וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנייה בירך על כך שליברמן התפטר: "ניצחון מדיני של חמאס"

14.11.2018 / 17:34

ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר כי פרישתו של שר הביטחון היא "ניצחון צבאי" שהושג בתוך פחות משבוע אחרי סבב ההסלמה האחרון. בעזה חגגו את התפטרותו של ליברמן, ושרפו תמונות עם דמותו

צלמים זמניים מורשים

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה בירך היום (רביעי) את התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן. הנייה אמר כי "ההתנגדות הצליחה לרשום ניצחון צבאי על הכיבוש בתוך פחות משבוע". בכך הוא התייחס לאירועים הביטחוניים האחרונים - בהם סבב ההסלמה, שהסתיים אתמול בהפסקת אש בין הצדדים, ומותו של קצין צה"ל סא"ל מ' בפעילות מיוחדת בעומק הרצועה.

"התפטרות ליברמן היא ניצחון מדיני שלנו, והודאה בתבוסה שלו ובזו של הישות הפושעת. אנחנו מקדישים את הניצחון לחלילנו, במיוחד לאחמד ג'עברי", הוסיף הנייה ביום השנה השישי לחיסולו של ג'עברי, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, שהוביל לתחילת מבצע "עמוד ענן".

עוד בנושא:
חמאס חוגג את ההתפטרות של ליברמן; בעזה שורפים דגלים עם דמותו
איום הבחירות מרחף באוויר: כך צפויים להיראות חיי ממשלת נתניהו
גנץ, גלנט - או אולי נתניהו: מי יחליף את ליברמן כשר ביטחון?

מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בביקור משפחות ההרוגים בהיתקלות ברצועת עזה. -, מערכת וואלה! NEWS
"ניצחון צבאי על הכיבוש". הנייה/מערכת וואלה! NEWS, -
חלוקת ממתקים בעזה על רקע התפטרותו של שר הביטחון 14 בנובמבר 2018. מערכת וואלה! NEWS
חלוקת סוכריות כאות שמח בעזה, היום/מערכת וואלה! NEWS

דבריו של הנייה מצטרפים להודעתו של דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, שאמר היום כי מדובר ב"ניצחון מדיני של עזה שהצליחה לעמוד איתן ולגרום לרעידת אדמה פוליטית בישראל". גם אבו חמזה, דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אמר כי "גורלה של ההתנגדות הוא לנצח ולהתפתח. גורלו של האויב הוא כישלון ונסיגה. התפטרותו של ליברמן היא לקח לכל מי שרוצה לבחון את ההתנגדות בעזה".

התפטרותו של ליברמן הגיעה על רקע חילוקי הדעות בינו לבין ראש הממשלה לגבי המדיניות ברצועת עזה ואחרי שבועות של עימותים ביניהם בנושאים ביטחוניים שונים. בהודעתו אמר ליברמן כי תהליך ההסדרה אחרי סבב ההסלמה האחרון הוא "כניעה לטרור" והאשים את נתניהו ב"רפיסות" שלדבריו מקרינה לזירות אחרות. "לו הייתי ממשיך בתפקידי כשר הביטחון לא הייתי יכול להסתכל בעיניים של תושבי הדרום, לא של משפחת שאול וגולדין ולא של שני משפחות האזרחים בשבי חמאס", הסביר ליברמן.

חגיגות בעזה לאחר הודעת שר הביטחון על התפטרתו כשר הביטחון 14 בנובמבר 2018. רויטרס
חגיגות ברצועת עזה אחרי התפטרותו של ליברמן, היום/רויטרס

חמאס ויתר הארגונים בעזה רואים בסבב האחרון ניצחון, אחרי שהצליחו לסכל את המבצע במיוחד של צה"ל ביום ראשון. זאת, למרות אובדן שבעה מאנשי הזרוע הצבאית, בהם הבכיר נור ברכה. היום, אחרי התפטרותו של ליברמן, חגגו היום תושבים ברצועה ובין היתר נשאו שלטים שעליהם נכתב "ליברמן נפל - עזה נשארת" וחילקו ממתקים כאות שמחה.

חלוקת ממתקים בעזה על רקע התפטרותו של שר הביטחון 14 בנובמבר 2018. מערכת וואלה! NEWS
חלוקת סוכריות בעזה, היום/מערכת וואלה! NEWS
חגיגות בעזה לאחר הודעת שר הביטחון על התפטרתו כשר הביטחון 14 בנובמבר 2018. רויטרס
חגיגות ברצועת עזה אחרי התפטרותו של ליברמן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully