלומטיים אמרו כי חלק ממדינות הגוש העלו התנגדויות משלהן להסכם.

חרף הטלטלה בממשלתה, מיי לא נסוגה מעמדתה. היא הזהירה כי בפני הפרלמנט החלטה קשה - לעזוב את האיחוד ללא הסכם, להסתכן בכך שהפרישה לעולם לא תקרה או לתמוך בהסכם שלה. "הבחירה ברורה. אנחנו יכולים לבחור לעזוב מאוחדים ולתמוך בהסכם הטוב ביותר שאליו היה ניתן להגיע", אמרה מנהיגת המפלגה השמרנית בדיון הסוער שנמשך שלוש שעות ובו בעיקר הותקף ההסכם שגיבשה.

לקריאה נוספת על הברקזיט
מיי עברה משוכה נוספת: ממשלת בריטניה אישרה את הסכם הברקזיט

ראש ממשלת בריטניה תרזה מייבמהלך התייחסות לנושא הברקזיט בבית הנבחרים, מרכז לונדון 15 בנובמבר 2018. רויטרס
מתקשה לשכנע את המחוקקים. מיי בפרלמנט, היום/רויטרס

מיי, המנסה לרצות את מתנגדי הברקזיט ואת תומכיו, הודתה שהעברת ההסכם בממשלה אתמול לא הייתה "תהליך נוח", אבל אמרה כי המחוקקים הסבורים שניתן להגיע להסכם שלא יכלול הסדר זמני בצפון אירלנד טועים. לפי ההסדר, בריטניה והאיחוד יקימו איחוד מכסים כדי להימנע מחזרה לפיקוח בגבולות בין צפון אירלנד, חלק מהממלכה, לבין אירלנד, החברה באיחוד האירופי. סעיף זה הוא שהוביל את שר הברקזיט ואת שרת העבודה להתפטר.

"אני מצטער לומר שאחרי פגישת הממשלה אתמול על הסכם הברקזיט, אני חייב להתפטר", אמר שר הברקזיט המתפטר. "תכניתה של מיי מאיימת על שלמות הממלכה המאוחדת". לדבריו, הסכם הפרישה מהגוש אינו עולה בקנה אחד עם הבטחות הבחירות של המפלגה השמרנית. "זה עניין של אמון הציבור", מסר.

ראב החליף ביולי את קודמו דייוויד דייויס, שפרש גם הוא במחאה על התנהלותה של ראשת הממשלה. הוא הסביר כי הוא לא יכול לתמוך בהסכם שמקנה לאיחוד האירופי זכות וטו על יכולתה של בריטניה לפרוש מההסדר. חלק מהפרשנים מעריכים כי ראב עשוי להיות יורש אפשרי של מיי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
טיוטת הסכם הברקזיט מוצגת על ידי נשיא הנציבות האירופית דונלד טוסק בבריסל, 15 בנובמבר 2018. רויטרס
טיוטת הסכם הברקזיט בידיו של נשיא הנציבות טוסק בבריסל, היום/רויטרס

בלייבור, מפלגת האופוזיציה הגדוליה ביותר, אמרו כי הממשלה של מיי קורסת. איאן בלקפורד, מנהיג המפלגה הסקוטית הלאומית בפרלמנט, אמר כי ההסכם תקוע ואינו יכול להתקדם.

המפלגה היוניונסטית של צפון אירלנד (DUP), שבלעדיה אין למיי רוב, מתנגדת לכל הסכם שיותיר אותה במעמד שונה בהשוואה ליתר חלקי הממלכה מאחר שאירלנד, החולקת עמה את האי האירי, חברה באיחוד האירופי. הממשלה בדבלין, לעומת זאת, בירכה על ההסכם.

עוד לא ידוע מתי יתכנס הפרלמנט כדי להצביע על התכנית של מיי, הנחשבת למנהיגה החלשה ביותר של הממלכה בדור האחרון. חלק מחברי מפלגתה השמרנית תקפו את ההסכם, שאורכו 858 עמודים, עוד בטרם קראו אותו. ראשת הממשלה זקוקה לכ-320 קולות מתוך 650 חברי הפרלמנט.

(עדכון ראשון: 11:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully