וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: צרפת מודאגת מארה"ב? שתזכור מה גרמניה עשתה

למרות פגישתם בפריז, טראמפ תקף שוב את מקרון על כך שרצה להקים צבא אירופי מפניהן של ארה"ב, רוסיה וסין. "בפריז התחילו ללמוד גרמנית לפני שארה"ב הגיעה. שלמו לנאט"ו או שלא יהיה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף היום (שלישי) פעם נוספת את הצעתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון להקים צבא אירופי. זאת על אף פגישתם ביום שבת בפריז, שבסיומה נאמר כי הם יישארו את ההדורים ביניהם.

בחמישה פוסטים רצופים שכתב במקביל לציון יום השנה השלישי למתקפת הטרור בפריז, תקף טראמפ את מקרון על אחוזי התמיכה הנמוכים שלהם הוא זוכה בסקרים וכן את תעשיית היין של צרפת.

"עמנואל מקרון קרא להקים צבא משלו כדי להגן על אירופה מפני ארצות הברית, סין ורוסיה", כתב טראמפ בטוויטר. "אבל זו הייתה גרמניה במלחמות העולם הראשונה והשנייה - איך זה עבד עבור צרפת? הם התחילו ללמוד גרמנית בפריז לפני שארצות הברית הגיעה. שלמו על נאט"ו או שלא יהיה!".

נשיא צרפת מקרון ונשיא ארה"ב טראמפ בארמון האליזה באירוע לציון 100 שנה לתום מלחמת העולם הראשונה, 11 בנובמבר 2018. רויטרס
יחסים מתוחים. מקרון וטראמפ, ראשון/רויטרס

הוא הגן על החלטתו להיעדר מטקס זיכרון לחיילים אמריקנים בפריז ביום שבת האחרון בשל מזג האוויר ואמר כי הייתה זו החלטת השירות החשאי. "דרך אגב, אין מדינה יותר לאומנית מצרפת, עם מאוד גאה ובצדק", כתב נשיא ארצות הברית, שנראה מבודד באירועים לציון מאה שנה לתום מלחמת העולם הראשונה שהתקיימו ביום ראשון בפריז. "להחזיר את צרפת לגדולתה".

יועץ בכיר של מקרון אמר כי נשיא צרפת תדרך את טראמפ ואת ראש הסגל שלו בעת ביקורו בפריז כדי להבטיח להם ש"צרפת לא עושה בחירה בין מערכת הגנה אירופית לבין גישות רב-לאומיות"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בצל היחסים המתוחים, ציוץ שפורסם אתמול בחשבון הטוויטר של צבא צרפת נראה כלעג לטראמפ על כך שלא השתתף בטקס הזיכרון. "יש גשם, אבל אין בעיה", נכתב בחשבון הטוויטר של הצבא, שטען כי לציוץ לא היו רמיזות פוליטיות נסתרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully