וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחת נזיפה במיי וריב עם מקרון: חמשת ימי הזעם של טראמפ באירופה

בוושינגטון פוסט דווח כי נשיא ארה"ב היה מתוסכל מביקורו ביבשת, שבו השתלח בראשת ממשלת בריטניה שרק התקשרה לברך אותו ותקף את נשיא צרפת. בנוסף לכך, הוא צפוי לערוך שורת שינויים בממשל

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ השתלח בראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי במהלך שיחה שקיים עמה בדרכו לפריז - כך דווח היום (רביעי) בוושינגטון פוסט. בעיתון תיארו את המסע של טראמפ לאירופה כ"חמישה ימים של זעם", שבו הספיק גם לתקוף את נשיא צרפת עמנואל מקרון ולהתרגז על תוצאות הבחירות בארצות הברית.

לפי גורמים אמריקניים ואירופיים, מיי התקשרה לברך את טראמפ על הישגי הרפובליקנים בבחירות לקונגרס, על אף שהם איבדו את בית הנבחרים. למרות זאת, נשיא ארצות הברית ביקר אותה על כך שבריטניה לא עושה מספיק כדי לרסן את איראן, פקפק במשא ומתן שהיא מנהלת על הפרישה מהאיחוד האירופי והתלונן על יחסי הסחר בין אירופה לארצות הברית.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: צרפת מודאגת מארה"ב? שתזכור מה גרמניה עשתה

נשיא ארה"ב טראמפ בטקס זיכרון לחיילים אמריקנים שנהרגו במלחמת העולם ה-1 בבית קברות בפריז, 11 בנובמבר 2018. AP
טראמפ בבית קברות לחיילים אמריקנים בפריז, ראשון/AP

אותם גורמים אמרו כי מיי ועוזריה היו די מזועזעים מהשיחה, על אף שכבר חוו ביקורות תקיפות מטראמפ בעבר. ראשת ממשלת בריטניה טוענת בקביעות כי איראן עומדת בהתחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין, על אף שארצות הברית פרשה מההסכם והטיל עליה סנקציות.

הבית הלבן לא הגיב על הדיווח, שבו גם צוינה כוונתו של ראמפ לערוך שינויים נוספים בממשל שלו ולהדיח את השרה לביטחון הפנים קירסטן נילסן וראש הסגל ג'ון קלי.
"הוא היה מתוסכל מהטיול שלו, והוא רוצה לעשות שינויים", אמר גורם בכיר בבית הלבן. "זה שבוע שבו הדברים יכולים להיעשות מסוכנים".

(עדכון ראשון 14:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully