וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירוע למנצחים": הימין הקיצוני בגרמניה נגד הטקס לציון מלחמת העולם ה-1

11.11.2018 / 17:47

אחד ממנהיגי מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה אמר כי מרקל לא הייתה צריכה להשתתף בטקס בפריז לצדו של מקרון, מאחר שהוא סימל את תבוסת גרמניה. "ניסיון לשכתב את הההיסטוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מנהיג הימין הקיצוני בגרמניה אמר היום (ראשון) כי הקנצלרית אנגלה מרקל לא הייתה צריכה להשתתף בטקס לציון מאה שנה לסוף מלחמת העולם הראשונה מאחר שהיה זה אירוע של "המנצחים".

אלכסנדר גאולנד, אחד ממנהיגי "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD), אמר כי השתתפותה של גרמניה, שהפסידה במלחמה, כמוה כניסיון לשכתב את ההיסטוריה. "אנחנו לא יכולים לשים את עצמו במצב ההיסטורי שמעדיף בבירור את המנצח ולצעוד יחד עם מקרון דרך שער הניצחון", אמר.

דבריו מנוגדים לפיוס ולצורך להיאבק בלאומנות המתחזקת שוב שעמדו בלב אירועי הזיכרון הרשמיים בלונדון ובפריז לזכר המיליונים שנהרגו במלחמה.

המפלגה נכנסה לפרלמנט לראשונה בשנה שעברה, בזכות ההתנגדות למדיניות ההגירה של מרקל מ-2015, שהזמינה כמיליון מהגרים למדינה, רובם ממדינות מוסלמיות. מנהיגי AfD גונו בשל מה שנתפס כניסיון להמעיט בפשעי הנאצים ורצון לשכתב את ספרי ההיסטוריה כך שיתמקדו יותר בקורבנות הגרמנים של מלחמת העולם השנייה.

לקריאה נוספת על מאה שנה למלחמת העולם הראשונה
"רודף שלום מזויף": מפגינה חשופת חזה התפרצה לעבר שיירת טראמפ בפריז
בגלל הגשם: טראמפ לא הגיע לטקס זיכרון לחיילים אמריקנים בצרפת

נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בטקס בארמון אליזה, פריז, 11בנובמבר 2018. רויטרס
הפגינו אחדות. מקרון ומרקל בפריז, היום/רויטרס

מרקל, שאתמול השתתפה בטקס מרגש עם מקרון לזכר חיילים צרפתים וגרמנים שנפלו במלחמת העולם הראשונה, הזהירה היום כי הלאומנות "העיוורת" תופסת תאוצה באירופה ומעבר לה. "רוב האתגרים כיום לא יכולים להיפתר על ידי מדינה אחת לבדה, אלא יחד. זאת הסיבה שאנו זקוקים לגישה משותפת", אמר בפתח פורום השלום בפריז אחרי טקסי הזיכרון בבוקר.

אל הפורום, יוזמה של מקרון, לא הגיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שנתפס כמי שמאיים על הסדר העולמי שהתקבע אחרי מלחמת העולם השנייה בשל הביקורת שלו על נאט"ו ועל האיחוד האירופי. בדומה לדברים שאמר נשיא צרפת, אמרה קנצלרית גרמניה כי היא מודאגת מנכונותם של מנהיגים מסוימים לקדם את האינטרסים שלהם ולהתעלם מהקשרים שהחזיקו את השלום מאז תום מלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully