וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה מאיימת: נחזור לפתח גרעין אם ארה"ב לא תסיר סנקציות

3.11.2018 / 7:46

לאחר הפסגה בין טראמפ לקים ג'ונג און בה הסכימו על פירוק קוריאה הצפונית מנשק גרעיני, הזהירו במשרד החוץ הקוריאני כי ארה"ב לא הסירה את ההגבלות, ואם זה לא יקרה הם ישובו להעצים את תכנית הגרעין. "שיפור היחסים מול הסנקציות אינו מתיישב"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

משרד החוץ של קוריאה הצפונית איים היום (שבת) לחזור לפתח נשק גרעיני אם ארצות הברית לא תסיר את הסנקציות שהטילה עליה, זאת בעקבות חילוקי דעות בין המדינות. עוד הזהירו כי יחזרו לעבוד לפי תכנית פיונג'ין שתקדם את כוחה הגרעיני ואת הפיתוח הכלכלי שלה.

פיונגיאנג לא איימה להפסיק את המשא ומתן הגרעיני המתמשך עם ארצות הברית, אך האשימה את וושינגטון בהפרת ההתחייבות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און. ההתחייבויות נחתמו בפסגה בין השניים ביוני האחרון כללו פירוק מנשק גרעיני בחצי האי הקוריאני, מבלי לפרט איך ומתי יקרה התהליך.

"ארצות הברית חושבת שהסנקציות והלחצים החוזרים ונשנים שלה מאיימים", נכתב בהודעת משרד החוץ. "אנחנו לא יכולים שלא לצחוק על רעיון מטופש שכזה. שיפור היחסים מול הסנקציות אינו מתיישב".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
"נחזיר את תכנית הגרעין". טראמפ וקים ג'ונג און בפסגה בסינגפור, יוני האחרון/רויטרס

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הודיע לאחר הפסגה כי יש להסיר את הסנקציות האמריקניות לפני כל התקדמות במשא ומתן בנושא הגרעין. עוד הצהיר כי הצפון יפסיק את בדיקות הטילים הגרעיניים והטילים ארוכי הטווח, ויסגור את מתקן הבדיקות הגרעיניות שלו.

הצהרת משרד החוץ הצפון קוריאני לראשונה מעלה את האפשרות שתחדש את העבודות על פיתוח הגרעין לאחר ההצהרות עם טראמפ. "אם ארצות הברית תמשיך לנהוג ביהירות מבלי שתראה כל שינוי בעמדתה, בעוד שלא תבין כראוי את דרישותינו החוזרות ונשנות תכנית פיונג'ין תופיע שוב", הצהירו במשרד החוץ.

עוד באותו נושא

פומפאו אחרי הפגישה עם קים: יש התקדמות עם צפון קוריאה

לכתבה המלאה
שר החוץ של ארה"ב פומפאו ומנהיג צפון קוריאה קים בפיונגיאנג, 7 באוקטובר 2018. הטוויטר של פומפאו, אתר רשמי
"צריכים להסיר את הסנקציות". שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, תחילת החודש/אתר רשמי, הטוויטר של פומפאו

בתחילת החודש נפגש שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו עם מנהיג קוריאה הצפונית, שבסופה אמר שהושגה התקדמות במשא ומתן על פירוזה של המדינה הקומוניסטית מגרעין, על בסיס הפסגה בסינגפור. זה היה ביקורו הרביעי של פומפאו במדינה מאז תחילת השנה.

"היה לי ביקור מוצלח בפיונגיאנג שבו נפגשתי עם היושב ראש קים", כתב פומפאו בחשבון הטוויטר שלו. "אנחנו ממשיכים להתקדם על בסיס ההסכמים שנעשו בפסגה בסינגפור. תודה על האירוח שלי ושל צוות מחלקת המדינה שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully