וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט האירופי קבע: מנהיג האופוזיציה ברוסיה - אסיר פוליטי

השופטים בשטרסבורג הקנו לנבלני ניצחון מול הקרמלין כשדרשו גם לפצות אותו על מעצריו בשנים האחרונות. "חלק מניסיון להשתלט על האופוזיציה", פסק בית המשפט לזכויות אדם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע היום (חמישי) כי רוסיה הפרה את זכויות האדם של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני בשל מעצריו החוזרים ונשנים. לפי בית המשפט בשטרסבורג, נבלני היה נתון לשבעה מעצרים כאלו בין 2012 ל-2004 , ולפחות שניים מהם היו ממניעים פוליטיים.

"טענתו כי הוא הפך למטרה מיוחדת עולה בקנה אחד עם ההקשר הכללי לשליטה על האופוזיציה", קבע בית המשפט. הוא הורה לפצות את נבלני ב-64 אלף אירו ודחק במוסקבה להבטיח כי הזכות להפגין נשמרת.

רוסיה טרם הגיבה לפסיקה, אך זו תוביל להחרפה ביחסים העכורים כבר עתה בינה לבין בית המשפט. צוותו של נבלני אמר כי הקרמלין לא יכול לערער על ההחלטה הסופית, שלדבריו גם מחייבת. מנהיג האופוזיציה, שהתקשה לצאת מרוסיה כדי להשתתף בדיון, בירך על ההחלטה.

"זה חשוב מאוד לא רק עבורי, אלא עבור כל אזרחי רוסיה שנעצרים באותה דרך מדי יום", אמר לכתבים בשטרסבורג. "על אף הלחץ מרוסיה, זה ברור שהצדק האירופי לא מתכוון להתעלם מעובדות ברורות".

לקריאה נוספת בנושא
פוטין מגביר את הלחץ: מנהיג האופוזיציה של רוסיה לא יכול לצאת מהמדינה
יריבו של פוטין שוחרר מהכלא - ולעג על מחדלי הריגול והחלל

מנהיג האופוזיציה של רוסיה נבלני בבית הדין בשטרסבורג אחרי הפסיקה לטובתו, 15 בנובמבר 2018. רויטרס
ניצחון על הקרמלין. נבלני בבית המשפט, היום/רויטרס

עורך הדין בן ה -42 רצה להתמודד מול הנשיא ולדימיר פוטין בבחירות לנשיאות במרץ, אך הוא נפסל בשל הרשעה קודמת, שלדבריו הייתה ממניעים פוליטיים. הוא נכלא כמה פעמים השנה לתקופות קצרות בשל ארגון הפגנות נגד הממשלה בשל פרשות שחיתות ורפורמת הפנסיות הלא פופולרית.

פוטין, שמקפיד שלא לציין את נבלני בשמו בדבריו, רמז בעבר כי הוא נתמך על ידי ארצות הברית. יריבו, המנהל גם בלוג פופולרי, מכחיש זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully