וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת המחטים בתותים מתפשטת מאוסטרליה לניו זילנד

שתי רשתות המזון הגדולות ביותר במדינה מפסיקות לייבא את הפרי האדום מאוסטרליה, לאחר שנמצאו מחטים בסופרמרקט באוקלנד. באוסטרליה מחמירים את הענישה ומחפשים מידע שיעזור לאתר את האחראים ולהציל את הענף מקריסה

מחטים שנמצאו בתותים, אוסטרליה, ספטמבר 2018. אתר רשמי
יותר ממאה דיווחים על מחטים בתותים התקבלו באוסטרליה/אתר רשמי

הבהלה באוסטרליה ממחטים בתותים התפשטה לניו זילנד השכנה, אחרי שנמצאו מחטים באריזה של הפרי האדום בסופרמרקט בעיר אוקלנד - כך דיווחה היום (ראשון) רשת BBC. רשת הסופרמרקטים "קאונטדאון" אמרה בעקבות זאת כי היא הסירה מהמדפים את המותג האוסטרלי שבו נמצאו המחטים ומפסיקה לייבא עוד תותים אוסטרלים.

"אנחנו מתייחסים ברצינות לבטיחות המזון", מסרה החברה. "הלקוחות יכולים להחזיר כל תותים מהמותג Choice כדי להיות שלווים ולקבל החזר מלא". עוד מסרה רשת הסופרמרקטים, שמכרה את המותג האוסטרלי שמקורו ממדינת מערב אוסטרליה, כי לא היו דיווחים על פציעות, אולם היא מייעצת לצרכנים לחתוך כל תותים מאוסטרליה בטרם אכילתם.

לטענת הרשת, לפני הדיוחים בניו זילנד, לא היו בעיות מסוג זה עם המותג, שלא הוסר מהמדפים באוסטרליה. כאמצעי זהירות, הודיעה חברת האם האוסטרלית של "קאונטדאון" כי היא מפסיקה למכור מחטים. גם רשת המזון "פודסטאפס", שיחד עם "קאונטדאון" מובילה את הענף בניו זילנד, הודיעה על הפסקת יבוא התותים מאוסטרליה.

טונות של תותים הושלכו לפח

באוסטרליה נרשמו יותר ממאה דיווחים על מציאת מחטים בקופסאות תותים בחנויות מאז תחילת החודש, אולם רובם ככל הנראה היו פעולות של חקיינים או בדיחות ברשתות חברתיות.

בשל התבהלה הארצית, הממשלה העלתה בשבוע שעבר את העונש המקסימלי לפגיעה בבפירות מעשר ל-15 שנה והקצתה מאה אלף דולר אוסטרלים עבור מידע שיוביל לאחראי, או לאחראים, לזיהום התותים, שפוגע קשות בענף.

המגדלים כבר השליכו טונות של סחורה והם חוששים כי המכירות ימשיכו להיפגע בשיא העונה. כבר עתה מחירי התותים צנחו ברחבי המדינה, ובמערבה הם נמוכים מעלות יצורם. מכירות התותים באסטרליה מסתכמות בכ-130 מיליון דולר בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully