וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המעשה שלא יפורסם וראוי להערכה": הקרב ההירואי של סגן אלוף מ'

רה"מ נתניהו ספד למ' ואמר כי אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום על תרומתו. ביישוב במועצה האזורית בצפון שבה התגורר נפל אבל כבד: "בוקר של כאב ועצב", אמרו. הרמטכ"ל איזנקוט: "צה"ל חייב לסא"ל יותר משניתן לספר"

עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד הבוקר (שני) לסגן-אלוף מ', נשוי ואב לשניים מהצפון, שנפל במהלך הפעילות המיוחדת בלב רצועת עזה. "‏אני מרכין את ראשי בנפול סא"ל מ', לוחם מהולל שנפל הלילה בפעולת צה"ל ברצועת עזה", אמר.

נתניהו נחת בישראל הבוקר לאחר שהחליט לקצר את ביקורו בפריז, זאת בעקבות האירועים הלילה בשטח הרצועה. "יבוא יום ומלוא גבורתו של סא"ל מ' יסופר", הוסיף. "אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום. כוחותינו פעלו הלילה בגבורה ובאומץ לב. אני מצדיע לו, למשפחתו ולחבריו לנשק".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הוסיף: "אני המום וכואב את אובדנו של קצין צה"ל שנהרג הלילה ומתפלל יחד עם כל אזרחי ישראל לרפואת הלוחם שנפצע. חיבוק אמיץ ללוחמינו כולם העומדים על משמר הארץ גם בשעה זו ומבטיחים את שלומינו".

לקריאה נוספת:
קצין בדרגת סגן אלוף נהרג וקצין נוסף נפצע בחילופי האש בעומק רצועת עזה
הכוח נחשף וחולץ תחת אש: כך השתבשה הפעולה החשאית בעזה
בעקבות ההסלמה בדרום: אין לימודים ביישובי עוטף עזה

פינוי הפצועים בתקרית בדרום לבית החולים סורוקה - 11/11/18. מערכת וואלה! NEWS
פינוי הפצועים לישראל, הלילה/מערכת וואלה! NEWS

עם היוודע דבר מותו, אבל כבד נפל ביישוב במועצה האזורית בצפון הארץ שבו התגורר סא"ל מ'. "זה בוקר רע מאוד של כאב ועצב", אמר ראש מועצה. "היישוב בו התגורר מ' כבר הקריב בעבר הרבה קורבנות, בעיקר בעזה. זה לקח אותנו שנים אחורה לרגעים של עצב עמוק".

ראש המועצה סיפר על מ' כי היה קצין איכותי וערכי. "הוא בן למשפחה לתפאת מדינת ישראל", הוסיף. "הוא נהג להתחבר לבני הנוער והתנדב בתנועת 'אחרי'. הוא גידל את הדורות הבאים על ערכי אהבת המולדת, התנדבות ותרומה לקהילה. אף אחד לא ידע מה עשה בצבא, אולי מעטים. הוא התחיל לחשוב על העתיד, על התקדמות במערכות הבטחונית והאזרחית".

ח', קרוב משפחתו של מ', אמר כי הידיעה על מותו של הקצין הטילה אבל כבד ביישוב כולו. "הוא עזב את הבית בכיתה ח', למד בבית הספר הריאלי בחיפה ואף המשיך במסלול הצבאי", סיפר. "מדובר בפעיל חברתי שתרם רבות לחברה. במשפחה לא ידעו דבר על מעשיו בצבא. הוא הותיר אחריו אישה, העוסקת בתחום הרפואה, ושני ילדים. משפחה לתפארת. הוא היה מקור גאווה ליישוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ההתייעצויות הביטחוניות בראשות שר הביטחון, אביגדור ליברמן 12 בנובמבר 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
"עם ישראל איבד לוחם רב פעלים". ליברמן בהתייעצות ביטחונית/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גם שר הביטחון ליברמן ספד למ': "עם ישראל איבד הלילה לוחם רב פעלים, שתרומתו לביטחון המדינה תישאר חסויה עוד שנים רבות. אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחתו ואיחולי החלמה מהירה לפצוע בתקרית".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט הסביר כי "כוח מיוחד של צה"ל פעל הלילה במבצע בעל חשיבות גבוהה לביטחון ישראל". לדבריו "הכוח וכוחות חיל האוויר ניהלו קרב אמיץ בקור רוח ובגבורה. מצדיע לכוחות. צה"ל חייב לסא"ל יותר משניתן לספר. מחבק את משפחתו ומאחל החלמה לקצין צה"ל הפצוע".

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס ציין כי "מעשיו של סא"ל מ' לא יפורסמו בכלי התקשורת, אבל הוא ראוי להצדעת כולנו על הפעולות שביצע הלילה ובאירועים נוספים כדי שלישראל תהיה עליונות על אויביה".

חסימות בעוטף עזה , נובמבר 2018. שי מכלוף
היערכות ביטחונית בעוטף עזה, הבוקר/שי מכלוף

מנליס הבהיר כי מטרת הפעולה לא הייתה חיסול או חטיפה של פעילי טרור. "פעולות מהסוג הזה נשקלות בכובד ראש ומתחת לרדאר", אמר. "הכוחות פעלו באופן הרואי, ומרגע שהכוח נחשף הם ניהלו קרב להסרת איום ולחילוץ לשטח ישראל".

דובר צה"ל אף הוסיף כי בצבא נערכים כעת לכמה תרחישים שונים בעקבות הפעולה ברצועה. "יש לנו מה ללמוד מהאירוע ועוד להפיק לקחים. אנחנו נערכים למגוון תרחישים ומציעים לא לבחון את המוכנות של צה"ל".


(עדכון ראשון: 08:32)

מבנה הרוס שהופגז ע"י צה"ל, נובמבר 2018. רויטרס
מבנה שהותקף על ידי צה"ל במהלך במהלך התקרית. עזה, הבוקר/רויטרס
חסימות בעוטף עזה , נובמבר 2018. שי מכלוף
עוטף עזה, הבוקר/שי מכלוף
כלי רכב שבו הפלסטינים טוענים שכוח צה"ל עשה בו שימוש,נומבבר 2018. -, צילום מסך
הרכב שלטענת הפלסטינים שימש את כוח צה"ל בעזה, הבוקר/צילום מסך, -
מבנה הרוס שהופגז ע"י צה"ל, נובמבר 2018. רויטרס
הריסות בעקבות תקיפת צה"ל בעזה, הבוקר/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully