וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השפלה ותיאורים סדיסטיים": הוארך מעצר ההורים החשודים בהתעללות

14.11.2018 / 22:58

בדיון בהארכת מעצרם של ההורים מהמרכז שנמלטו מהרשויות ברחבי העולם לאחר שלפי החשד התעללו ב-11 ילדיהם, טענו סנגוריהם כי המקרים נבעו מהזנחת הרשויות. השופט, שהאריך את מעצרם, נזף בסנגוריה: "גם הפעלת מזגן על קור בחורף היא בגלל מצב כלכלי?"

אבי כהן

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (רביעי) את מעצרם של ההורים ממרכז הארץ החשודים בהתעללות ב-11 ילדיהם. ההורים נעצרו בחשד למסכת התעללות פיזית, נפשית ומינית בתום חקירה סמויה ואיסוף ראיות על ידי חוקרי משטרת מרחב דן. בהחלטת בית המשפט נקבע כי נמצא "חשד סביר המבסס את הנטען כלפי החשודה שמדובר באלימות שכלול בה אלמנט מובהק של השפלה, אכזריות ותיאורים סדיסטיים".

בסוף השבוע פנתה המשטרה גם לאינטרפול בבקשה לסייע בחקירה, לאחר שהתברר כי בני המשפחה העתיקו פעם אחר פעם את מקום מגוריהם בעולם בכמה מדינות בעולם. חוקר המשטרה גיא קלדרון אמר בדיון כי "זה אחד המקרים היותר קשים שנתקלה בהם משטרת ישראל מעולם. בכל פעם שרשויות הרווחה גילו מה קורה במשפחה - הם נמלטו, כולל בעת שחיו באנגליה". טרם הגיעו הממצאים מהאינטרפול.

עוד בוואלה! NEWS:
איום הבחירות מרחף באוויר: כך צפויים להיראות חיי ממשלת נתניהו
על רקע הפסקת האש: דייג פלסטיני נהרג מירי צה"ל ברצועת עזה
טרגדיה בבוליביה: ישראלית בת 22 מתה מסלע שפגע בראשה במהלך טרק

זוג הורים מהמרכז חשודים בהתעללות פיזיות, נפשיות ומיניות באחד עשר ילדיהם. 09.11.18. צילום: אבי כהן, אבי כהן
האם החשודה בהתעללות/אבי כהן, צילום: אבי כהן

בדיון בעניינו של האב, שנחשד בין היתר בעבירות מין בילדיו, האשים הסנגור את רשויות הרווחה בהזנחתה של המשפחה. עוד הוא טען כי "החשוד הביע דעות לא מקובלות לגבי תפקידו בעולם וטען כי הוא המשיח". הוא פנה לחוקר המשטרה ואמר לו: "תאשר לי שבחומר החקירה הוא סיפר לכם שכשהיה באנגליה מי הנהר עלו לקראתו". בתגובה אמר החוקר כי למשטרה אין התנגדות לשלוח את האב לבדיקה הפסיכיאטרית.

סנגורה של המשפחה הציג בדיון מסמך מינואר 2009 מרשויות הרווחה בלונדון שלפיו אין בעיה עם המשפחה. עם זאת, החוקר דחה את הדברים וטען כי המשטרה לא מכירה מסמך כזה: "החשודה הפעילה חלק מילדיה כדי לתקוף את הילדים הקטנים בעזרת חפצים. מיוחסים לאם גם מעשי אלימות אקטיביים מצדה. ההורים הרעיבו והזניחו את הילדים". הוא הוסיף כי הגרסה הראשונית שמסרו ההורים לא מתיישבת עם חומרי החקירה והעדויות בתיק.

עוד באותו נושא

פרשת ההתעללות במרכז: תקפו מינית - ועודדו מכות בין 11 ילדיהם

לכתבה המלאה
בית משפט השלום בתל אביב,  זוג הורים החשודים בהתעללות בילדיהם 9 בנובמבר 2018. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
האם החשודה מובאת לדיון בהארכת מעצרה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

הסנגור, שביקש לשחרר את האם למעצר בית, טען כי המקרים נבעו מקשיה של האם בגידול הילדים: "מדובר באם ל-11 ילדים. לי יש ארבעה וזה קשה. הבעל לא היה בבית תקופות ארוכות. ההכנסות שלהם לא היו נדיבות והיא הייתה צריכה לדאוג ל-11 ילדים. זו משימה שיהא בסופו של דבר גדולה עליה. הדברים לא נעשו בסדיסטיות אלא בשל המצב הכלכלי". השופט קטע את דבריו ונזף בסנגוריה: "הפעלת מזגן על קור בשיא החורף - גם זה בשל מצב כלכלי?".

החקירה נפתחה בעקבות התלונות של שתי הבנות ובימים האחרונים פעלו חוקרי הילדים של משרד הרווחה לגבות עדויות מהילדים, שהקטן בהם בן שבע. שלשום, בהארכת המעצר הקודמת של ההורים, אמר סנגורו של האב כי האב מכחיש את החשדות ומשתף פעולה והוסיף כי "מדובר בחקירה רגישה לאור המצב המשפחתי". צו איסור פרסום הוטל על שם ופרטיהם של ההורים.

(עדכון ראשון 17:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully