וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מגביר את הלחץ: מנהיג האופוזיציה של רוסיה לא יכול לצאת מהמדינה

נבלני אמר כי אנשי משמר הגבול אמרו כי נאסר עליו לעזוב את רוסיה, אך אלו לא פירטו. בבחירות האחרונות הוא לא הורשה להתמודד מול הנשיא ונכלא כמה פעמים בשל ארגון הפגנות

עריכה: ניב מעוז

רוסיה מנעה היום (שלישי) ממנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני לעזוב המדינה. זאת, לדבריו במטרה שלא לאפשר לו להשתתף בשלב החאחרון במשפט שמתנהל בבית המשפט לזכויות אדם באירופה. נבלני אמר כי שומרי הגבול עיכבו אותו כשניסה לעבור עם דרכון בנמל התעופה דומודדובו במוסקבה. נאמר לו שהוא לא יכול לצאת בשל החלטת שירות בתי הסוהר הפדרלי.

הרשויות ברוסיה יכולות למנוע מאזרחים לצאת מהמדינה אם יש להם קנסות או חובות שלא שולמו. עם זאת, נבלני כתב בבלוג שלו כי הוא משוכנע שאין לו התחייבויות כספיות כאלו. בהעתק איסור היציאה שפרסם באינטרנט לא ניתנה סיבה מפורטת לאיסור או תאריך ההחלטה המקורית. לא ברור למשך כמה זמן יהיה האיסור בתוקף.

נבלני ניסה לטוס לפרנקפורט בדרכו לבית המשפט האירופי לזכויות האדם בשטרסבורג, שם השופטים אמורים לקבוע אם מעצריו הרבים על ידי המשטרה ברוסיה נבעו ממניעים פוליטיים. עורך הדין בן ה -42 רצה להתמודד מול הנשיא ולדימיר פוטין בבחירות לנשיאות במרץ, אך הוא נפסל בשל הרשעה קודמת, שלדבריו הייתה ממניעים פוליטיים.

מנהיג האופוזיציה של רוסיה אלכסיי נבלני יוצא ממתקן כליאה במוסקבה, 14 באוקטובר 2018. רויטרס
נבלני יוצא מבית כלא במוסקבה, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully