וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפשה נקמה: אישה אוסטרלית מואשמת בהחדרת המחטים לתותים

עצורה ראשונה בפרשה שגרמה לנזק רב לתעשיית הפירות במדינה - מפקחת כבת 50, שלפי דיווחים חיפשה לנקום בחווה שבה גדלה. היא תישאר במעצר מחשש שהציבור יפגע בה

נקמת התותים/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בית משפט באוסטרליה הורה היום (שני) על העמדתה לדין של מפקחת בת 50, המואשמת בהחדרת מחטים לתותים. הזיהום בפירות הפופולריים גרם לבהלה במדינה ובניו זילנד השכנה והאישה תישאר במעצר עד הדיון הבא ב-22 לחודש.

התביעה התנגדה לשחרורה בערבות מחשש להתערבות בחקירה ולנקמה של הציבור. האישה, שזוהתה כמיי אוט טרין, עבדה כמפקחת בחווה שגידלה את אחד המותגים שנפגעו מהפרשה, אך לא נאמר באיזו מהן. לפי דיווחים באוסטרליה, היא חיפשה נקמה.

תעשיית התותים, ששוויה כ-160 מיליון דולר אוסטרלים בשנה, זועזעה בספטמבר בעקבות כ-200 תלונות על מציאת מחטים בתותים ובפירות אחרים. כמה רשתות גדולות הורידו את התותים מהמדפים, ואילצו חלק מהמגדלים להשליך את היבולים שלהם מחשש לנזק כלכלי כבד.

לקריאה נוספת על הפרשה
בהלת המחטים בתותים מתפשטת מאוסטרליה לניו זילנד
מחטים מסתוריים: בהלה באוסטרליה בשל זיהום בתותים

מחטים שנמצאו בתותים, אוסטרליה, ספטמבר 2018. אתר רשמי
העונש על זיהום פירות הוא עד 15 שנות מאסר. מחטים שנמצאו בתותים/אתר רשמי

האישומים נגדה הם הראשונים בתיק החקירה, אך המשטרה הבהירה כי היא לא קרובה לסיום הפרשה. "זאת ככל הנראה אחת החקירות המייגעות שבהן השתתפתי", אמר ג'ון ווקר, גורם במשטרה במדינת קווינסלנד. יצור התותים במחוז הוא הגדול ביותר באוסטרליה, והמשבר פרץ בו לראשונה.

אם תורשע, היא עומדת בפני עונש מאסר של עשר עד 15 שנות מאסר, אחרי שהממשלה החמירה את הענישה כחלק מצעדי התגובה למשבר. המשטרה קיבלה 186 תלונות על זיהום פירות, אך 15 מהן היו כוזבות. הממשלה גם קבעה כי דיווחי שווא הם עבירה פלילית.

מגדלי התותים באוסטרליה בירכו על מעצרה, אך האשימו את הרשתות החברתיות באחריות למשבר. "הקורבנות האמתיים היו מגדלי התותים, ובמידה מסוימת מגדלי פירות ויצואני פירות אחרים באוסטרליה", נמסר מאיגוד מגדלי התותים של קווינסלנד. מדינת המחוז הקצתה מיליון דולר אוסטרלי כפיצוי למגדלים.

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully