וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהתערבות חריגה של מלניה: יועצת בבית הלבן הודחה מתפקידה

מירה ריקרדל, סגנית היועץ לביטחון לאומי, תעזוב את תפקידה אחרי שהגברת הראשונה אמרה כי היא "לא זכאית יותר לכבוד לשרת בבית הלבן". הקרע בין השתיים התרחש במהלך המסע של מלניה באפריקה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

סגנית היועצת לביטחון לאומי מירה ריקרדל עזבה את תפקידה בעקבות קרע עם הגברת הראשונה מלניה טראמפ - כך מסר הלילה (חמישי) הבית הלבן. ריקרדל, לפי ההודעה, תעבור לתפקיד חדש בממשל, אולם לא פורט לאן. "היא תמשיך לתמוך בנשיא", מסרה דוברת הבית הלבן שרה סנדרס.

בצעד חריג, אמרה מוקדם יותר השבוע אשתו של נשיא ארצות הברית כי סגנית היועץ "לא זכאית לכבוד לשרת בבית הלבן הזה". הקרע בין השתיים, לפי הדיווחים, קרה במהלך המסע של הגברת טראמפ באפריקה בחודש שעבר כשהן התווכחו על סידורי הישיבה במטוס.

השינוי בממשל מגיע לקראת הדחות נוספות שצפוי לעשות טראמפ בימים הקרובים. לפי ההערכות, הוא יפטר את ראש הסגל ג'ון קלי או את השרה לביטחון המולדת קירסטן נילסן, או את שניהם יחד.

לקריאה נוספת
מקרון תוקף את טראמפ בחזרה: "אנחנו בעלי ברית, לא מדינת חסות"
שיחת נזיפה במיי וריב עם מקרון: חמשת ימי הזעם של טראמפ באירופה

נשיא ארה"ב טראמפ וסגנית היועצת לביטחון לאומי, 13 בנובמבר 2018. רויטרס
ריקרדל לצד טראמפ, שלישי/רויטרס

במהלך נסיעתה לאפריקה, אמרה מלניה בריאיון נדיר לתקשורת האמריקנית כי יש גורמים בבית הלבן שאין לסמוך עליהם. לדבריה, היא נותנת לנשיא את "העצות והדעות הכנות ביותר ואז הוא עושה מה שהוא רוצה".

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי אנשיה של הגברת הראשונה סבורים כי סגנית היועצת לביטחון לאומי אחראית לחלק מ"הסיפורים השליליים" נגדה ונגד אנשיה. עוד דווח כי היא גם התעמתה לעתים קרובות עם שר ההגנה ג'יימס מאטיס בנושאי מדיניות וכוח אדם.

ריקרדל מותה לתפקיד על ידי היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון אחרי ששימשה בתפקיד במשרד המסחר. יש באמתחתה עשרות שנים של עבודה בממשל האמריקני, כולל תחת הנשיא ג'ורג' וו. בוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מלניה טראמפ מבקרת בפירמידות של מצרים, 6 באוקטובר 2018. רויטרס
מלניה טראמפ למרגלות הפירמידות בגיזה, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully