וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המו"מ עם ארה"ב: צפון קוריאה משדרגת את בסיסי הטילים שלה

12.11.2018 / 20:57

מכון מחקר אמריקני זיהה פעילות במתקנים חשאיים המשמשים את פיונגיאנג, על אף השיחות עם וושינגטון על פירוק ארסנל הגרעין והטילים שלה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מכון מחקר אמריקני אמר היום (שני) כי הוא זיהה 13 מתוך 20 בסיסי טילים סודיים שלפי ההערכות פועלים בקוריאה הצפונית. הדוח ממחיש את הקשיים שעומדים בפני וושינגטון במאמציה לשכנע את פיונגיאנג להתפרק מנשקה הגרעיני ומארסנל הטילים ארוכי הטווח שלה.

בדוח של המרכז ללימודים בינלאומיים ואסטרטגיים בוושינגטון הבירה, כתב החוקר ג'וזף ברמודז כי תחזקה ושיפורים קלים נצפו בחלק מהאתרים, למרות המשא ומתן. האתרים שזוהו בדוח מפורזים באזורים הרריים ומבודדים ברחבי המדינה הקומוניסטית, ובהם ניתן לאחסן טילים לטווחים שונים, הגדול ביותר בהם יכול לפגוע לפי ההערכות בכל נקודה בארצות הברית.

"בסיסי טילים אינם מתקני שיגור", נכתב בדוח. "על אף שניתן לשגרם מתוך הבסיסים בעתות חירום, הנוהל הצבאי של הצבא העממי של קוריאה קורא להפריד בין המשגרים מהבסיסים לאתרים שהוכנו מראש או לכאלו שכמעט מוכנים בזמן מבצע צבאי".

קוריאה הצפונית אינה מאשרת את קיומם של הבסיסים, ומומחים אומרים כי חשיפת היקף יכולות הגרעין והטילים שלה תהיה צעד חשוב בכל הסכם גרעיני עמה. סקנומול, הבסיס הקרוב ביותר לגבול הדרום ולבירה סיאול, נצפה לפי הדוח "פעיל ומתוחזק היטב".

גורם במחלקת המדינה אמר כי על פיונגיאנג לפרק באופן מוחלט את תכנית הגרעין והטילים שלה, כפי שהתחייב המנהיג קים ג'ונג אין קים בפסגה עם הנשיא דונלד טראמפ. "טראמפ הבהיר כי עתיד בהיר יותר מחכה לה אם היו"ר קים יעמוד בהתחייבויותיו", אמר הגורם.

לקריאה נוספת על המשבר עם קוריאה הצפונית
רודן בשלושה ממדים: כך עוקבת דרום קוריאה אחרי בריאותו של קים
צפון קוריאה מאיימת: נחזור לפתח גרעין אם ארה"ב לא תסיר סנקציות

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג אוון, צופה בעוד ניסוי של שיגור טיל מוצלח 16 בספטמבר. רויטרס
הניסויים נעצרו, אך הפיתוח נמשך. קים צופה בשיגור טיל בליסטי בספטמבר אשתקד/רויטרס

קים ג'ונג און וטראמפ הבטיחו לעבוד יחד למען פירוז חצי האי הקוריאני מגרעין בפסגה ההיסטורית שקיימו בסינגפור ביוני, אבל ההסכם היה מעורפל ומעט מאוד התקדמות נרשמה מאז. עם שובו לוושינגטון, הכריז אז טראמפ כי "הוסר האיום הגרעיני מקוריאה הצפונית".

המשטר הכריז כי הוא השלים את בניית כוחו הגרעיני ועצר את הניסויים והשיגורים מוקדם יותר השנה, אך טרם העביר לנציגי הדרום וארצות הברית מידע על תכנית הגרעין והטילים ולא הבהיר עד כמה הוא מוכן להשמיד את הארסנל שעל פיתוחו שקד במשך שנים ארוכות.

בחודשים האחרונים טענה פיונגיאנג כי היא סגרה את אתר הניסויים הגרעיניים שלה בפונגי-רי ואת אתר הניסויים במנועי טילים בסוהה. היא אף הציעה לסגור אתרים נוספים ולאפשר כניסת פקחים בינלאומיים בתמורה ל"צעדים תואמים" מצד וושינגטון, דבר שלא קרה עד כה.

סימנים נוספים למבוי הסתום בין הצדדים ניתנו בביטול הפתאומי בפגישה שתוכננה בין גורמים צפון קוריאנים לבין שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בשבוע שעבר, וכן בטענות התקשורת הרשמית מהיום ולפיהן המשכם של כמה תרגילים צבאיים בהיקף מצומצם על ידי וושינגטון וסיאול הפר הסכם שנועד להפחית את המתיחות באזור.

"סגירת אתר השיגורים בסוהה אמנם קיבלה תשומת לב תקשורתית, אך היא מטשטשת את האיומים הנשקפים לארצות הברית ולקוריאה הדרומית מבסיסי טילים סודיים", נכתב בדוח.

(עדכון ראשון: 15:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully